עוגות כיפיות לפני סוף השבוע תמונה: pixabay

סוף השבוע הגיע שוב ועימו כל המאכלים הכי אהובים שאנו מכינים לכבוד ערב שישי וגם לשבת בבוקר. כדי שגם אתם תוכלו להתפנק לאחר הארוחה הטובה שהכנתם או להתעורר ביום שישי ולהתחיל את היום עם כוס קפה ופרוסת עוגה, אספנו עבורכם מספר המלצות חמות שלא כדאי לפספס

מגוון עוגות שוקולד

יש משהו בטעמי השוקולד שפשוט לא נותן לנו מנוח. זו עוגה שאפילו אם אתם מפוצצים עד אפס מקום, כבר פתחתם את הכפתור במכנסיים ואפילו שחררתם קצת את הרוכסן, ברגע שהיא תוגש אל השולחן, מיד ימצא עבורה מקום ייעודי בבטן השמור רק לעוגות השוקולד.
לכבוד סוף השבוע אפשר להכין עוגה בחושה של שוקולד, עוגה פשוטה וטעימה שאפשר לצפות עם קצת אבקת סוכר מלמעלה או להכין דווקא ציפוי של גנאש שוקולד מריר שיעניק לעוגה טעמי שוקולד עמוקים וטעימים.
לא רק עוגות בחושות הן מנת חלקו של השוקולד בעוגות השונות. תוכלו להכין רולדת שוקולד נהדרת העשויה מבצק שמרים מנחם, עוטף וטעים. בלי קשר לשוקולד עוגות שמרים הן טעימות בצורה יוצאת מן הכלל ופרט הביתיות, הוסיפו להן מילוי של שוקולד ובאמת שלא צריך דבר נוסף.

טעמי קרמל עמוקים

אם אתם דווקא נוטים יותר לטעמי קרמל מפנקים לכבוד סוף השבוע הבא עלינו לטובה, זה בדיוק הזמן להכין עוגת מייפל. זו לא סתם עוד עוגה, אלא עוגה נימוחה שבה המייפל מושרש היטב במרקמה של העוגה. את עוגת המייפל אפשר להכין מעוגת ספוג רגילה ופשוטה, ומיד עם צאתה מהתנור יש לשפוך עליה סירופ מייפל בנדיבות, כך שהוא יחלחל פנימה אל העוגה החמה ויעניק לה טעם עמוק של מייפל.
מי שרוצה לשדרג את עוגת המייפל ולהעניק לה טעמים עמוקים יותר יכול לחצות אותה במרכזה ולהוסיף שכבה של קצפת עם משמשים מקופסת שימורים ולקבל עוגה נהדרת. לחילופין תוכלו לשלב בבלילה אגוזי מלך קצוצים ולקבל עוגת מייפל בטעמי אגוזים עדינים.

מי שרוצה טעמי קרמל אחרים יכול בהחלט להכין עוגת גבינה עם לוטוס. זוהי עוגה טעימה במיוחד שבה משתלבים טעמי הקרמל העדינים ביחד עם טעם הגבינה הנימוח. את העוגה הזו יש להכין כאשר הבסיס שלה עשוי מעוגיות הלוטוס, עליהן יונח קרם הגבינה ומעליה תוכלו לעטר את החלק העליון עם ממרח לוטוס, שברי עוגיות לוטוס או אפילו זילוף של שמנת עם ממרח לוטוס יחד.
עוד אפשרות לשדרג את סוף השבוע שלכם עם עוגת קרמל טעימה במיוחד היא עוגת קרמל מלוחה. השילוב הזה בין המתוק למלוח מעניק לכם גווני טעם חדשים וטעימים במיוחד שאי אפשר להתעלם מהם. המלח מאזן את מתיקות הקרמל ומאפשר באמת ליהנות מהשילוב המעניין הזה יחד.

עוגת מוס אוורירית

כשחושבים על עוגת מוס חושבים לרוב על מוס שוקולד, ובואו נודה על האמת זו באמת עוגה נהדרת עם טעמי שוקולד עדינים שמתמוססים בפה. אבל הפעם החלטנו להמליץ לכם דווקא על עוגת מוס בטעמים של תות שדה. מי שחובב את טעמו של התות ייהנה ממרקמה האוורירי של עוגת מוס התותים הזו, שמציעה טעמי ילדות מתוקים ספונים בתוך כפית. את חלקה העליון של עוגת המוס שלכם תוכלו לעטר עם פרוסות תותים טריות, והמגדילים לעשות יכולים אף להוסיף מעל כל הטוב הזה שכבת ג'לי בטעם תות, שהילדים ישתגעו ממנה.
לסיכום, אפשר להכין שלל עוגות לסוף השבוע שיעניקו לכם ביס מתוק, נחת ומרגוע לצד כוס שתייה חמה בערב שישי או בבוקר שבת.