פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עורך דין יוני ג'ורנו עו"ד יוני ג'ורנו מנתניה מועמד הליכוד לכנסת ה-25 עורך דין יוני ג'ורנו

בחודש אוגוסט יתקיימו הפריימריז למפלגת הליכוד לכנסת, בין המועמדים במשבצת מישור החוף, עו"ד יוני ג'ורנו מנתניה. ג'ורנו יתמודד מול אנשי ליכוד וותיקים, ועדיין מצהיר, "אני אנצח במשבצת מישור החוף". 

מתודד לפריימריז בליכוד. עו"ד יוני ג'ורנו 

את עו"ד יוני ג'ורנו אין צורך להכיר, כל מי שנמצא ברשתות החברתיות שמע וראה את ג'ורנו ופעילותיו, עו"ד ג'ורנו החל את דרכו לפני 12 שנים, אז היה בחור גרוש טרי ללא בגרות וחסר כל, ג'ורנו הכין בנק מטרות וסימן ייעדים היכן יהיה בעוד 10 שנים, השלמת בגרויות, תואר ראשון, תפקידים ציבוריים ועוד, המטרה העשירית בבנק המטרות הייתה להיות חבר כנסת, והנה כעת הוא בדרך להגשים את החלום.

ג'ורנו החל את לימודיו האקדמאיים במכללה האקדמית נתניה, נבחר להיות מנכ"ל אגודת הסטודנטים, התמודד לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים וניצח בפער מרשים.
בסיום לימודיו החל לימודי תואר שני, במקביל התמחה במשרד פלילי נחשב בנתניה, ג'ורנו נכשל פעם אחר פעם במבחני לשכת עורכי הדין ולא ויתר, רק בבחינה הרביעית הוא צלח, ונבחר להיות הנואם המרכזי בטקס בבנייני האומה בירושלים.

ג'ורנו גרוש עם בן שמשרת בחיל האוויר ומתכנן ללמוד משפטים בעקבות. ג'ורנו מתגורר עם אימו בת ה-87 והצהיר כי יישאר לגור עימה עד שתגיע לגיל 120.
בשנתיים האחרונות נמצא ג'ורנו בזוגיות עם סנדר, הצעיר ממנו ב-12 שנים ומשרת במשטרת ישראל כחוקר בתחנת צפון תל אביב.
לא מקרי כי בן זוגו הוא שוטר, עו"ד ג'ורנו מתמחה בייצוג שוטרים, כבר 5 שנים. ג'ורנו מופיע על בסיס קבוע בראיונות בערוצים השונים, הסיפורים של תביעות השוטרים גררו ראיונות רבים, חלק סבורים כי עו"ד ג'ורנו אשר מגן בחירוף נפש על כוחות הביטחון מנצל את יכולותיו ומונע חופש ביטוי מצד אזרחים, אולם יוני חושב כי הציבור הרחב מפרגן לו ולפועלו ומודה לו על כך שהוא שומר על משטרת ישראל.

עמוד הפייסבוק של יוני בלא בתגובות מפרגנות. בין היתר מצד שוטרים ואזרחים המוקירים לו תודה על פעילותו המשפטית למען הגנה על כוחות הבטחון, בין היתר כתבו לו בפייסבוק: "בלי מדים ודרגות, אתה עושה למעננו יותר מהמפכ"ל".
ג'ורנו הוא הבעלים של משרד עורכי דין גורנו ג'ורנו ושות' בנתניה. משרדו מטפל במאות תיקים בתחום הפלילי והאזרחי ומייצג בהתנדבות מספר עמותות, ביניהם חיילים בודדים, שורדי שואה ואוכלוסיה מוחלשת בחברה. "רק מי שהיה במקומות הנמוכים, יכול להבין את המצוקה של החלשים, אני שונא עוולות, לא יכול לסבול ניצול של חלשים, ולכן בחרתי לפעול למענם עד כמה שאני יכול. חרטתי על דגלי שאמשיך לסייע כל עוד אוכל. היום בו אאבד את החמלה והערכים, זה היום בו אתלה את הגלימה".

מה חשוב לך לקדם בכנסת ישראל ??
"חוק עונש מוות למחבלים, זה חוק שאני אעמוד על הרגליים האחוריות, אני מתחייב כאן שאם לא אצליח לקדם את החוק, לא אשאר בכנסת. לא יכול להיות שמדינת ישראל תשלם מעל 3 מיליון שקלים להחזיק מחבל בכלא כל חייו על חשבון משלם המיסים, כאשר כדור 9 מ"מ עולה 0.30 אגורות".

מה עוד תקדם ?
אפעל לחיזוק מערכת הביטחון של מדינת ישראל, משטרה, שב"ס, מג"ב, כיבוי אש, ייצגתי מאות תיקים של שוטרים, אני מדבר כל יום עם עשרות שוטרים. משטרת ישראל גוססת, חלשה, מעמדה של המשטרה בשפל שלא היה, האזרחים בחוסר אמון טוטאלי, לא מאמינים במערכת המשטרה ולא במערכת המשפט, אני מתחייב לשנות את המשוואה, להחזיר את תחושת האמון במשטרה, להפוך את המשטרה למשטרה של העם! להחזיר לשוטרים את הכבוד, ולתת לאזרחים את השוטרים הכי איכותיים, המשטרה זקוקה ל-רה ארגון מחדש. שיפור התנאים, העלאת שכר, יחס הולם, להפסיק להתעמר בהם, לגייס דחוף עוד 10,000 שוטרים, אני רוצה שכשאזרח יזדקק לשוטר, הוא יקבל את השוטר הטוב ביותר! ולזה יש מחיר. השוטרים היום הולכים בתחושת ייאוש, הם רוצים לתת שירות אבל אין להם כח האדם לעשות זאת.

האם אתה באמת חושב שיש לך סיכוי להיבחר?
"גם כשהתמודדתי ליו"ר אגודת הסטודנטים צחקו עלי וזלזלו, בסוף הניצחון שלי היה התשובה הכי טובה לכל אותם מלעיזים, כך היה בכל צומת בחיים שלי, אף פעם לא האמינו בי, הייתי רגיל לשמוע תמיד לא! נכשלתי המון, אבל מכל כישלון רק צמחתי, היום אני בשל ומרגיש בשיא שלי, יש בי את כל התכונות שפוליטיקאי צריך, אני אדם ישר, ערכי, נאמן, ציוני, פטריוט ואוהב את המדינה בכל נימי דמי וליבי, לעולם לא אבגוד בערכיי, באתי לשרת את אזרחי המדינה החלשים, אהיה להם לפה, אשמע אותם, אקשיב, אסייע, ח"כ צריך להיות נגיש לציבור ולא מורם מעם, יש כ"כ הרבה בירוקרטיה לאזרח הקטן, אני רוצה לפתור את הבירוקרטיה ולתת לאזרח שירות, זה מה שהם צריכים, אדם שיקשיב להם, שיפתור להם בעיות, שישמש להם פה, לא באתי לכנסת לפתור את הסכסוך הגרעיני, אני סומך על מע' הביטחון שלנו, יש לנו את הצבא הטוב בעולם ואת האמצעים הנדרשים לנצח כל אויב, לכן אני אתרכז בכלכלי חברתי והצד הביטחוני יישאר בידי מע' הביטחון החזקה שלנו, אזרחים מתים מרעב ולא במלחמה במדינת ישראל, אזרחים מתים מהבושה ולא ממלחמה.
ועוד משהו אני חייב לציין, מערכת המשפט חולה, אני מתכוון לטפל בכל נושא תלונות השווא, מי שיגיש תלונות שווא, יעמוד לדין, לא יכול להיות שלוקחים אזרח היום ושוללים את חירותו, ואז מבינים שהתלונה היא סתמית, ואותו אזרח נשאר מצולק לכל החיים! זה לא יקרה במשמרת שלי אומר ג'ורנו.

אתה ידוע כאדם שמשתף ברשתות החברתיות שלך הכל, ועדיין, יש משהו שהציבור לא יודע עליך ?
"האמת שאני אדם שמשתף בכל, החיים שלי שקופים בעמוד הפייסבוק שלי שהוא ציבורי, ובכל זאת אולי לא יודעים שאני בן 44, עם בן זוג מדהים, אני מתגורר עם אימא שלי מבחירה, אני בן זקונים, הילד ה-9 והקטן, והכי כיף לי בעולם לגור איתה, אין תחליף לאוכל של אמא. היום הכל אינסטנט.. לא אצל אימא שלי".
ג'ורנו סיפר כי כשיוני נתניהו נהרג במצבע אנטבה, הוא נולד. הוריו החליטו לקרוא לו יוני יונתן על שם יוני נתניהו. "השם יוני" הוא של גיבור ישראל והוא שם מחייב, אני נושא את השם בגאווה".
לקראת סיום הריאיון ג'ורנו סיפר לנו כי בת אחותו היא חברת הנכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה, הם אומנם חולקים תפיסות עולם ואנחנו תוהים האם בכנסת ה-25 יהיו לראשונה שני חברי כנסת דוד ואחיינית.