פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: לאה רוזנשטוק, קריית חינוך דרור מרחב למידה לזכרה של אגם לוי ז"ל שנספתה באסון נחל צפית צילום: לאה רוזנשטוק, קריית חינוך דרור

חדר למידה הוקם בקריית חינוך דרור בלב השרון לזכרה של אגם לוי ז"ל שנספתה באסון נחל צפית, במסגרת תוכנית לאומית של משרד החינוך לקידום מרחבי למידה חדשניים

צילום: לאה רוזנשטוק, קריית חינוך דרור

מרחב למידה לזכרה של אגם לוי ז"ל שהוקם בקרית החינוך דרור משמש ללימודי ארץ ישראל, תחום אותו אהבה ולמדה בהצטיינות, ומעוצב באופן יצירתי המדמה שהייה בטבע ומעורר עניין וסקרנות ללמידה: שימוש במוצרי עץ המעניקים תחושה של טבע, תמונות נוף הארץ, שולחן בצורת מפת ישראל, ספסלים וכריות המדמים ישיבה בטבע. כמו כן המרחב מצוייד בטכנולוגיה המאפשרת למידה אינטראקטיבית ועדכנית. תמונתה של אגם ז"ל תלויה בחדר והיא מהווה השראה עבור התלמידים לערכים של מצוינות ואהבת הארץ.

בימים האחרונים אישר משרד החינוך תקציב לבניית עוד 600 מרחבי למידה חדשניים בתקציב כולל של 48 מיליון שקלים. 

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ציינה כי התכנית של המשרד מאפשרת לבתי הספר להקים ולעצב מרחב למידה באופן המותאם לצרכיהם. מרחב הלמידה בקריית חינוך דרור הוא דוגמא מרגשת למרחב המשקף במשולב הן את רוח החדשנות הפדגוגית והן את הרוח והמרקם האנושי של בית הספר, באמצעות הנצחתה של אגם ז"ל. דבר זה, מאפשר לתלמידים להתחבר למרחב לא רק בהיבט הלימודי אלא גם בהיבט האישי".

חינוך ומצויינות - מרחב למידה לזכרה של אגם לוי ז"ל שנספתה באסון נחל צפית

צילום: לאה רוזנשטוק, קריית חינוך דרור

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מרחבי הלמידה החדשניים הם חלק מתהליך רחב שמקדם המשרד, להתאמת הלמידה לדמות הלומד העתידי. חקרנו מה נעשה בעולם, וגיבשנו מודלים ליצירת סביבת למידה פתוחה, דינמית ומותאמת פדגוגיה מודרנית. מרחבי הלמידה החדשים שוברים מוסכמות בנות עשרות שנים. הם מעוצבים לפי עקרונות אדריכליים חדישים, מצוידים במערכות ישיבה דינמיות, בכיתות שקופות, בעיצוב רב גוני – והם מעודדים חשיבה יצירתית, גמישה ויזמית".