פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סיירת השמחות של נתניה בצל הקורונה - סיירת השמחות של נתניה סיירת השמחות של נתניה

מצוידת בצוות איכותי פלוס גנרטור ורכב מקושט, עוברת כנרת מנטין, מנהלת אגף רובעים ושכונות, בין יעדים רבים בעיר ומספקת תחליף מרגש ושמח לאירועים שנדחו בשל משבר הקורונה. "לא תיארתי לעצמי שרמת ההתרגשות תהיה כזו גבוהה", היא אומרת. "אני מגיעה לכל מוקד וכאילו מכירה את האנשים האלה מילדות"

סיירת השמחות של נתניה

כשכנרת מנטין ענתה אמש (שלישי) לשיחת הטלפון של כותב שורות אלה, לא ניתן היה להבין מילה מדבריה. ברקע התנגנה מוסיקה קצבית בווליום גבוה, משל הייתה באירוע רב משתתפים. "אנחנו חוגגים בר מצווה, נדבר כשאסיים", אמרה. החגיגה הזו היא תמצית עשייתה המבורכת של מנטין, מנהלת אגף רובעים ושכונות בעיריית נתניה. במשך שעות ארוכות היא עברה אתמול בחצי עיר – 12 מוקדים שונים ליתר דיוק, ושימחה בני ובנות מצווה וזוגות טריים, שאירועים גדולים ומשמחים בחייהם נדחו או נערכו בחוג מצומצם בהרבה בשל משבר הקורונה והאיסור על התקהלויות. "היה ערב מלא בדמעות של התרגשות, גם של התושבים וגם של הצוות. בכל פעם התרגשנו מחדש", אומרת מנטין בשיחה עם "נתניה נט". "חגיגות כמו פעם, בשכונה".

30 סיירת השמחות של נתניה

איך נולד הרעיון הייחודי? "ראש העירייה ביקשה שנשמח את התושבים בשכונות בשעה הקשה הזו שעוברת על עם ישראל והעולם בכלל", היא מספרת. "ראיתי בפייסבוק פוסטים ושמעתי על המון סיפורים של בר/בת מצווה וחתונות בצל הקורונה, אז עלה לי רעיון להגיע לשמח אותם מתחת לבית ולהעניק להם כמה דקות של שמחה".

ואיך עובדת סיירת השמחות הייחודית? מנטין, המנחה אלירן מכלוף, מנהל הרובע וצוות מתחלף של תקליטנים ("אני מנסה לתת פרנסה לכמה שיותר ספקים בימים אלה", היא מסבירה), מצוידים באיש לוגיסטיקה וגנרטור, מגיעים ברכב חגיגי ומקושט אל היעד וקוראים אליהם את בעל או בעלת השמחה. כאן הם זוכים לגיבוי ושיתוף פעולה מצד דיירי הבניין, שמודעים לאיסור ההתקהלות, אבל מצטרפים מהמרפסות בשירה וריקודים תוך השלכת בלונים וקונפטי לעבר החוגגים. חלקם אף מדליקים זיקוקים ומשווים אווירה נוצצת לחגיגה.

כל אירוע כזה נמשך אמנם כרבע שעה בלבד, אבל מחמם את הלב ומהווה עולם ומלואו עבור החוגגים. לפני הגעתה, מקפידה מנטין להרים טלפון ולהתעדכן מה המוסיקה המועדפת, ולקבל קצת רקע כדי שהמנחה יוכל לומר כמה מילים על אותם ילד, ילדה או בני זוג. כך יכולה הייתה למשל בת מצווה לבצע ריקוד חגיגי עליו התאמנה שבועות ארוכים לצלילי "TOY" של נטע ברזילי. אחת הכלות זכתה למקהלת בניינים מחבקת עם "ישמח חתני" וחגגה לאחר המקווה כשכתר לראשה. בנוסף, דאגה המועצה הדתית בעיר לשי צנוע בדמות ספר קידוש מהודר עבור כל אחד מהחוגגים.

פעילות קהילתית - בצל הקורונה - סיירת השמחות של נתניה

כנרת מנטין (מימין). שמחה עד הבית

"לשמחתי התקבלו המון פניות והתגובות נהדרות", היא מסכמת. "לא תיארתי לעצמי שרמת ההתרגשות תהיה כזו גבוהה. אני מגיעה לכל מוקד וכאילו מכירה את האנשים האלה מילדות, בלי להכיר אותם בכלל. עם ישראל במיטבו".