אדוה פוקס | צילום: דנית אנקר  העולם הוא סגול: על מועדון החברים שהפך להרבה יותר מצבע אדוה פוקס | צילום: דנית אנקר

המועדון הסגול, המונה מאות חברים מכל הארץ, לא מסתכם רק בגוונים בשיער. האופי, ההכלה, ההקשבה וקבלת האחר חשובים הרבה יותר. חברת המועדון, אדוה פוקס מכפר יונה: "האופי לא משתנה, אבל ברגע שאני סגולה, כל אחד מקטן עד גדול מרגיש בנוח להגיב והתגובה יוצרת מיד חיבור. מבחינתי אני נושאת את הבשורה, זה פשוט מתאים לי"

אדוה פוקס | צילום: דנית אנקר 

יש משהו מדבק בצבע הסגול, כזה שמייצר תגובה מיידית, אינטראקציה. אי אפשר להסביר בדיוק למה, אבל רובנו לא נישאר אדישים אליו, בפרט אם יעטר במלוא הדרו ראשים בסביבתנו. את המועדון הסגול יצרה מעצבת השיער ואמנית האיפור דנית אנקר. בעבר עברה שינוי משמעותי בחייה בדמות ניתוח לקיצור קיבה והשילה כ-100 ק"ג ממשקלה. שמחת החיים, לעומת זאת, נותרה כשהייתה – צבועה בסגול כמובן. מלבד יצירות הפאר של תספורות ואיפור בגוונים של סגול ניתן למצוא בדף הפייסבוק שלה לא מעט תכנים המקדמים את הטוב בעולם. בחסות הצבע האהוב עליה, הפכה את אותו טוב וקבלה לדרך חיים עבור רבים. אחת מהן היא אדוה פוקס, סמנכ"לית בחברה לייעוץ עסקי. אנקר הגיעה לחברה בה עבדה כדי לקבל שירותי ייעוץ ומשם הדרך לשיתוף פעולה הייתה קצרה. "כשדנית עברה במסדרון נדהמתי מהאישה המרשימה שמיד בלטה והראתה נוכחות", מספרת אדוה. "בהמשך הכרנו ברמה האישית והחלטנו לעשות אקט שיווקי בו היא צובעת לי בלייב פס סגול בשיער". השתיים העבירו את משנתן לקידום עסקים עם אותו לייב סגול בסדנת מכירות בחברה בה עובדת פוקס ונחלו הצלחה גדולה. "שם הכל התחיל, מפס סגול תמים בשיער, נדבקתי", היא צוחקת.

עיצוב וסטייל - העולם הוא סגול: על מועדון החברים שהפך להרבה יותר מצבע

אדוה פוקס ומקימת מועדון הסגולים דנית אנקר

לא רק צבע, אג'נדה

הצבע הסגול בשיערה של אדוה הוא רק האלמנט הוויזואלי, אבל יש המון מאחוריו. "מעבר לכך שמדובר בצבע מאוד יפה ומרגיע, אני מזהה אנשים סגולים גם אם הם לא מוחצנים", היא אומרת. "הם יהיו עם עיניים טובות, קשובים, מוכנים לקבל כל אחד. בעבודה שלי אני פוגשת הרבה לקוחות וזה ישר שובר את הקרח, יש על מה לדבר וקשה להישאר אדישים. כשמתחילים לדבר ורואים אדם פתוח שמתייחס לכל אחד, זה מדבק". התקשורת הסגולה פוגשת את אדוה בחיי היומיום גם מעבר לעבודה. גם כשאני בבית הספר עם הילדים הרבה נועצים עיניים, מגיבים ואומרים 'יאא, יש לה שיער סגול'. לפעמים אני מתלוצצת ואומרת שזה כי אני פיה. זה גורם לצחוק". בדומה לאנקר, גם עבור פוקס כאמור מדובר בדרך חיים לכל דבר. "מעבר לצבע יש כאן אג'נדה שלמה סביב הסגול, לאו דווקא בשיער, אלא יותר אופי. קונספט של אנשים המקבלים את האחר עם יכולת הכלה גבוהה. אני מקבלת המון תגובות טובות, לרוב מחמאות, זה ישר פותח שיחה ונותן לאנשים הזדמנות להתקרב".

עיצוב וסטייל - העולם הוא סגול: על מועדון החברים שהפך להרבה יותר מצבע

אדוה פוקס עם הילדים נדב ואלה 

תגובות נוספות שהיא מקבלת נוגעות לאומץ בלצבוע את השיער לסגול. "שמעתי פעם משפט שהגדיר אומץ – הכר בפחד שלך ואז פעל. המשמעות היא שכדי להיות אמיץ צריך להיות קורטוב של פחד. עבורי לצבוע את השיער זה לא מפחיד, תמיד אהבתי צבעים בשיער ולא ראיתי בזה אומץ, אבל המפגש שלי עם אנשים מוציא מהם את המקום של 'איפה אני יכול להיות אמיץ כמוה'. איך היא העזה ומה עלי לעשות כדי להעז יותר".

וקס סגול? יאללה, חגיגה

אדוה פוקס מתגוררת בכפר יונה. נשואה לצביקה ואם לנדב (10 וחצי) ואלה (7 וחצי). חרף המרחק הגיאוגרפי היחסי, היא מקפידה להגיע למספרה של אנקר בחולון כדי לחדש את גווניה הסגולים, "פשוט כי אף אחד לא יכול לטפל בזה אחרת". מאפריל השנה היא חברת המועדון הסגול, המונה מאות חברים, כולל לא מעט גברים. "אנחנו מתרבים מדי יום ובכל פעם אני פוגשת אנשים חדשים, מירושלים עד אילת", היא מתגאה. בחופש הגדול האחרון לקחה את בנה להסתפר ואת בתה לעשות צמות ושם חיכתה לה הפתעה. "לא תכננתי שייצאו סגולים, פשוט הם לחצו ויש אפשרות לשים וקס סגול שנשטף במים, אז אמרתי יאללה, חגיגה. הם פשוט היו מאושרים", היא משתפת. עד כמה טוב לה בסגול תעיד העובדה שבנה יצר עבורי אימוג'י של דמות מצוירת סגולת שיער, בה היא משתמשת במסגרת תפקידה עת היא מעלה סרטונים ביוטיוב ובפייסבוק עם טיפים לבעלי עסקים. "אני ממש לא רואה מתי זה יחלוף והסגול כבר הפך לסימן ההיכר שלי", היא מסכמת בחיוך. "האופי לא השתנה כמובן, אבל הרבה פחות אנשים מרגישים בנוח להתקרב כשאתה 'עוד אחד'. ברגע שאני סגולה, כל אחד מקטן ועד גדול מרגיש בנוח להגיב והתגובה יוצרת מיד חיבור. אתה יכול להיות סגול בכל מקום בעולם, מבחינתי אני נושאת את הבשורה וזה מתאים לי. אני רוצה להמשיך להגיע לכמה שיותר אנשים ולעזור לכל אחד להגשים את עצמו. זה מה שלקחתי על עצמי מזמן, אבל הסגול רק העצים את זה ופתח דלת להגיע אליהם בקלות יתרה. אנשים שלא ראו אותי הרבה זמן שואלים מה עשית? אני תמיד עונה שחזרתי לטבעי שלי".