פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בוריס צירולוניק "נפעל בכל האמצעים כדי שנתניה לא תהפוך לעיר חרדית" בוריס צירולוניק

בוריס צירולניק כבר מכיר מכל הכיוונים את עיריית נתניה אחרי 18 שנים כחבר מועצה. כשהקדנציה החמישית בפתח, הוא קורא לכולם לצאת ולהצביע בבחירות הקרובות, חושב שרוב המפלגות החילוניות האחרות מלבד "נתניה ביתנו" לא יעברו את אחוז החסימה וטוען: "אם חלק מחברי המועצה הנוכחית לא היו מתנגדים יכולנו לפתוח מקומות נוספים בסופי שבוע לטובת האוכלוסייה" 

הצלע הנוספת במשולש החזק של סיעת "נתניה ביתנו" היא חבר המועצה בוריס צירולניק, המדורג במקום השני בין ד"ר גרש פישמן לנפתלי בחטיאר. לאחר לא מעט לבטים הוחלט על איחוד בין "ישראל ביתנו" לסיעת "רימונים" ומכאן, על פי צירולניק, הדרך להגדלת כוחה של הסיעה במועצת העיר סלולה. "רוב הזמן הכוחות החילוניים מפולגים ובהסתכלות על הסיעות האחרות ראינו שהן משפיעות יותר על ההחלטות במועצת העיר", אומר צירולניק בראיון ל"נתניה נט". "אז הבנו שצריך לשים את כל המחלוקות בצד, להתאחד ולקבל יותר מנדטים. במקרה שלנו זה לא 1+1 אלא הרבה יותר, עם החיבור לנפתלי בחטיאר ו"רימונים" שיש לנו איתם הרבה מן המשותף. אנשים לא אוהבים פילוגים והאיחוד נותן דחיפה טובה עבור אלה שלא באו בעבר להצביע. הגיע הזמן שבנתניה יפעלו ויעשו למען התושבים החילוניים".

בשם הניסיון

צירולניק, 48, נשוי ואב לשלושה בנים, מתגורר בקריית השרון. משמש כחבר מועצה בעיריית נתניה כבר 18 שנים בארבע קדנציות בהן עבר לא מעט, כולל תנודות מהקואליציה לאופוזיציה. בקדנציה הראשונה שיתף פעולה עם הרצל קרן, בשנייה היה תחת סיעה עצמאית ובשתי האחרונות תחת המעטפת התומכת של "ישראל ביתנו". בקדנציה הקודמת היה ממונה על התיירות וכיום אחראי על שני תיקים – קשרי חוץ וספורט. "אני מכיר מצוין את העירייה מכל הכיוונים ועם הניסיון שצברתי קשה להפתיע אותי", הוא אומר. "רק אחרי שנה-שנתיים אתה בכלל מבין איך הדברים עובדים ולכן הניסיון הוא המפתח וללא ספק יועיל לי מאוד. זה פותח דלתות, פותר בעיות וכמובן עוזר בדברים כמו קידום פרויקטים ומאבק על תקציבים".

אנשים בנתניה - "נפעל בכל האמצעים כדי שנתניה לא תהפוך לעיר חרדית"

צירולוניק "אנחנו מכבדים את המסורת והדת, אבל אני מתנגד בכל תוקף לכפייה דתית"

לאורך השנים תמך בנושאים הנוגעים לקידום האוכלוסייה החילונית ובמהלך הקדנציה הנוכחית הגיש אין ספור הצעות לסדר היום בנושא, כמו גם שאילתות הנוגעות לפתיחת היכל התרבות ומספר מתנ"סים בסופי שבוע. "בהיכל ובחלק מהמתנ"סים יש כיום שבת תרבות ואני מסתכל על חצי הכוס המלאה ושמח שהצלחתי להשיג את זה", הוא אומר. "כמובן שאם חלק מחברי המועצה לא היו מתנגדים יכולנו לפתוח מקומות נוספים בסופי שבוע לטובת האוכלוסייה". על האפשרות שרשימות אחרות בעלות אג'נדה חילונית עלולות להחליש את "נתניה ביתנו" אמר צירולניק: "אותנו מכירים והוכחנו את עצמנו בשטח. בלי לנקוב בשמות, אני חושב שהמפלגות החילוניות היו צריכות להתאחד כדי לתת פייט ברמה העירונית במועצת העיר. משלא עשו זאת, אין הרבה סיכוי שהן יעברו את אחוז החסימה וחבל לבזבז את הקול החילוני".

"חשוב מאוד שבנתניה תהיה רשימה חילונית חזקה עם קשר ישיר לתושבים ולא מושפעת מחברים דתיים בתוך הרשימה. רשימה שבאמת תוכל להגן על האינטרסים של הציבור החילוני ובנוסף לכך שתהיה תמיכה ברמה המפלגתית הארצית של ישראל ביתנו", הוא מסכם. "ברור שאנחנו לא רוצים לפתוח כל מיני מועדונים ופיצוציות בשבת בשכונות דתיות, אבל למה שבקריית השרון או במרכז העיר מקומות לא יהיו פתוחים? היכל התרבות סגור בשבת. אנשים משלמים מיסי ארנונה וצריכים לצרוך תרבות בנתניה ולא בתל אביב או הרצליה. אני מאמין שנוכל להגיע לארבעה מנדטים, אבל המספר לא חשוב כרגע. חשוב שכולם יגיעו להצביע ואני קורא להם להצביע ולהשפיע על מרקם החיים בעיר בשנים הקרובות. ככל שהרשימה תהיה גדולה כך גם ההשפעה שלנו תגדל ולא נאפשר להפוך את נתניה לבני ברק. נפעל בכל האמצעים כדי שנתניה לא תהפוך לעיר חרדית כמו בית שמש או ערד. אנחנו מכבדים את המסורת והדת, אבל אני מתנגד בכל תוקף לכפייה דתית, אני לא מאחל לעצמי ולשכנים שלי שנהיה כמו בני ברק. חיה ותן לחיות".

במי אתה תומך לראשות העיר?

"(צוחק) אני לא תומך באף אחד, אבל כולנו יודעים מי תזכה".