איך משתמשים בסכין שף בצורה נכונה? תמונה: freepik

סכין שף טובה ואיכותית יכולה לאפשר לכם לשדרג באופן משמעותי כל שימוש אשר תערכו במטבח שלכם שכן, בהינתן בחירה טובה של סכין מהטובות ביותר שניתן למצוא בימינו תוכלו להיות בטוחים כי כל פעולת חיתוך שתבצעו למען הבישולים שלכם תבוצע על הצד הטוב ביותר

לפני שאתם בוחרים סכין שף טובה ואיכותית, הרי שעליכם לדעת כיצד משתמשים בסכין שף בצורה נכונה. ובכן, בדיוק לשם כך החלטנו להסביר לכם בכתבה זו כל מה שתצטרכו לדעת כדי להשתמש נכון בסכין שף, החל מכללים חשובים שיסייעו לכם לשמור עליה ועד לדגשים חשובים באשר לביצוע הבחירה הנכונה.

סכיני השף השכיחות ביותר

בעת בה אנו מדברים על שימוש נכון של סכין שף, הרי שקודם לכן כדאי שתכירו את הסוגים הנפוצים ביותר של סכיני שף. ובכן, סכיני שף אירופאיות בדרך כלל יהיו בחירה נהדרת, כאשר לרוב מדובר על סכינים בסגנון גרמני. נוסף על כך, הרבה מאוד אנשים אוהבים להשתמש גם בסכינים בסגנון יפני, אם כי לפעמים ניתן לראות שימוש נרחב גם בסכינים היברידיות, כאשר בעצם מדובר על שילוב של סכין שף בסגנון יפני וסכין שף בסגנון גרמני. למעשה, ההבדלים העיקריים בין סוגי הסכינים האלו הם שהסכינים הגרמניות בדרך כלל יהיו עבות יותר וכבדות יותר, בעוד כי הסכינים היפניות יהיו דקות וקלות ביותר. בעוד כי כל אותם סוגי סכינים נחשבים נפוצים למדי בימינו, ראוי לציין כי הבחירה הפופולרית ביותר היא שימוש של סכיני שף יפניות.

שימוש נכון של סכין שף - דגשים חשובים

לאחר שבחרתם את סכין השף האידיאלית עבורכם, הרי שתרצו לדעת כיצד משתמשים בה נכון וכיצד תוכלו לשמור עליה לאורך זמן, דבר אשר תוכלו לעשות על ידי מעקב אחר מספר דגשים חשובים:

• בצעו את החיתוך שלכם אך ורק על משטחי עץ ואוקולון - משטחים מסוימים עלולים לפגוע בסכיני שף ובסכיני מטבח באופן כללי, כמו למשל משטחי שיש, זכוכית, או אבן. על כן, כאשר אתם עובדים עם סכין שף, מומלץ מאוד לבצע את החיתוך אך ורק על משטחי עץ ואוקולון, זאת מאחר ורק בהינתן עבודה עם משטחים כאלו תוכלו להיות בטוחים כי החיתוך יתבצע בצורה מדויקת וחלילה הלהב של הסכין שלכם לא ייפגע.

• ניקיון יסודי וידני לאחר כל שימוש - בעת בה אנו מדברים על שימוש של סכין שף בצורה הנכונה, ראוי לציין כי אחד הכללים החשובים ביותר הוא שמירה על היגיינה, כך שתוכלו להיות בטוחים כי תוכלו להשתמש בסכין שלכם לאורך תקופת זמן ממושכת וכן גם כי אתם נמנעים מחיידקים שונים אשר יכולים להופיע בשל חוסר שמירה על היגיינה. אולם, חשוב להדגיש כי אין להכניס סכין שף למדיח כלים, זאת מכיוון שהשטיפה במדיח פוגעת באיכות החיתוך של להב הסכין באופן משמעותי.