איזה קרקע הכי משתלמת - מגורים, מסחר או חקלאית? תמונה: freepik

ברכישת קרקעות ישנה חשיבות להבין איזה קרקע תהיה הבחירה הכי משתלמת. זה שאתם רוצים לרכוש קרקע זה אומר שישנה חשיבה לטווח הרחוק. עם זאת לכל סוג של קרקע יש את הפלוסים ואת המינוסים שלה

כדי שלא תעשו בחירה שתתחרטו עליה יהיה עליכם לבחון את כל הפרמטרים הקיימים. בחירה אחת שגויה עשויה להביא אתכם למציאות שבה תתרחקו עוד צעד מהשגת המטרה הרצויה. קרקעות יכולות להיות משתלמות כל עוד תבחרו את הקרקע המתאימה לכם. הקרקעות שנסקור כאן יהיו קרקע למגורים, קרקע למסחר וקרקע חקלאית. בין האפשרויות האלה תצטרכו לעשות בחירה שתתאים לכם כמו כפפה ליד.

קרקע למגורים

קרקע למגורים היא קרקע שכבר מוכנה וערוכה לבניית מבנים המיועדים למגורים. היתרון של הקרקע הזאת הוא שיהיה ניתן להתחיל לבנות עליה באופן מידיי. לא נדרשת מכם המתנה ארוכה או התעסקות עם בירוקרטיה מפרכת. אך האם מדובר על הבחירה הכי משתלמת? ברוב המקרים התשובה היא שלא. הקרקע הזאת תהיה יקרה מאוד, לא תמיד יהיה לכם את ההון העצמי לרכוש אותה. בו בזמן כמות הקרקעות הפנויות למגורים היא נמוכה בהשוואה לכל אלטרנטיבה אחרת. כתוצאה מכך יהיה עליכם לבצע התפשרויות רבות, דבר שאי אפשר להתעלם ממנו. שווה לכם לבחון אפשרויות אחרות לפני שתרכשו קרקע המיועדת למגורים. יש כאלה שהולכים על האפשרות הזאת כי זאת האפשרות שהם מכירים.

קרקע למסחר

קרקע למסחר היא קרקע דומה מאוד לקרקע המיועדת למגורים. רק שכאן במקום לבנות בנייני מגורים יהיה אפשר לבנות מבנים המיועדים למסחר. ישנם אזורים מסוימים בישראל המיועדים למסחר, בהם לא יהיה ניתן לבנות מבני מגורים. היתרון של קרקע למסחר הוא שהמחיר יהיה נמוך בהשוואה למחיר של קרקע למגורים. אם תבצעו חיפוש באזורי תעשייה גם ההיצע יכול להיות גבוה ממה שדמיינתם לעצמכם. האם זוהי הבחירה המושלמת בשבילכם? יכול להיות שלא, הרי הביקוש לנכסי מסחר הוא נמוך. אתם לוקחים כאן סיכון שמחייב אתכם להיות זהירים. אם לא תצליחו בהימור שעשיתם תמצאו את עצמכם חוזרים לאחור.

קרקע חקלאית

זוהי הבחירה הכי טובה שאותה תוכלו לעשות נכון להיום! על פניו קרקע חקלאית נראית כמו הבחירה הכי פחות טובה בין כל האופציות שנתנו לכם. אך למען האמת הבחירה הזאת בראייה לטווח הרחוק תהיה הבחירה הכי משתלמת. בטח אם אתם מתעניינים ברכישת קרקע במסגרת גוש 3865 קרקע חקלאית להשקעה בטוחה! הקרקע החקלאית היא קרקע שמיועדת לחקלאות, אך עם סבלנות ניתן יהיה להפשיר אותה לבנייה. המחיר של קרקע חקלאית נמוך מאוד, כזה שיאפשר לכם לדעת כי אתם בכיוון הנכון. בו בזמן הסיכון שקיים ברכישת קרקע חקלאית הוא אפסי, לרוב הרווח יהיה כזה שישאיר אתכם מופתעים לטובה ומחויכים במיוחד.