אולפני צילום "השמן" מנתניה זאביק מרגליות "השמן"

זאביק מרגליות, הצלם מנתניה המוכר לנו בזכות שמו האגדי "השמן" מספר בראיון ל"נתניה נט" על מקור השם, השינוי הגדול שעבר והשילוב בין שתי האהבות הגדולות שלו בחיים – משפחה וצילום.

מה הסיפור של הצלם המכונה באופן פרדוקסאלי "השמן" שמרבית מלקוחותיו מן העבר לא מזהים אותו היום?

זאביק מרגליות והאישה שלצידו, מתחילת הדרך, רונית מרגליות החליטו להפוך את האהבה שלהם למקצוע, את המקצוע לעסק משפחתי וביחד היו הראשונים שהקימו בביתם בנתניה, לפני קרוב ל-30 שנה, את הסטודיו לצילום "השמן".

"כל החיים שלי הייתי שמן"

"העסק קם לפני כשלושה עשורים והחלטתי לקרוא לו 'השמן' מהסיבה הפשוטה שכל החיים שלי הייתי שמן ועל מנת שאוכל להישאר שמן החלטתי לקרוא לו כך. התייעצתי עם רבנים לגבי השם שאמרו לי שהשם מצוין כי "השמן" הוא היפוך מושלם למילה נשמה" טוען זאביק.

הירידה הגדולה במשקל

עיצוב וסטייל - אולפני צילום "השמן" מנתניה
זאביק מספר כי למרות המשקל תמיד היה אדם מאוד דינאמי " הלקוחות שלי תמיד שאלו אותי 'אתה מאוד זריז למרות שאתה ענקי, אני לא מבינה איך זה מסתדר?'".

בשיחת הטלפון הראשונה עם זאביק סיפרתי לו כי לפני 13 שנים צילם בחתונה של אחי וכילדה זכרתי אותו כאדם גדול שמשתולל וקופץ כמו ילד בחתונה כאילו שהייתה של קרובי משפחתו וביחד עם זאת דואג למקצועיות ורגישות ועד היום כשאנחנו מדפדפים באלבום התמונות כל תמונה עוצרת נשימה.

לפני 6 שנים קרה השינוי הגדול שגרם לזאביק לרדת במשקל ולשפר את איכות חייו

"חבר משפחה ד''ר שמוליק גור שהוא גם לקוח וגם הרופא המשפחתי אמר לי 'זאביק תמשיך ככה ונפגש עוד חמש שנים'. אמרתי לו 'מה, אני לא מבין על מה אתה מדבר?'. הגעתי למשקל שיא של 170 קילו ואז נפל לי האסימון לגבי מה שהתכוון" מספר זאביק.

"עשיתי המון דיאטות, אני יכול לכתוב ספר על זה ותמיד חזרתי לאותו משקל, לכן חיפשתי דרך של התערבות כירורגית אבל כזאת שלא תהרוג אותי. לאחר חיפושים רבים הגעתי למלאך שלי ומצאתי את דוקטור אליעזר אבינוח שאני קורא לו 'הצורף' כי הוא עשה לי ניתוח טבעת. הפטנט שהיא מקנה תחושת שובע, למרות שהגוף מורעב אך אתה לא מרגיש את זה. וכך הורדתי 100 קילו".

אין ספק שהירידה במשקל הביאה את זאביק למקומות חדשים ובריאים יותר. צילומים, הפקות לטלוויזיה וצילומי טראש דה דרס ולא רק ביבשה, זאביק ואיתמר בנו מצלמים וצוללים עד לעומק של 30 מטרים מתחת לפני המים עם ציוד צילום מקצועי תת מימי.

פחות 100 קילו עם אותה נשמה גדולה

זאביק הוא אחד כזה ששם בראש ובראשונה את המשפחתיות בראש סדר העדיפויות מאז ומתמיד. "לי אין לקוחות. מי שמגיע אליי הופך להיות משפחה ולא לקוח"

אשתו, רונית מרגליות, שלצידו לאורך כל הדרך הצלמת סטילס הראשית בעסק ולהם ארבעה ילדים שנולדו ונשאבו לעולם הצילום ולכל אחד ואחת תפקיד בסטודיו.

"מגיל אפס הילדים נשמו וחיו את הצילום. הם למעשה גדלו באולפן צילום. דניאל הבת הבכורה (28) ציירת ופסלת אומנות בנשמה מתפקדת בסטודיו כצלמת אומנותית, איתמר (27) צלם ווידאו וסטילס, טל (21) צלמת סטילס ודן (18) צלם ועוזר צלם תת מימי ועל מימי" מספר זאביק.

זאביק אדם חם ואוהב, תמיד יישאר עם אותה נפש המכילה נשמה גדולה. איך אומרים אצל המשפחות שמצטלמות אצל ''השמן''?  "רק צלם אחד נכנס למשפחה שלי - השמן!".