תמונה: עיריית נתניה כמה שנים צריך לעבוד כדי לרכוש דירה בנתניה? תמונה: עיריית נתניה

ניתוח מיוחד של אלדר שיווק לנתוני הלמ"ס: רוכשי דירות בנתניה צריכים לעבוד כמעט 22 שנה כדי להצליח לרכוש דירה בעיר

תמונה באדיבות עיריית נתניה 

רוכשי הדירות בנתניה צריכים לעבוד כמעט 22 שנה כדי להצליח לרכוש דירה ממוצעת בעיר, כך עולה מניתוח שבוצע בחברת אלדר שיווק נדל"ן.
על מנת  לרכוש דירה בנתניה נדרשות 262 משכורות, לעומת 205 משכורות שנדרשו בשנת 2012 - זינוק של 28% בתוך עשור.
נתניה מדורגת במקום השני מבין הערים הגדולות בארץ מבחינת תוספת המשכורות שיש להקצות לדירה בתוך עשור.
עוד עולה מהנתונים כי בנתניה מחירי הדירות זינקו בעשור האחרון בכ-48% ולפי הלמ"ס הם עומדים על 2.369 מילון שקל בממוצע. השכר הממוצע של השכירים בעיר עומד על 9,046 שקל ברוטו, עלייה של 15% בעשור.
מאז שנת 2012 ועד היום מי שרוצה לרכוש דירה בעיר יצטרך להקצות לשם כך 57 משכורות יותר משהיה צריך להקצות לרכישת דירה לפני 10 שנים.
יקי בריגה, מנכ"ל חברת בריגה נדל"ן "אנו רואים מהנתונים שמחירי הדירות זינקו בעשור האחרון בחדות בכל הארץ, ואנו לא רואים אפשרות להוזלת המחירים בשנים הקרובות. גם אם יחליטו באוצר מחר בבוקר לנסות ולהוריד מחירים על ידי הוזלת מחירי הקרקע וקיצור משמעותי במשכי הוצאת היתרי בנייה, המהלכים יניבו פירות רק בעוד 5-6 שנים. בינתיים, אני סבור כי המדינה חייבת למצוא פתרון שיסייע לצעירים להישאר בארץ ולגור במרכזי ערים – וזאת על ידי פיתוח ועידוד שוק השכירות. המדינה חייבת לפקח על מחירי השכירות ולדאוג שהצעירים יוכלו לשכור דירות בזול וכך לא ייאלצו לחפש את עתידם מחוץ לישראל".

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן, "יכולת רכישת הדירה של הישראלי הממוצע פחתה דרמטית בעשור האחרון ביישובים הנבדקים. כמות המשכורות הנדרשת זינקה בחדות בין 2012 ל-2022, השכר הממוצע בהם עלה ב-15% בממוצע בעשור האחרון, והוא רחוק מלהדביק את קצב עליית מחירי הדירות הממוצעים שקפצו בתקופה זו בכ-32% בממוצע ביישובים אלה. גם אם שני בני הזוג משתכרים משכורת ממוצעת, נדרשות להם 8.5 שנות עבודה כדי לרכוש דירה ממוצעת בישראל".