גבינות רזות במקום השמנות, סלט פירות במקום הקצפת ובלנצ'ס בסגנון "דיאט" – איך לעבור את החג, בלי ייסורי המצפון על הקלוריות המיותרות. 

דיאטנית מנתניה עם טיפים והמלצות.

מתקפת הפחמימות

השבועות בפתח, ועמו גם "מתקפת הפחמימות" הצפויה לנו בשולחן החג. מוצרי חלב, עוגות, פשטידות ומגוון בצקים ומאפים או בקיצור בשמם התזונאי – הפחמימות, עומדים "להסתער" עלינו במהלך סוף השבוע הקרוב. אז כולנו כבר יודעים, שאסור להגיע רעבים לארוחת החג, ואם כבר שותים משהו, שאינו מכיל אלכוהול, אז עדיף שזה יהיה רק מים. אבל כל זה עובד יפה בעיקר רק בתיאוריה. אם אין לכם משמעת ברזל של החיילים בצבא הצפון קוריאני – אז סביר להניח, שיהיה לכם קשה לעמוד לפיתוי. לכן, מסבירה שמרית הלר דיאטנית מתניה, יש לטפל בבעיה מן השורש.

לכל מאכל עתיר שומן, יש גם תחליף דל שומן

"כמעט כל מאכל עתיר שומן, אפשר להפוך לדל שומן, ולכל גבינה שמנה, יש גם תחליף רזה" מסבירה הלר, "ובניגוד למה שחושבים, הטעם ממש לא נפגע מזה. בעוגות הגבינה, רוב הקלוריות מגיעות מן הבצק, אז מומלץ לזנוח אותו לגמרי או להשתמש בביסקוויטים טבולים בחלב. את הפסטות על בסיס שמנת, מומלץ לדלל עם רוטב עגבניות. במקום להשתמש בהרבה גבינה צהובה על גבי הלזניות ופשטידות, שימו כף של גבינת פרמז'ן, היא מכילה רק 50 קלוריות (לכף), ומוספה המון בטעם. כוס סלט פירות, מכילה חמישית מהקלוריות, שבפרוסת עוגת גבינה, ואם אתם ממש לא מוכנים לוותר על הגבינות – אז תשתמשו בגבינת שמנת 5% שומן ומעל קצת גבינת רוקפור – בשביל הטעם. אל תתפתו לקנות עוגות גבינה מוכנות ללא סוכר. הן לא בהכרח דיאטתיות ולרוב עתירות בשמנת ובגבינות "שמנות". גם הבלנצ'ס יכולים להיות דיאטטיים. תחממו את המחבט כמו שצריך, תשתמשו בתרסיס שמן, ובתור מילוי תשימו ריבה, תותי יער עם קצת סוכר, או כפית של דבש".

עוגת גבינה

כמה טריקים פשוטים

הכלל הוא, להעמיס על הצלחת את הקלוריות מן הקל אל הכבד. התחילו בסלט ירקות, חצי צלחת ומעלה -מה טוב. את החלק הנותר, הקצו לטעימות מכל המאכלים האחרים. סיבוב ראשון, תקצו למנות העיקריות, וסיבוב נוסף - לקינוחים. ארוחת החג - זה לא רק אוכל. תשוחחו עם הסובבים, תקומו מדי פעם לחלץ את העצמות, ותציעו עזרה בפינוי הצלחות. אין לכם מושג כמה הטריק הזה עובד.

זכרו: את הקילוגרמים שעולים בשבועות לוקח שבועות להוריד.
חג שמח!