צילום: אליצור עירוני נתניה  פס אקרובטי נתניה מציג: שתי אלופות ישראל צילום: אליצור עירוני נתניה

ענבר בינשטיין בת ה-17 וליאם נחום בת ה-9 מאליצור עירוני נתניה הוכתרו זכו באליפות ישראל בהתעמלות בענף פס אקרובטי בקטגוריות הגיל שלהן. לצד ההתרגשות, הכבוד והמדליות, הן מקוות להמשיך להגיע להישגים ולקדם את הענף המתפתח. פליק פלאק מקומי

צילום: אליצור עירוני נתניה 

תעשו הרבה כבוד לתושבות נתניה ענבר בינשטיין וליאם נחום, שזכו בשישי שעבר באליפות ישראל בהתעמלות בענף פס אקרובטי שנערכה בגני תקווה. למי שלא מכיר נספר, כי פס אקרובטי (Tumbling) הוא אחד מענפי ההתעמלות, בינלאומי אך לא אולימפי. המתחרים צריכים לעשות רצף של שמונה אלמנטים ברצף הכוללים סלטות, ברגים ופליק פלאקים על מזרון קפיצי באורך של 25 מטרים. התוצאות נקבעות הן על פי ציון הביצוע והן על פי דרגת הקושי. לאורך השנה מתקיימות בענף כ-4-5 תחרויות, החשובות שבהן אולימפיאדת הילדים, גביע האיגוד וכמובן אליפות ישראל.

ספורט נוער - פס אקרובטי נתניה מציג: שתי אלופות ישראל

ענבר בינשטיין | צילום: ליהיא רוזנר

בינשטיין, 17, זכתה בקטגוריית הבוגרים (גילאי 17 ומעלה) כאשר מתוך עשרות מתמודדות העפילו לגמר שמונה בלבד. זוהי זכייתה הראשונה באליפות ישראל. תלמידת כתה י"א בתיכון "שרת" במגמת ביולוגיה וכבר נטלה חלק בשתי אליפויות עולם בשנתיים האחרונות – בסופיה, בולגריה ובסנט פטרסבורג, רוסיה. בדצמבר הקרוב תצא לאליפות בפעם השלישית ברציפות, שתיערך השנה בטוקיו, יפן. "ההרגשה מדהימה, התרגשתי וההישג מאוד מספק", סיפרה בחיוך בינשטיין, שניגשה הבוקר (שישי) לבחינת המגן בהיסטוריה. "האמת שסבלתי מפציעה בגיד, אבל הייתי ביום טוב". באשר לתחרויות ברמה העולמית הוסיפה: "השתפרתי מהאליפות הראשונה לשנייה ואני מקווה להמשיך במגמה גם הפעם. הענף בארץ חדש יחסית וחשוב שאנחנו המתעמלים בגיל הנוער פרצנו בו דרך. אני בטוחה שהמתעמלות והמתעמלים בגילאים הקטנים יהיו הרבה יותר טובים".

אחת הדוגמאות הבולטות "לגילאים הקטנים" היא נחום, 9, המתעמלת המצטיינת בארץ לגילה וכבר מתאמנת עם בנות בוגרות ממנה בהרבה, בגילאי 14-15. בכל התחרויות שנערכו השנה היא סיימה ראשונה, בכלל זה אולימפיאדת הילדים וגביע האיגוד, והזכייה באליפות ישראל בקטגוריית הגילאים 8-10 הייתה המשך ישיר ליכולת הגבוהה שהציגה. גם עבורה זוהי זכייה ראשונה באליפות הספציפית הזו ובגמר גברה על 14 מתמודדות. תלמידת כתה ד' בבית הספר "איתמר" ובת הזקונים בין חמישה אחים ואחיות. אגב, הסיבה היחידה שטרם יצאה לאליפות העולם היא שטרם הגיעה לגיל המינימום המאפשר זאת – 11. "לזכות במקום הראשון זה ממש כיף, עוד מדליה וחוויה נוספת לתחרויות", אמרה ליאם. "כולם בבית מאוד תומכים וגאים בי. הזכייה הייתה מרגשת מאוד וחשוב לי להגיע לעוד הישגים. אני מקווה להגיע בהמשך לאליפות העולם ואם בעתיד הענף שלנו יהפוך להיות אולימפי – גם לאולימפיאדה".

הלהט של כרמית

שתי המתעמלות המוצלחות משתייכות לאגודת אליצור עירוני נתניה, המנוהלת על ידי המאמנת כרמית להט, שמדריכה בענף ההתעמלות כמעט שלושה עשורים ובפס אקרובטי בשש השנים האחרונות. את בינשטיין ונחום היא מטפחת מאז היו בנות 4 ואמה של נחום, כנרת, אף הגדירה אותה כ"אמא שנייה" לליאם. יחד עם להט בצוות נמצאים המאמנים יורי רביץ ודניאל רודה. בסך הכל מונה הנבחרת כ-70 מתעמלים ומתעמלות בגילאי 6-19 המתאמנים ארבע פעמים בשבוע באולמות בתי הספר "בר אילן" ו"שרת" ומחולקים לשתי קבוצות - ליגה ובינלאומית.

ספורט נוער - פס אקרובטי נתניה מציג: שתי אלופות ישראל

ליאם נחום 

את הקבוצה הבינלאומית מאמנת יחד עם להט הדס ליבר, כאשר השתיים משתפות פעולה מתחילת דרכן המקצועית. חשוב לציין שבאגודה ישנו שילוב של מתעמלות בעלות צרכים מיוחדים, דתיות וחילוניות ומגיעים אליה מכל אזור השרון ואפילו ישנה מתעמלת מחיפה. ראוי להדגיש כי האגודה זוכה לתמיכה נרחבת מאגף הספורט בעיריית נתניה, המאפשר שימוש באולם למשך שעות רבות במהלך השבוע, מסייע כלכלית וכן מאפשר מעטפת מקצועית בדמות סדרת הרצאות למתעמלות, בהן תרגילים מנטליים להתמודדות עם חרדות, פיזיולוגיה והתאוששות אחרי מאמץ והרצאה מיוחדת של אתנה, הפרויקט הלאומי לקידום ספורט נשים בישראל. "הייתה לנו שנה נהדרת ורקדתי משמחה אחרי כל הישג וזכייה", אומרת להט בחיוך. "השתתפנו השנה בשבע תחרויות שזה המון, אבל היה לי חשוב שהמתעמלות יתחרו כמה שיותר וימשיכו להתאמן כדי לשפר ביצועים ולהוריד את רמת החרדה והלחץ". ומה באשר לעתידן של צמד האלופות הטריות? "אני בטוחה שיש ביכולתן להמשיך להגיע להישגים גדולים ברמה הארצית והבינלאומית", סיכמה המאמנת. כשהתארים מתרבים ומדברים בעד עצמם, יחד עם הלהט הייחודי של כרמית, נראה כי השמיים הם הגבול.