מתוך הקליפ "כולנו לב אחד"  בית, אדמה, רוח ונשמה: אמני נתניה ביצעו שיר חדש ליום העצמאות מתוך הקליפ "כולנו לב אחד"

יום החג הלאומי ייערך השנה בצל הקורונה, אבל בעירייה יזמו הפקה להעלאת המורל עם שיר חדש וחגיגי – "כולנו לב אחד" של מיטב אמני העיר, אותו כתב והלחין יוני רועה. יום הולדת למדינה, באווירה מעט שונה. צפו בסרטון

מתוך הקליפ "כולנו לב אחד" 

בימים בהם מחאת האמנים צוברת תאוצה בעקבות משבר הקורונה וטרם ברור מתי נשוב לשגרה תרבותית, התגייסו מיטב האמנים תושבי נתניה לביצוע שיר חדש וחגיגי לרגל יום העצמאות. אגף דוברות והסברה בעיריית נתניה יזם את האיחוד תחת הסלוגן "נתניה שרה לישראל", וכך תרמו את קולם איילה אינגדשט, ג'קו אייזנברג, בית הבובות, אקסום, אורן חן ויוני רועה, שכתב והלחין את "כולנו לב אחד". לצד הקלטת השיר צולם קליפ מהודר של הביצוע על רקע הלוקיישנים המרכזיים של נתניה, ממרכז העיר, דרך חוף הים ועד אצטדיון הכדורגל העירוני.

עיצוב וסטייל - בית, אדמה, רוח ונשמה: אמני נתניה ביצעו שיר חדש ליום העצמאות

בית הבובות בצילומים לקליפ | צילום: רן אליהו

"דוברות עיריית נתניה פנתה אלי ממקום של לבוא ולעשות משהו יפה לעיר ולמדינה שלנו ועשינו פרויקט דמוי הפקה של שיר", אומר האמן והיוצר יוני רועה. "התקשרתי לאמנים הנתנייתים שחשבתי שמתאימים לביצוע, נכנסנו להילוך ותוך שבוע יצא שיר מקסים וצילמנו קליפ, תודות לעירייה על ההפקה הזו". יש לציין שבשל המגבלות ואיסור ההתקהלות, נפגש רועה באולפן ההקלטות עם האמנים בשעות שונות. אגב, בנו של יוני, דור רועה, אחראי להפקה המוסיקלית.

ביצוע השיר "כולנו לב אחד"

"יצר הסקרנות מושבת בתקופה הזו, אז המוח מתפנה לכתוב, לראות סרטים ולקרוא ספרים, הראש שקט ואני כן פרודוקטיבי", משתף רועה בתהליך היצירה. "סיימתי את השיר ביום אחד ויכול להיות שבגלל שהמדינה עוברת טלטלה גדולה, זה יצא כמו זרם של מים. עם זאת, כשאתה כותב או יושב לבד באולפן יש תחושה של בדידות. ההופעות והקהל מאוד חסרים לי. כשתיגמר הקורונה, דבר ראשון אלך לאולפן, אזמין נגנים ונתחיל לג'מג'ם".

עיצוב וסטייל - בית, אדמה, רוח ונשמה: אמני נתניה ביצעו שיר חדש ליום העצמאות

יוני רועה | צילום: רן אליהו 

הג'מג'ום הנוכחי מבליט את הבית המרכזי:

"את ולא אחרת, הנה שוב את חוגגת

תקווה שלא נגמרת

אהובה שלי

בית, אדמה, רוח ונשמה

יש לך יום הולדת

תרקדי".

עם פזמון מקפיץ ותקווה שאכן לא נגמרת, תושבי נתניה וישראל בכלל מקווים שביום העצמאות בשנה הבאה הם כבר יוכלו לרקוד לכבוד המדינה. יחד, מבלי לשמור מרחק, ללא סגר והרחק מהמשבר.

עיצוב וסטייל - בית, אדמה, רוח ונשמה: אמני נתניה ביצעו שיר חדש ליום העצמאות

להקת אקסום | צילום: רן אליהו