פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מישל באקוס ז"ל  נתניה במחווה לקברניט מישל באקוס מישל באקוס ז"ל

נתניה תערוך ביום חמישי הקרוב מחווה לאחת הדמויות האגדיות בהיסטוריה ותקרא רחוב על שמו של הקברניט מישל באקוס, מי שהטיס את מטוס אייר פראנס שנחטף לאנטבה

מישל באקוס ז"ל 

אלמנתו ובנו של מישל בקוס נחתו השבוע בישראל ביוזמתה של ראש העיר מרים פיירברג איכר, במטרה להשתתף בטקס קריאת רחוב על שמו של הקברניט הצרפתי, מישל באקוס שיתקיים ביום חמישי הקרוב במלון כרמל בנתניה.

סיפור הגבורה של באקוס

מישל באקוס ז"ל התעקש להצטרף לישראלים החטופים, מתוך דאגה לשלומם, למרות שיכול היה להצטרף לנוסעים ששוחררו. יחד איתו נשאר כל צוות המטוס. בעקבות מעשה זה קיבל הקברניט אות הוקרה מראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל.
באקוס אף התכבד להנחית בארץ את מטוס ההרקולס שהחזיר את החטופים ארצה ולימים ביקש להיקבר לצלילי ההמנון הלאומי הישראלי – התקוה. באקוס נפטר בחודש מאי האחרון.

קריאת רחוב על שמו של באקוס

את ההחלטה לקרוא לרחוב על שמו של באקוס, תושב העיר ניס לשעבר, קיבלה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר לאחר היוודע דבר מותו. פיירברג יצרה קשר עם כריסטאן אסטרוזי, ראש העיר ניס, עיר תאומה לנתניה והציעה לו לחנוך במקביל רחובות על שמו של הטייס ולהנציח בכך את פועלו של האיש מעורר ההשראה.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר: "דווקא בימים אלה, חשוב להעלות על נס, להודות, להוקיר ולהעריך את מי שהפגין כבוד לחיי אדם, עמד בנחישות מול חוטפי המטוס והפגין מנהיגות, אחריות ואיכפתיות לנוסעיו ובתוך כך שימש דמות מופת. זה לא מובן מאליו, במיוחד לנוכח ההיסטוריה היהודית לאורך השנים שידעה גילויי שנאה ואבדון וגם כיום לנוכח גילויי האנטישמיות השונים."

טקס חניכת הרחוב

לטקס צפויים להגיע שגריר צרפת בישראל, מר אריק דנון, סגן ראש העיר ניס, מר רודי סאל, מנכ"ל אייר פראנס במזרח התיכון, מר סטפן ונוברמייר, מר אלון נטע, מנהל אייר פראנס ישראל וכן הגב' רוזמרי באקוס ובני המשפחה.

כמו כן יכבדו בנוכחותם: עידו נתניהו, אחיו של יוני נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל, שנפל בקרב לשחרור המטוס החטוף ועל שמו קרוי המבצע, סורין הרשקו, שנפגע קשות בקרב, נציג הלוחמים, רמי שרמן, בני משפחותיהם של ז'אן ז'אק מימוני מנתניה, פסקו כהן ואידה בורוכוביץ' ז"ל שאף הם נהרגו במהלך החילוץ וכן אייל בורס, במאי הסרט "לחיות או למות באנטבה".