פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עו"ד ענת לביא אזולאי ענת לביא אזולאי - לביאה אמיתית עו"ד ענת לביא אזולאי

עו"ד ענת לביא אזולאי כבר שוחה הייטב בבריכת הפוליטיקה המקומית לצידו של הרצל קרן. בשיחת נשים היא מדברת על ההתחלה שלה, החשיבות לנוכחות נשים בפוליטיקה, הקשר להרצל קרן והטרדות מניות 

עו"ד ענת לביא אזולאי

ענת לביא אזולאי (44) כיום תושבת רמת פולג, נולדה גדלה והתחנכה בשכונת ותיקים בעיר שם הוריה מתגוררים עד היום. היא לפני הכל אישה. רעיה לבני, אמא למיה- חיילת בצה"ל ויהונתן תלמיד כיתה י' בבית ספר אלדד. שמה של ענת מוזכר לאחרונה יותר מתמיד בשל מעורבותה הבולטת בכל הקשור לכוח נשי, עמדות וחוקים שמקדמים את זכויות הנשים. בראיון לנתניה נט היא מדברת על הכל.

הפוליטיקה המקומית לא חדשה לך, איך הגעת אליה ולמה?

הגעתי לפוליטיקה המקומית לפני 5 שנים, כאשר פנה אלי הרצל קרן לראשונה והציע לי להצטרף לסיעתו. שמחתי על ההזדמנות והסכמתי. למעשה כיום אני מסימת קדנציה ראשונה ומצפה לקדנציה הבאה. למרות שאני עורכת דין שנים רבות ועובדת עם אנשים וגופים גדולים, איש לא הכין אותי לדבר הזה שנקרא פוליטיקה והיה לי קשה מאוד בהתחלה. המערכת העירונית היא מערכת מסועפת. יש מחלקות רבות ויש אגפים. הרבה אנשי מפתח. כחבר מועצה חדש לא עושים לך הכנה, אין לימוד מקדים וכמובן אין הנחות. אתה מיד נזרק למים העמוקים ועל אחריותך ללמוד לשחות. אני זוכרת שהועדה הראשונה שהשתתפתי בה היתה ועדת כספים ולא הבנתי כלום. לוקח זמן עד שמבינים מי בעד מי, מה הפרוצדורה ולמי פונים באיזה עניין. היום אחרי 5 שנים למדתי לשחות היטב ושכר הלימוד היה שווה בהחלט.

ספרי על החיבור שלך להרצל קרן

הרצל פנה אלי והוא למעשה הביא בפני את ההזדמנות הראשונה ואני מודה לו על כך. לפני כן, הייתי מסייעת לתושבים אשר פנו אלי בבעיות שונות אל מול המערכת העירונית. האפשרות לסייע כחברת מועצה היא אפקטיבית לאין שיעור ואני מודה על שניתנה לי האפשרות וההזדמנות.
גם אחרי ההתפצלות של הרצל קרן מאורנשטיין ומשטבון המשכת איתו. למה דווקא הוא?

הרצל קרן הוא אחד האנשים והפוליטיקאי הכי ישר שאני מכירה! אדם אצילי, משכמו ומעלה. במשך למעלה מ- 20 שנים שהוא פועל בהתנדבות הן כחבר מועצה והן קודם לכן,  הרצל הוא איש עשיה אמיתי. יש לו אומץ, נחישות ודבקות במטרה. הישגים שהוא השיג - רבים אחריו לא ישיגו- ומדובר בדברים משמעותיים. מי היה מעז להלחם מול חברות הענק הקבלניות, מי היה מעז להלחם על פתיחת חוף פולג לרחצה- אחרי שנים של חוף מזוהם, בלי הרצל קרן- היינו מאבדים את שמורת האירוסים לטובת עוד בניינים. נתניה בורכה בהרצל קרן ואני מקווה שהיא תתברך בו כראש העיר הבא.
עד כמה לדעתך חשובה נוכחות נשים בזירה הפוליטית?

חשוב מאוד סימן קריאה. מי שמכיר אותי יודע שאני פועלת לקידום נשים והכל מתחיל מהבית. במשרד שלי אני מעסיקה רק נשים מתוך מטרה לאפשר להן לשלב אימהות וקריירה מבלי שהאמהות תאיים על הקריירה או תפגע בה. עורכות הדין אצלי עובדות במשרת אם וכל "תקלה" הקשורה בילדים מתקבלת בהבנה.

כתבתי מאמר שנקרא: "יומנה של חברת מועצה" ובו אני כותבת "זה לא טור פסימי ואני לא רוצה לרפות את ידי אף אחת מהקוראות שאולי, לפעמים, חולפת במוחה מחשבה להיכנס לזירה הפוליטית. להיפך! אני רוצה ומקווה שהמילים שלי יעזרו ויגרמו ליותר ויותר נשים להעיז, להתגבר על הפחד ולרצות לקחת חלק מהמהפכה שהתוצאה שלה תהיה: נשים עושות פוליטיקה....להיות חברת מועצה זו משימה לא קלה. אני מכירה את הלבטים. את נדרשת לשלב בין עבודה, בית, ילדים, זוגיות, משפחה מורחבת ועוד- ובנוסף- זה בהתנדבות. בהתנדבות מלאה! לכן- זה לא מתאים לכל אחת. זה לא מתאים לך אם את צינית ויודעת להעביר ביקורת בפייסבוק- ותו לא. זה לא מתאים לך אם את רק חושבת שאת, כן את – היית עושה אחרת- אם היית חברת מועצה. זה מתאים לך, אם את רוצה לשחק את המשחק, בתוך מגרש ולא סתם להעביר ביקורת מהספסל. תהי אמיצה- רוצי למועצה".
בשבוע שעבר נחשפנו למכתב תלונה של עובדת עירייה על הטרדה מינית מצד מנהלה הישיר. מה יש לך להגיד בנושא?
אני שלחתי מכתב לגב' חיה שניידר עם דרישה לקבל פרטים אודות האופן שהעיריה טיפלה בעניין. פירסמתי את זה גם בדף של המשרד שלי. לא יקום ולא יהיה! לא אאפשר סתימת פיות. לא יקרה שהנפגעת תיענש והפוגע יקבל במקרה הרע נזיפה קטנה. מקומם אותי כל ההתייחסות של לטאטא מתחת לשטיח ולא לדבר כי רוצים לשמור על החזק.
מנקודת המבט שלך, מה את חושבת שחובה לטפל/ לקדם במיוחד, ולמה?
אני חולמת שבמערכת החינוך בנתניה ילמדו את הילדים שלנו על פריצת גבולות, על שאיפות, על ערכים ועל איך חיים את החיים ולא מעבירים את הזמן. יש לי תוכנית מקסימה לשילוב שיעורים כאלו במסגרת הלימודית ואני מקווה שתינתן לי ההזדמנות. יש אפשרות ללמד את הילדים שלנו מגיל קטן שפה חדשה של מצויינות ופריצת גבולות הרבה מעבר ללימודים ולידע. זו דרך חיים.
לאחרונה הובא לסדר היום נושא בעלי החיים. כמי שחיה את הנושא מדי יום, כאמא לילדה טבעונית וכצמחונית בעצמי - ביקשתי בקדנציה הבאה לקבל תפקיד שיקדם את כל נושא הדאגה לבעלי החיים בעיר- חתולי הרחוב והכלבים. אני מקווה לקבל את התפקיד ואמלא אותו בחמלה ואהבה גדולה.
ובכלל אני רוצה לעזור לאנשים. במהלך 5 השנים האחרונות המשרד שלי היה תמיד מקום לעילה לרגל. פגשתי מאות מתושבי העיר עם בעיות שונות ושמחתי שהיתה לי היכולת לסייע כחברת מועצה. גם בתפיקידי כיו"ר ועדת ארנונה הנהגתי מדיניות יותר רחבת לב ואיפשרתי למי שרצה לדבר איתי ולהשמיע את כאבו. וזה החשוב וכך זה צריך להיות. אנו נציגי ציבור ואנו למענו.