פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צעדה למען בעלי חיים בנתניה | צילום: נורית מוזס כ-500 משתתפים בצעדה למען בעלי חיים צעדה למען בעלי חיים בנתניה | צילום: נורית מוזס

תחת הסיסמא "הקול שלנו הוא הקול שלהם" צעדו הערב כ- 500 מפגינים ברחובות נתניה "הפגנה כזו לא נראתה בעיר" אמרה אחת המארגנות. תעוד

צעדה למען בעלי חיים בנתניה | צילום: נורית מוזס

מאות משתתפים לקחו חלק הערב (מוצ"ש) בהפגנה ראשונה מסוגה למען בעלי חיים בנתניה. מתנדבים, פעילים למען בעלי חיים, גברים, נשים וילדים צעדו באירוע מחאה שנערך תחת הכותרת "הקול שלנו הוא הקול שלהם- מצעד למען חתולי וכלבי נתניה". הצעדה החלה במלון הכרמל בנתניה, דרך רחוב ז'בוטינסקי, מול ביתה של ראש העיר מרים פיירברג איכר ומשם לכיכר העצמאות החדשה.  
"בנתניה החיות הן שקופות והן סובלות", "עיקור וסירוס מונע סבל", "כולנו למען בעלי החיים בנתניה", "מגיע להם טיפולים ווטרינריים בחסות העירייה",  הם חלק מביטויי המחאה שנשאו המפגינים על גבי השלטים.

מול ביתה של ראש העיר הגב' מרים פיירברג נאמה טל גלבוע, זוכת העונה השישית של האח הגדול ופעילה למען בעלי חיים שאמרה בין ביתר "אני מגיעה מכפר סבא ואצלנו מצב בעלי החיים מצוין כי יש מי שרואה אותם. אבל גם מי שרואה את האזרחים שהם חלק בלתי נפרד, האזרחים שרואים את בעלי החיים ברחובות, אז מרים רדי אל העם, היפגשי עם מי שצריך להיפגש, תפתרו את הדבר הזה, אני יודעת כמה זה לא נעים מחאות מתחת לבית, אז בואו נשמיע לך עוד קצת".

ניר גרינברג ממארגני האירוע נאם בכיכר העצמאות ואמר "המצעד הזה הוא לא פוליטי, הוא אך ורק למען בעלי החיים. בעלי החיים הם מעל הפוליטיקה. אני רוצה לפנות לחברי המועצה ברשימות השונות שנמצאים פה איתנו. אתם תשבו בקרוב בישיבות ובוועדות העירייה, תסתכלו מסביב ותזכרו את רצון הבוחר, די עם הסבל ודי עם ההזנחה של בעלי החיים בנתניה. הגיע הזמן שבעלי החיים יקבלו את היחס הראוי להם ויהיו בראש סדרי העדיפויות. תעצרו את הזוועות!".

פעילות קהילתית - כ-500 משתתפים בצעדה למען בעלי חיים

צעדה למען בעלי חיים בנתניה | צילום: דורין גלילי

דורין גלילי ממארגנות המצעד אמרה בראיון לנתניה נט "מכמות האנשים שהצטרפו למצעד ברור לגמרי שנמאס לתושבים ממצב החתולים ברחובות, נמאס לראות גורים דרוסים, גוססים, רעבים, חתולות שממליטות בכל פינה. ברור לגמרי שיש צורך בשינוי גדול מהשורש וכן להטיב את התנאים בכלביה. במהלך הצעדה אנשים צעקו ושרקו מהחלונות, ירדו והצטרפו למצעד. מכוניות צפצפו והרגיש שההזדהות מהקהל מסביב גדולה. פשוט מדהים!!! צעדו ילדים, הורים, צעירים, סבתות וסבים, תיירים התעניינו ושמו סטיקרים על החולצה והצטרפו גם הם. הקול שלנו הוא הזעקה שלהם" גלילי סיכמה "תסתכלו על רחובות נתניה. בזמן שאנחנו יוצרים לעצמנו גן עדן, אנחנו יוצרים לבעלי החיים גיהנום".

פעילות קהילתית - כ-500 משתתפים בצעדה למען בעלי חיים

נציגי סיעת "נתניה ביתנו" בהפגנה למען בעלי חיים