נלה יולש | צילום: צילום: DVORIVAINER באינסטגרם שיטת מצליחים: השילוב המנצח בין מרכז לימודי ליחס חם וביתי נלה יולש | צילום: צילום: DVORIVAINER באינסטגרם

נלה יולש מנתניה צמחה בבית הספר אלדד כמורה, מחנכת ומנהלת החטיבה העליונה. כמי שהחינוך והפדגוגיה נמצאים בדמה, פנתה לשרשרת של פרויקטים חינוכיים ובשנים האחרונות מנהלת מרכז למידה שמעניק מענה מקיף וייחודי – מבגרויות ועד פסיכומטרי. "לא סתם קוראים לנו מצליחים, אני בהחלט מאמינה בכל תלמיד ותלמידה", היא אומרת. "אני מאמינה שאם משדרים לילד שיצליח –זה גם יקרה". ראיון אישי-חינוכי

נלה יולש | צילום: צילום: DVORIVAINER באינסטגרם

לא מעט תלמידים וחיילים משוחררים מתלבטים באשר למקום האופטימלי בו יוכלו לשפר ולהשלים בגרויות, או לחלופין להגיע מוכנים ככל האפשר למבחן הפסיכומטרי, שהוא בעל השלכות מכריעות בכל הנוגע לקבלה לאוניברסיטאות. הנה הזדמנות לעשות זאת בצורה מיטבית תוך קבלת יחס אישי באווירה ביתית.
תכירו את "מצליחים" – מרכז לימודי מגוון המעניק חיזוקים במתמטיקה, אנגלית ופיזיקה, וכן מבצע מרתונים איכותיים לקראת הבגרויות. בגזרה הטרום אקדמית מכין הצוות המנוסה במרכז את תלמידיו לקראת הפסיכומטרי, ובנוסף מקיים קורסים לקראת מבחני אמיר, תיל והג'ימאט האמריקאי (GMAT). חשוב לציין כי לאחרונה קיבלו במצליחים אישור סופי ממשרד החינוך לסמל מוסד, מה שיאפשר למרכז ללמד גם חיילים משוחררים על חשבון הפיקדון הצבאי.

געגועים לשטח

את מרכז מצליחים מנהלת נלה יולש, מי שניהלה בעבר את החטיבה העליונה בבית הספר "אלדד" בנתניה. בשנים האחרונות העמיקה עוד יותר בעולמות החינוך והפדגוגיה באמצעות ניהול פרויקטים לאומיים לצמצום הפערים בחברה הישראלית בתחום ההישגים הלימודיים, ובכלל זה ליווי מנהלי בתי ספר רכזים פדגוגיים. בין השאר עבדה עם הרשויות בנתניה, עפולה, חדרה והמנהל ההתיישבותי ראשל"צ, ובשנתיים האחרונות השליכה את יהבה על "דוקאטוס" – פרויקט לאומי לצמצום הפערים בחברה הישראלית המלווה את המגזר הערבי והבדואי. "עולם הפדגוגיה והבגרויות הוא בנפשי ובדמי", היא אומרת בראיון ל"נתניה נט". "אני מחוברת מאוד לשליחות הזו ורואה בה ערך חינוכי-מוסרי ממדרגה ראשונה".

כפועל יוצא, הגעגועים של יולש לשטח ולעבודה מקרוב עם בני הנוער לא נתנו לה מנוח. "בשביל זה הגעתי לעולם החינוך וההוראה", היא מתגאה בחיוך. התוצאה הייתה חזרה למתן שיעורים פרטיים במתמטיקה ומשם גם נולד הרעיון להקמת מרכז לימודי רחב היקף – תחילה רק למתמטיקה ובהמשך, בעקבות הצרכים שעלו מהשטח, התרחבה מצליחים למקצועות נוספים. בשש השנים האחרונות מנוהל המרכז בלעדית על ידי נלה.

חדשות נדל"ן - שיטת מצליחים: השילוב המנצח בין מרכז לימודי ליחס חם וביתי

מצליחים - מרכז למידה | צילום: צילום: DVORIVAINER באינסטגרם

ניסיונה הרב בהוראת מתמטיקה, בניהול ובהבנת עולם הפדגוגיה - בכלל זה בניית תכניות אישיות המותאמות לכל תלמיד, הוא מהיתרונות הבולטים של מצליחים, אבל לא רק. העבודה מתבצעת בקבוצות קטנות של בין 5-15 תלמידים, מה שתורם לאווירה הביתית ומגדיל את היקף השעות עבור כל אחד מהם – דבר חיוני במיוחד במקצועות דוגמת מתמטיקה ואנגלית, הדורשים לא מעט תרגול. גם לעניין החברתי משמעות לא קטנה, תוך אפשרות לתלמידים לסייע ולחזק זה את זה.
בשל משבר הקורונה שטרם הגיע לקצו, עובד המרכז באופן היברידי, כאשר הקבוצות לומדות במרכז הממוקם בקניון הקטן ברחוב אמנון ותמר בשכונת פולג-עיר ימים, אך במידה ותלמיד חלה בקורונה או לחלופין נמצא בבידוד, הוא מחובר און ליין לשיעור על מנת שלא יפסיד חומר. כמו כן, מתקיימים במצליחים קורסים ייחודיים להשלמת פערי קורונה – מצרך חיוני עבור רבים בתקופה האחרונה. ברמה הפרקטית, ניתן משקל חשוב גם לאווירת הלמידה, כאשר במקום פינות למידה ולכל מורה חדר משלו המאפשר שמירה על שקט תעשייתי ופרטיות. אלמנט ייחודי הוא האפשרות ללמוד בישיבה על בר שמולו קיר זכוכית ענק שנצבע בכחול ומדמה ים וסירות מפרש, דבר המסייע מאוד לשקט הנפשי ומאפשר ניתוק אופטימלי לתלמידים עם בעיות של קשב וריכוז.

חשיבות המעטפת

נלה יולש (50) מתגוררת בפולג-עיר ימים, נשואה לבר ואם לשלושה – עידן בת ה-25, נועה בת ה-22 שמשתפת עמה פעולה ומלמדת במרכז מצליחים, ואלעד (19). נלה בעלת תואר ראשון בחינוך מתמטי ותואר שני בהוראת מתמטיקה. במשך 18 שנים הייתה חלק בלתי נפרד מהחטיבה העליונה באלדד, תחילה כמורה למתמטיקה ומחנכת, בהמשך כרכזת פדגוגית ורכזת מערכת, ועד ניהול החטיבה העליונה. או כפי שהיא מכנה את הדרך המיוחדת שעברה - "צמחתי בתוך בית ספר". כאמור, בשש השנים האחרונות היא מנהלת את מרכז מצליחים, הפעיל בימים א'-ה', כאשר במידת הצורך מתקיימים במקום מרתונים בימי שישי ובמוצ"ש לקראת מבחנים ובגרויות. למעלה מ-100 תלמידים לומדים כיום במרכז, המכיל צוות איכותי של כעשרה מורים. בעקבות ההרחבה והאפשרות ללמד חיילים משוחררים על חשבון הפיקדון, צפוי גם צוות ההוראה לגדול משמעותית.

חדשות נדל"ן - שיטת מצליחים: השילוב המנצח בין מרכז לימודי ליחס חם וביתי

מצליחים - מרכז למידה | צילום: צילום: DVORIVAINER באינסטגרם

חשוב להדגיש כי למרכז החם והביתי מגיעים תלמידים הרבה מעבר לגבולות הגזרה של נתניה – מהמושבים הסמוכים פרדסיה, תל מונד ואודים ועד כפר שמריהו. "לא סתם קוראים לנו מצליחים – אני מאמינה בכל תלמיד ותלמיד ואם משדרים לילד שהוא יצליח, זה גם יקרה", משתפת יולש בחזונה האישי-חינוכי. "כמובן שלא רק משדרים את זה, אלא גם פועלים לחיזוק האמונה שלו בעצמו ועבודה על הביטחון האישי. מספיק מבוגר אחד שיאמין בילד כדי שיטוס קדימה".
על השילוב בין הלמידה ליחס האישי, מוסיפה יולש כי "אנחנו תמיד דוחפים למעלה כדי שהתלמיד יעשה כמה שיותר יחידות במתמטיקה ואנגלית, אך במקביל מלווים ועוקבים אחר ההשפעות על אותו ילד. לפעמים ההורים נורא רוצים שבנם או בתם ייגשו ל-5 יחידות, אבל הילדים לעיתים נכנסים ללחץ היסטרי ולא יכולים להתמודד איתו. לכן המעטפת הרגשית והנפשית שאנחנו מעניקים חשובה כל כך. אנחנו אוהבים את התלמידים, מכילים אותם ומפרגנים להם — והיחס הדדי. בלי קשר למרכז, אני מקבלת פתאום טלפונים מתלמידים שרוצים לספר לי כמה קיבלו בבגרות בהיסטוריה".

מה השאיפות בהמשך הדרך?
"אני רוצה להמשיך לפתח לימודים איכותיים בקבוצות קטנות מעבר למקצועות הליבה. דברים מעולמות המולטימדיה כמו תכנות ופיתוח משחקי מחשב. זה העתיד שלנו".