פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יוסף זר טוב ז"ל סיפורם של רחובות בנתניה - רחוב יוסף שר טוב יוסף זר טוב ז"ל

יוסף שר-טוב היה מבעליה וממקימיה המיתולוגיים של אגודת מכבי נתניה ושימש יו"ר הראשון של האגודה, בין היתר היה שותף להקמת קולנוע אסתר המיתולוגי שבו היו מחביאים פליטים שעלו לארץ, היה שותף לבניית בית העיריה הראשון בנתניה

יוסף זר טוב ז"ל

יוסף שר טוב (1910-1970) נולד בת"א והתחנך במשפחה ציונית שתחושת השליחות הציבורית היתה קו מתווה בחינוך שזכו בו ילדי המשפחה לאור פעילותם הציבורית המתמשכת של ההורים. כשהגיע יוסף לגיל מצוות, שלחו אותו הוריו לקולג' בדרום אפריקה כדי שיספוג תרבות מערבית. שם פגש את מי שתהיה בעתיד אשתו ולאחר נישואיהם, חזר עמה ארצה והקים משפחה בנתניה.

עשייה ציבורית

 כל ימיו התמקד יוסף בעשייה ציבורית: היה יזם ועסק בבנייה ובניהול בתי קולנוע, היה שותף להקמת "קולנוע אסתר" המיתולוגי שבו היו מחביאים פליטים שעלו לארץ באופן לא ליגאלי, בעוד בתי קולנוע בשכונת דורה (שם היה מחנה צבא של האנגלים) ובכפר יונה. יוסף היה שותף גם לבניית בית העיריה הראשון של העיר נתניה, ברחוב הרצל 15 וכן מקלטים ציבוריים שנועדו להגנת תושבי העיר.

"איצטדיון הקופסא"

מעל לכל ראה יוסף בקבוצת הכדורגל העירונית "מכבי נתניה" את מפעל חייו והאיצטדיון הישן של הקבוצה נקרא בשמו הרשמי על שמו, אלא שכולם כינוהו "איצטדיון הקופסא". איצטדיון הקופסא הישן נבנה בשנת 1943 ברחוב זנגוויל בנתניה. צעירי העיר של אותם ימים, זוכרים אותו כאיצטדיון שהיה מוקף בבתי תושבים שבחצרותיהם ניטעו עצי נוי רבים. במשחקי כדורגל ואף במופעי תרבות שונים שנערכו בו (שארל אזנבור למשל, שהופיע בו), היו הצעירים וגם כותבת שורות אלה, מתנחלים בין ענפי העצים העבותים וצופים בנעשה בו מבלי שישלמו עבור כרטיסי כניסה. הוא זכה לכינויו בשל גודלו הקטן יחסית ובשל העובדה כי במשך השנים הוקף ביציעים אשר יצרו יחד צורה של קופסא. המקום הכיל רק 7500 מקומות ישיבה, שימש במשך שנים רבות מגרשה הביתי של קבוצת הכדורגל מכבי הנתנייתית והביא לצופים לא מעט רגעים יפים ומאושרים: נחגגו בו לא פחות מחמש אליפויות ארציות ושמות של אגדות כדורגל, תושבי העיר הקשורים בו: בני לם, עודד מכנס ומוטל'ה שפיגלר, המשמש כיום כנשיא הכבוד של מכבי נתניה והוא זה שטבע את האמירה המפורסמת: "יש מכבי נתניה ויש עוד 15 קבוצות".

"מחזון למציאות"

האיצטדיון הישן נהרס בשנת 2014. במקומו נבנה איצטדיון חדיש שהוא מן המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית בארץ ובאירופה. רחוב יוסף שר טוב נמצא בסמוך לאצטדיון החדש שהוקם בשכונת אזור התעשייה החדש פולג ע"ש ספיר. "מחזון למציאות" הכתירה ראש עירית נתניה, גב' מרים פיירברג-איכר את מעמד חנוכתו של האיצטדיון החדש. "אין ספק שזהו האיצטדיון היפה והמתקדם ביותר מכל האיצטדיונים שהוקמו בארץ" אמרה "ואנו נדאג להנציח בתחומיו את איצטדיון הקופסא המיתולוגי והרגעים המרגשים שחווינו בו כדי לזכור את העבר. זהו המעט שאנו יכולים לעשות בשביל יוסף שר-טוב ואחרים שתרמו במהלך הדורות למכבי נתניה ולעיר נתניה".
מעבר לאהבת ספורט הכדורגל, מפורסמת אהבתם והערצתם הרבה של האוהדים הנתנייתים לקבוצה ולשחקניה. מוטי קירשנבויים ז"ל, שהיה בנעוריו תושב העיר, לא שכח אף פעם להזכיר שבשבילו קיימת רק קבוצת כדורגל אחת והיא - מכבי נתניה. מעניין לסקור תגובות שנרשמו ברשת עם פתיחת האצטדיון החדש לצופים. הנה מעט מהם:
"קבוצה שאין שני לה בארץ" פסקה מי שהתהדרה בכינוי "בלונדה צהובה" (צבעי מכבי), "פשוט אהבת חיי לעד" כתב אחר
"הקבוצה של המדינה",
"מכבי נתניה – מועדון פאר ישראלי",
"אני פשוט חולה על הקבוצה הזאת, תודה לאל שהרגע הזה מגיע",
"מגרש מהמם, אין מילים" קבעו האחרים וגם: " הללויה"!, "נתניה בדם, לעולם" , "נשבענו אמונים שנאהב לעולמים" ועוד ועוד.
אין ספק שמייסדה ומנהלה של הקבוצה, יוסף שר-טוב , מחייך מלמעלה ומהנהן בשביעות רצון למשמע מילים אלה. 

רחובות נוספים בנתניה

רחוב הרטום

רחוב אהרון אהרונסון

רחוב דונה גרציה

רחוב נתן קומוי