פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מצטייני הנשיא לשנת 2021 גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021 מצטייני הנשיא לשנת 2021

חמישה תושבי נתניה ותושב כפר יונה נבחרו להימנות בין 120 מצטייני נשיא המדינה ביום העצמאות ה-73 למדינה

ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל, 120 קצינים וחיילים הומלצו בקפידה בידי מפקדיהם לקבלת אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. בין המצטיינים חמישה תושבי נתניה ותושב כפר יונה: רב"ט יצחק אמבאו, סמל לידיה עלמו, סגן ירין אבדר, סמ"ר דוד זהורי, סמל שרה, סמל יוסי גולדסמיט

רב״ט יצחק אמבאו

רב״ט יצחק אמבאו, לוחם בגדוד 405 של חטיבת האש 282 בחיל התותחנים,בן 20 מנתניה, ויש לו שני אחים גדולים- אח בן 21 ואח בן 27.
יצחק התלבט האם להתגייס לשירות קרבי בצבא בעקבות מצב בבית. בסופו של דבר החליט לנסות לשרת בתפקיד קרבי והוא מספר שבזכות המפקד שלו מהטירונות הוא נשאר בצבא.

יצחק מספר ״הצבא מהווה מקום מפלט עבורי ועוגן, אני יודע שאני תמיד יכול לפנות לחברים ולמפקדים שלי והם יתמכו בי״

חינוך ומצויינות - גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021

רב״ט יצחק אמבאו

מפקד הסוללה שלו, סרן נדב שושן מספר עליו: ״יצחק חייל מסור מאוד למפקדיו, מצליח לנתק את המצב בבית ולתת מעצמו מעל ומעבר בסוללה.״

רב"ט יצחק אמבאו נבחר לקבל את אות מצטיין הנשיא בזכות העבודה הקשה, המסירות, ואחריות רבה אשר מפגין בתפקידו.

סמל לידיה עלמו

סמלת צוות חוליה טכנית פיקודית בגדוד 74, סמל לידיה עלמו, בת 22, מנתניה, אחות בכורה מבין 7 אחים.

בנובמבר 2019 התגייסה לידיה לצבא לאחר שנתיים של לימודים במסלול מרום - מסלול ללימודי אלקטרוניקה ומחשבים במכללת הרמלין. היא עברה טירונות וקורס בבה״ד 20 שלאחריהם שובצה בחטיבה 188 גדוד 74.
את תפקידה התחילה כטכנאית אלקטרוניקה של טנקים בגדוד וקודמה להיות סמלת צוות.

״אני אחראית על בקרת האש ומתעסקת בכלל המערך האלקטרוני של הטנק״ מספרת לידיה ״במקביל לזה אני הסמלת של החולייה ודואגת לצוות מכל הבחינות בשביל שיוכלו לעשות את התפקיד שלהם בצורה הטובה ביותר שהטנקים תמיד יהיו כשירים למלחמה.״

רס״ל בן ברקמן, המפקד של לידיה ובעצמו מצטיין אלוף פיקוד צפון מספר עלייה ״לידיה היא מסוג החיילים האלה שאתה מרגיש חנוק שהם לא לידך, שהיא לידך אתה מרגיש בשיא הביטחון כי לא משנה מה יהיה יש לך שותפה לכל דבר שיכול לבוא. היא אחראית, כריזמטית ובוגרת בצורה לא רגילה, היא תמיד מחפשת דרך להיות רלוונטית גם אם מדובר בדברים קטנים זאת זכות ענקית לפקד עליה ולפקד איתה.״

חינוך ומצויינות - גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021

סמל לידיה עלמו

על מעמד ההצטיינות לידיה משתפת ״בזמן שהמג״ד בישר למפקד שלי שקיבלתי את ההצטיינות היינו באמצע תרגיל של הפלוגה ואני הייתי ניצבת כפצועה מדומה. לאחר התרגיל המפקד שלי הודיע לי שקיבלתי את ההצטיינות. מאוד שמחתי וההורים שלי עוד יותר.״

סמ״ר דוד זהורי

נגד מטבח בחטמ״ר יהודה, סמ״ר דוד זהורי, בן 24 ומתגורר בנתניה. התגייס בנובמבר 2016 לחוות השומר, שם עשה טירונות במחלקת קרביים. לאחר שירות קצר בגולני ירד לו הפרופיל עקב פציעה והוא שובץ כטבח בחטמ״ר יהודה. דוד רואה חשיבות גדולה בתפקידו ובשל כך החליט לחתום קבע כנגד מטבח.

תפקידו מלווה באחריות גדולה, הוא אחראי לדאוג למזון לחיילי החטיבה וכלל הלוחמים בגזרה ולתת מענה לצרכי כלל החיילים, הקצינים והנגדים בחטיבה. בנוסף, אחראי לפקד על החיילים במטבח ולדאוג יתנהל כשורה, שהאוכל בחטיבה יהיה מגוון ומזין ויענה על הצרכים.

חינוך ומצויינות - גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021

סמ״ר דוד זהורי 

דוד משתף: ״בסופו של דבר החיילים בקצה הכי חשובים ובשביל שהם יעשו את המשימה שלהם בצורה הטובה ביותר בגזרה, אני צריך לדאוג להם. אני מקווה להמשיך עד דרגת רנ״ג ולהיות שף בצה״ל״.

סמ״ר דוד זהורי נבחר לקבל פרס הצטיינות מפקד חטיבת יהודה על עבודתו הקשה וביצוע תפקידו על הצד הטוב ביותר.

סמל שרה

סמל שרה, טכנאית מטוסים בטייסת 69 בבסיס חצרים, בת 22 מנתניה, דוברת רוסית ועברית. הוריה עלו לארץ מרוסיה, שם אביה היה טכנאי מטוסים.

שרה גרה אצל סבא וסבתא שלה, ואינה נמצאת בקשר עם אמה. בגיל 11 חזר אביה לקשר איתה.

כשהייתה קטנה, רצתה ללמוד בפנימייה. היא למדה בפנימייה בנווה הדסה ולאחר התיכון למדה י"ג-י"ד בהנדסת תקשוב. שרה היתה שוחה באופן מקצועי, אוהבת לקרוא ולצאת עם חברים.

חינוך ומצויינות - גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021
 

סמל שרה

שרה התגייסה באוקטובר 2019 ומתארת את השירות הצבאי שלה מאז כחוויה עוצמתית. היא מספרת שכולם כמו משפחה אחת גדולה, ושהחוויות שהיא חווה בצבא הן כאלו שישארו איתה לעד. האתגרים שעברה הפכו אותה לאדם שהיא. ״גם כשקשה - מתחשלים ומתקדמים."

סמל יוסי גולדסמיט

סמל יוסי גולדסמיט, בן 19 מכפר יונה. התגייס בנובמבר 2019 לתפקיד לוחם מעברים במשטרה הצבאית

על התפקיד יוסי משתף: ״לפני הגיוס ממש חששתי מהתפקיד, היו המון סטיגמות. ניסיתי לצאת מהתפקיד ולשנות שיבוץ אך זה לא צלח ובסוף התגייסתי בנובמבר 2019. התחלתי בטירונות של ארבעה חודשים בעיר הבה״דים שם למדתי את תורת הבידוק- זיהוי סימנים מחשידים, קרב מגע, ירי בתנועה ועוד. לאחר סיום הטירונות שובצתי בגדוד תעוז - שפועל בשטח חטמ״ר בנימין ואפרים של המעברים, בפלוגת להב שבאחריותה מחסום מכבים ורנתיס. כבר בימים הראשונים בתפקיד הבנתי את המשמעות, מספיק לראות את האזרחים שעוברים יום יום במחסום בשביל להבין את החשיבות של הבידוק המעמיק שלו וגודל האחריות שעל כתפינו. בזכות התפקיד הכרתי חברים לחיים, וגם עכשיו אחרי יותר משנה בתפקיד אני מבצע אותו יום יום עם תחושת משמעות אדירה וחיוך על הפנים.״

חינוך ומצויינות - גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021

סמל יוסי גולדסמיט

מפקד פלוגת להב, סרן אילן שטילמן מספר על יוסי ״יוסי משרת כאחראי חמ״ל בפלוגת להב גדוד תעוז, לוחמי המעברים. יוסי מבצע את תפקידו בהצטיינות רבה ולשביעות רצון מפקדיו תוך הפגנת מקצועיות רבה ואחריות לתפקיד ולמשימה. הוא משמש דוגמה אישית עבור סובביו ומתאפיין ביחסי אנוש, הקשבה ודאגה לפרט. יוסי תמיד נותן את המעבר ותמיד כיף לדעת שיש לוחמים כאלו תחתיי במסגרת הפלוגה - נותן את התחושה שיש על מי לסמוך ושיש מי שיגבה את הלוחם בשטח״

רב"ט רפאל גניש

רב"ט רפי גניש, גר בנתניה, לוחם ביחידת כפיר, גדוד דוכיפת קיבל במעמד מרגש את אות מצטיין נשיא המדינה. זוהי גאווה לאומית למדינת ישראל ולנו תושבי העיר נתניה 

"השירות נותן לי הרבה כלים לחיים כמו התמדה ועזרה לאחר, כלים שלא כל אחד זוכה לרכוש. לסיים את ההכשרה היה ממש מרגש" אמר

חינוך ומצויינות - גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021

 

סגן ירין אבדר

סגן ירין אבדר משרת כקצין ההדרכה בחטיבה 215, מצטיין מפקד פיקוד דרום לשנת 2021 

ירין  בן 22 ומתגורר בנתניה יחד עם משפחתו. לתפקידו כקצין הדרכה הגיע לאחר תפקידים משמעותיים כלוחם, קצין שיתוף ארטילרי בחטיבה הצפונית בעזה, בגדוד 51, מפל״ג בגדוד 402 וסמסו״ל (ס׳ מ״פ).

ירין מספר שבתחילת שירותו היה לו קשה לקבל פקודות ולהבין איך הצבא עובד, אך ככל שהזמן עבר הוא הבין שזו מסגרת שיוכל למצות בה את כישוריו. כשראה את הלחימה בזמן פעילות מבצעית, הבין את החשיבות של חיל התותחנים והחליט לצאת לקורס מפקדים כדי להשפיע על החיילים.

בקורס המפקדים הבין שהוא רוצה להשפיע על מעגל אף יותר נרחב של אנשים ובעקבות כך יצא לקורס הקצינים.

כשסיים את הקורס ושובץ כקש״א בחטיבה הצפונית, הוא פעל שם בתקופה של מבצע ״גן סגור״ והפעיל מטרות ארטילריה ומרגמות ואף הוביל ירי לתוך הרצועה.

לאחר מכן, הוא היה הראשון בגדוד 51 ששירת כקצין שליטה אווירית והיה צריך לייצר לעצמו את התפקיד. ירין משתף: "זו הייתה חוויה משמעותית בשבילי. הבנתי את המשמעות הגדולה של תותחנים בשביל גדוד חי״ר וכמה אנחנו משפיעים על שדה הקרב."

כשירין היה סמסו״ל בגדוד 402, בדיוק הייתה תקופת היערכות מבצעית. הוא וחיילו היו 120 יום בשטח וירו עשרות פגזים. ״עשינו את זה בזמן, במקום ובעוצמה הנדרשת. המשכתי בצבא בדיוק בשביל דברים כאלה״, ירין מספר.

חינוך ומצויינות - גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2021

סגן ירין אבדר

בקרוב ימשיך למכללה לפיקוד טקטי ויהיה מסו״ל בעתיד.

ירין שמע שהוא מצטיין מפקד פיקוד הדרום מהמסו״ל שלו. הטלפון הראשון שעשה היה לאבא שלו שהתרגש מאוד ומיד לאחר מכן לבת זוגתו.

ירין משתף: ״אבא שלי תמיד אמר לי מאז שאני ילד - יגעת ומצאת, תאמין. המשפט הזה מלווה אותי מאז ועד היום."