פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אבי בטיטו "הכרת הטוב נותנת כוחות על להמשיך לעשות למען העיר" אבי בטיטו

אבי בטיטו, פעיל ציבור ותיק ומנהל עמותת כולל ערב ציוני, זכה לאות הוקרה מראש העיר על פעילות התנדבותית לרווחת תושבי נתניה. בראיון הוא מספר על הזכות הגדולה לתת למי שידו אינה משגת, מודה לתורמים ולמתנדבים, ושומר על אופטימיות להמשך: "עם ישראל יודע לפתוח את הלב, היד והכיס בשעת צורך"

אות הוקרה לאבי בטיטו 

בטקס חגיגי שנערך לאחרונה בהיכל התרבות בנתניה, זכתה עמותת כולל ערב ציוני בראשות המנהל אבי בטיטו, בתעודת הוקרה מיוחדת מראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, על פועלה המבורך בעיר. "תעודת הערכה מוענקת לעמותת כולל ערב ציוני על מסירות והתמדה בפעילות התנדבותית למען העיר נתניה ולרווחת תושביה, בהתמודדות עם אתגרי התקופה", נכתב.

אנשים בנתניה - "הכרת הטוב נותנת כוחות על להמשיך לעשות למען העיר"

אבי בטיטו 

"קבלת אות הערכה הוא דבר מרגש מאוד עבורנו. זה נותן תחושה טובה שהרבה אנשים מעריכים את הטוב שאנחנו עושים. הכרת הטוב והתודה על הפעילות שלנו נותנים כוחות על להמשיך ולעשות למען העיר", אומר בטיטו בראיון ל"נתניה נט". "אני מודה לאהרון אורגד, שירי חגואל סיידון וניסן שריפי על שהמליצו על העמותה לחברי הוועדה, ובמיוחד לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר".

אלפי חבילות מזון

העמותה, הממוקמת בקריית נורדאו, קיימת מזה 35 שנים ופעילה בעיקר בדרום העיר. יחד עם בטיטו חברים בהנהלת העמותה הרב יצחק אלחדד שמשמש כיו"ר, והגזבר יואב שלום. עשרות המתנדבים עוסקים בעיקר בחלוקת מזון למשפחות שידן אינה משגת בשכונות קריית נורדאו, דורה, סלע, אזורים וותיקים. בחודשים רגילים מחולקים כ-100 חבילות מזון, אך בתקופות החגים הכמות עולה משמעותית וההערכה היא כי העמותה מחלקת בהם כ-3,000 מנות מזון למשפחות מצוקה. כמו כן ניתן סיוע של תיקים וביגוד, וישנם גם לימודי תלמוד תורה והכנה לבר מצווה בבית הכנסת שבמתחם העמותה, כמו גם הענקת תפילין וטליתות.

יש לציין כי בתקופת הקורונה שהייתה רחוקה מכל שגרה מוכרת, גם הצרכים הציבוריים עלו ואיתם גם פעילות העמותה, שחילקה כ-5,000 חבילות מזון, חלקן על בסיס יומי, לצד סיוע בתרופות. בעבר כללה הפעילות הענפה של העמותה גם סיוע בקליטת העולים מאתיופיה במסגרת מבצע משה, וכן עזרה אינטנסיבית בעלייה הגדולה מרוסיה. כלל הפעילות, אם למישהו היה ספק, נעשית בהתנדבות מלאה.

לתרום וכמה שיותר

אבי בטיטו כבר בן 60, אבל מגדיר את עצמו בחיוך עם רוח נעורים ומרץ של בן 20. הוא מתגורר בדרום העיר, נשוי, אב לשלושה וסב לחמישה. שימש כמנכ"ל המועצה הדתית בנתניה, יו"ר ועד קריית נורדאו, חבר מנהלת דרום העיר ועמותת היכל התרבות ועבד בחברת עמידר. פעילותו הציבורית נמשכת כבר ארבעה עשורים.
"התודה הגדולה מגיעה בעיקר למתנדבים ולתורמים. אני בסך הכל השליח שלהם", מצטנע בטיטו. "כיף לראות שבחגים ישנם בין 20-30 מתנדבים – תלמידים במכינה הקדם צבאית של הגרעין התורני. כל אחד לוקח על עצמו עד 15 משפחות וכולם מסייעים, ברוך השם".

לאן שואף להוביל את העמותה בשנים הקרובות?
"לצערי יוקר המחייה מקשה על כולם, אנשים לא יכולים לגמור את החודש ובשנים האחרונות עלתה כמות הנצרכים והנזקקים. לכן אנחנו מקווים לכמה שיותר תרומות כדי להצליח לעזור ולסייע לכמה שיותר אנשים. נמשיך להתקדם ולעשות למען העיר והתושבים – זה האני מאמין שלי והשמיים הם הגבול. תמיד שואלים אותי מאיפה הכוחות והכסף, ואני עונה שעם ישראל יודע לפתוח את הלב, היד והכיס בשעת צורך. הלוואי שתמיד נהיה בצד הנותן, ובהזדמנות זו אני מאחל חג חנוכה שמח עם אור גדול בלב לתורמים, למתנדבים ולכל תושבי נתניה".