קרקעות להשקעה - אזור השרון הוא המקום הנכון לרכוש קרקע? תמונה: freepik

נדל"ן יקר? יש דרך להשקיע בסכומים סבירים בהחלט. כאשר מאתרים קרקעות להשקעה בצורה נכונה, מדובר בהשקעה שיכולה להניב את התשואה הגבוהה ביותר בתחום הנדל"ן. הסיבה לכך היא שכאשר מתקבלת החלטה על שינוי ייעוד הקרקע, הערך קופץ בצורה דרמטית ביותר

בשורות הבאות, נתמקד בנושא הקרקעות להשקעה, עם דגש על אזור השרון. נסביר עוד על המשמעות של רכישת קרקע, מהו שינוי ייעוד ולמה אזור השרון הוא המקום הנכון כדי לרכוש.

מהי קרקע להשקעה באזור השרון

תחילה חשוב להבין מהי קרקע להשקעה. מדובר בראש ובראשונה בקרקעות אשר מוגדרות בתור קרקעות חקלאיות. אולם, המטרה של הרכישה איננה לפתח משק או לבנות חממות. המטרה היא להמתין עד לשלב שבו מקבלים אישור לפתח את הקרקע ולבנות עליה כחוק.

אישור כזה, כאשר הוא מתקבל בסוף תהליך הכולל דיונים בוועדות התכנון והבניה, נקרא שינוי ייעוד קרקע. במילים אחרות, המשקיע בעצם מחפש קרקע שאינה זמינה לבנייה בשלב הזה, משום שהיא נמכרת במחירים מאוד נוחים. אך כמובן, לא כל סוג של קרקע פנויה באזור השרון היא בעלת אותו פוטנציאל השבחה ותשואה. סביר להניח שאתם רוצים לדעת כעת איזה סוג קרקע לחפש? כלומר אילו קרקעות באזור השרון מעניינות בתור השקעה לטווח בינוני או ארוך? התשובה היא – אותן קרקעות שקיימת סבירות גבוהה ועדיף אפילו סימנים, שהמקום יופשר למטרת ייעוד למגורים, למסחר או לתעשייה.

יתרונות לקניית קרקע באזור השרון

אחרי שהבהרנו בתמציתיות על המשמעות של קרקע להשקעה, אפשר להצביע על כמה יתרונות לקניית קרקע באזור השרון. בין היתר היתרונות הדגש הוא על כך:
1. מחיר משתלם – ביחס למחירי קרקעות באזור המרכז, מדובר על השקעה במחיר הרבה יותר נוח.
2. אזור יחסית מרכזי – אמנם זה לא לב ליבו של מרכז הארץ, אולם אזור השרון הוא גם לא בדיוק פריפריה מרוחקת. האזור מספיק מרכזי, על מנת להיות השקעה מעניינת לבעלי חשיבה עסקית לטווח בינוני.
3. פוטנציאל פיתוח נאה – אזור השרון צפוי לעבור תנופת התפתחות אדירה בשנים הקרובות. בעוד שבמרכז עתודות הקרקע הולכות ואוזלות, בשרון יש עדיין פוטנציאל פיתוח משמעותי.
4. הגירה חיובית – על פי הסימנים, אזור השרון צפוי לקלוט בשנים הבאות הגירה חיובית משמעותית. כלומר, הרבה יותר תושבים שמגיעים להתגורר בישובים השונים בשרון, מאשר תושבים שעוברים לאזור המרכז.
5. הפקדת תוכניות פיתוח – ניתן כבר לראות לא מעט תוכניות שהופקדו לקראת פיתוח.
6. שימוש מגוון בקרקע – בעלי קרקעות יוכלו באם יתקבל שינוי ייעוד, להקים את ביתם, או לפתח את הקרקע למטרת השכרה של נכס בנוי (פרטי, מסחרי וכדומה). כמו כן, תמיד תהיה אפשרות למכור את הקרקע ברווח לאחר שינוי ייעוד.

איך למצוא קרקעות למכירה בשרון בהליכי שינוי ייעוד

נקודת המפתח המרכזית כדי להגיע להשקעה מוצלחת, היא למצוא קרקעות בתהליכי שינוי ייעוד. כך אפשר למצוא קרקעות למכירה בשרון בהליכי שינוי ייעוד:
• פניה לרשות המקומית – ניתן לפנות לרשויות המקומיות בשרון, ולבדוק אילו תוכניות שינוי ייעוד או פיתוח נמצאות בתהליכי התהוות. את התוכניות מותר לצלם או לעיין בהם במקום.
• מידע זמין אונליין – ישנם אתרים רשמיים, שבהם ניתן למצוא מידע. כך למשל באתרי מנהל המקרקעין, אתרי העיריות ולעיתים אף במדורי הנדל"ן בערוצי תקשורת שונים.
• פניה לאנשי מקצוע שעוסקים בתחום – כגון יזמים, מתווכים, חברות שיווק קרקעות ועוד.
היעזרו בשיטות הללו, היו עירניים וחשבו לטווח הארוך. כך תוכלו לזהות פוטנציאל ממשי, של קרקעות ביישובים כמו אבן יהודה, נתניה, רעננה, כפר סבא ונוספים.