פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פלנתניה מפגש צוותי מורים למדעים בפלנתניה פלנתניה

ביום חמישי האחרון התקיים בפלנתניה מפגש ייחודי של צוותי הוראת המדעים בשיתוף מנהל החינוך של עיריית נתניה. ראש העיר מרים פיירברג-איכר "הפלנתניה הינו מרכז מדע, תרבות וחלל, הממצב עצמו כגוף מדעי, מקצועי ולימודי שאחד ממשימותיו הוא ללוות צוותי הוראה והשתלמויות"

השתלמות בפלנתניה  

מורים  מבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, תיכונים וחינוך מיוחד הגיעו לפלנתניה ביום חמישי האחרון. המורים שהשתתפו בהשתלמות נבחרו להוביל את המשימה בכל אחד מבתי הספר אותם הם מייצגים.

המשימה

במהלך 2022 צפוי האסטרונאוט הישראלי השני איתן סטיבה לטוס לתחנת החלל הבין לאומית שם יעבור ניסויים ושיעורים והכל בעברית. מדובר במשימה לאומית בשיתוף קרן רמון וסוכנות החלל הישראלית שבמשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה. בתוך כך העיר נתניה היא אחת השגרירות של המשימה והפצתה לתלמידים ולקהל הרחב.

בתחילת המפגש התקיימה הכרות עם המשימה ומנהלת המשימה הדר ורניק מטעם קרן רמון, הציגה בפניהם את המשימה לפרטי פרטים, סחפה וסקרנה את צוותי ההוראה להובלה בבתי הספר. המורים התנסו בעצמם בסדנאות, חידונים, הרכבת קיטים ועוד, מידע אותו יעבירו לתלמידים.
ראש העיר מרים פיירברג-איכר "הפלנתניה הינו מרכז מדע, תרבות וחלל, הממצב עצמו כגוף מדעי, מקצועי ולימודי שאחד ממשימותיו הוא ללוות צוותי הוראה והשתלמויות בתחום המדע, החלל והאסטרונומיה בפרט, לצד פעילות העשרה לקהל הרחב, לרבות סדנאות, תערוכות וחוגים. אני גאה בפעילותו התורמת כל כך לילדי נתניה."

אתי דהן ראש מנהל חינוך וחברה: "מדע, מחקר ופיתוח הם הפלטפורמות העומדות בפנינו בכדי להצעיד את האנושות קדימה. תלמידי נתניה יזכו ליהנות ממהלך פורץ דרך של מחקרים בחלל. "תפקידנו לחשוף אותם למידע, לסקרן אותם ולעורר בהם את המוטיבציה להמשיך ולחקור בתחום.
בהצלחה לאסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, תודה ענקית לצוותי המדעים בעיר ותודה לשלי גרינברג, מנהלת הפלנתניה על ההובלה. טיסה נעימה."

בארוע זה הוצגה גם יריית הפתיחה של תחרות עירונית לבתי ספר בנושא מיקרו כבידה. מדובר בפעילויות ייחודיות בנות מספר שלבים, כאשר הזוכים בתחרות יזכו להגיע לפלנתניה במהלך שבוע שהותו של איתן סטיבה בתחנת החלל ויקחו חלק בארועים ועדכונים מיוחדים על המשימה מטעם הפלנתניה.

מנהלת הפלנתניה שלי הרפז גרינברג מזמינה את בתי הספר להשתתף בתחרות מיקרו כבידה שפרטיה יפורסמו באתר האינטרנט של הפלנתניה ומסרה "שמחנו לפגוש את צוותי הוראת המדעים מהעיר נתניה ולהצליח לקיים מפגש פנים מול פנים למרות תקופת הקורונה. בפלנתניה אנו נערכים לכל אפשרות ותוכנית, גם מקוונת וגם במתחם עצמו ומאפשרים לכל מוסד חינוכי המעוניין לקיים איתנו שיתופי פעולה וזאת על מנת להנגיש את המדע והחלל לתלמידים גם בתקופה זו".