רובע מגורים חדש בקדימה צורן רונן עקביה בית וגג, גדי מכלוף טופ במרחבי השרון וקרן גרין ראשת המועצה קדימה צורן

קדימה צורן לקראת גידול משמעותי - רובע מגורים חדש ובו 912 יח"ד חדשות במסגרת פינוי בינוי 

בית וגג יזמות ונדל"ן מדווחת היום (שני) לבורסה על השגת הרב הדרוש של למעלה משני שליש מבעלי הדירות, לקידום פרויקט משמעותי ורחב היקף של התחדשות עירונית בשני מתחמי פינוי בינוי ברחובות בן צבי, רוזנבך וגורדון (מתחם בן צבי) וכן ברחוב ההסתדרות שנמצאים במרכז הישוב קדימה צורן.
הפרויקט יביא לשינוי מרכז קדימה צורן, המאופיין כיום בבנייני רכבת ותיקים והפיכתו לרובע מגורים מודרני בעירוב שימושים, הכולל מגורים, מסחר ושירותים ציבורים. את קידום הפרויקט מול בעלי הדירות מבצעת בית וגג בשיתוף עם חברת טופ במרחבי השרון של היזם גדי מכלוף.

התוכנית להתחדשות של מרכז קדימה צורן מקודמת ע"י הרשות המקומית והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. מתחם בן צבי הוא הגדול מבין חמשת המתחמים הכלולים התוכנית ומכיל מעל 50% מסך הדירות הקיימות כיום בכלל המתחמים.
בנוסף למתחמים שהתקשרו עם החברות, בית וגג וחברת טופ במרחבי השרון פועלות להשלמת ההתקשרויות עם בעלי הזכויות גם ב-2 מתחמים נוספים וסה"כ יהיו יזמיות הפרויקטים בארבעה מתוך חמשת המתחמים הכלולים בתוכנית.
הפרויקט יתוכנן על ידי משרד האדריכלים משה צור.

מדובר בפרויקטים רחבי היקף, שישתרעו על שטח של כ-14 דונם ועתידים לכלול פינוי והריסה של 246 דירות קיימות, ובמקומן ייבנו 912 דירות חדשות בבניינים בני 7-9 קומות. הפרויקט יכלול גם שטחים ציבוריים למסחר ופנאי ושטחים ירוקים רחבי ידיים לרווחת התושבים.
היקף ההכנסות הצפוי בפרויקט עשוי להסתכם במיליארד ו- 230 מליון ש"ח, וזאת בהנחה שכמות יחידות הדיור תהיה כמפורט ושרמת מחירי הדירות בעת השיווק תהיה דומה לרמת מחירי הדירות כיום.

קרן גרין, ראש המועצה המקומית קדימה-צורן: "המועצה בסיוע משרד השיכון מובילים תכנון תב"ע להתחדשות עירונית הכוללת את המבנים הישנים בקדימה. התכנית הינה ב'מסלול רשויות' וכעת מצויים בשלב של גיבוש חלופה תכנונית נבחרת ומתווה כלכלי הולם שיאפשר את ביצוע הפרויקט. המועצה תמשיך לפתח ולחדש לרווחת התושבים והתושבות".