פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שער הגן פתוח בבוקר מי ישמור על ילדי הגן? שער הגן פתוח בבוקר

הורים בנתניה חוששים לשלוח את ילדיהם לגן לאחר שהוסרה האבטחה על גני הילדים בעיר. העירייה "פקחי השיטור העירוני והפיקוח העירוני הוצבו בכל בוקר במתחמי גני הילדים"

שער גן הילדים פתוח בבוקר 

מאז חזרתם של ילדי הגנים בנתניה לשגרה, הופסקה האבטחה על גני הילדים בעיר, ללא כל הודעה מוקדמת להורים, שהופתעו לגלות שאין כל שמירה בגן.
בהיעדר אבטחה מודאגים הורי הילדים בעיר, במיוחד כאשר מספר גנים נמצאים בסמוך לאתרי בנייה.

"המתחם מסוכן בגלל מיקומו, לא מובן לנו מדוע הופסקה האבטחה הצמודה שהיתה עד לפני חופשת הקורונה. העירייה חוסכת את עלות המאבטחים בשעות הבוקר"? אמרה אחת האמהות ממתחם גני נתן יונתן שנמצא בסמוך לאתר בנייה והוסיפה "מתהפכת לי הבטן בכל בוקר כשאני שולחת את הילדה לגן. אנחנו משלמים כל כך הרבה ארנונה שכוללת גם אגרת שמירה, אז לאן זה הולך?".

ההורים פנו לחבר המועצה אפרים בולמש ולאחראי על הפיקוח אלון אהרון שהבטיחו להגביר את הסיורים בגנים הסמוכים לאתרי הבנייה. ההורים טוענים כי הצעד אינו מספק ובפועל הם לא רואים מאבטחים באזור. 

תגובת העירייה

כלל גנ"י מאובטחים באמצעות לחצני מצוקה, גידור ואינטרקום אשר מחובר למוקד העירוני, כמתחייב מחוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא.
יתרה מכך, פקחי השיטור העירוני והפיקוח העירוני הוצבו בכל בוקר במתחמי גני הילדים, כאשר במתחם הגנים הנ"ל, הוצבה ניידת בכל יום משעה 07:45-8:30 כדיי לוודא שהילדים נכנסים בבטחה, וזאת אף מעבר לשעה שממילא מנהלת הגן מגיעה, קרי, מהשעה 07:55 החל מיום שלישי השבוע הניידת אף תוצב במקום עד השעה 9.00 בבוקר.
כמו כן, בכל שעה מתבצע סיור יזום במקום.
מדובר בשיטת אבטחה הנהוגה בערים גדולות נוספות.
יש לציין כי נערכה בדיקה של העובדים באתר הבנייה ונמצא כי הם מועסקים כחוק, כאשר מתבצעות בדיקות שוטפות בנושא.