חבר המועצה יוני שטבון וראש העיר מרים פיירברג איכר בישיבות המועצה העירוניות לא יהיה ולו רגע אחד משעמם" חבר המועצה יוני שטבון וראש העיר מרים פיירברג איכר

התכנית לפיה ייבנו לכאורה בנייני מגורים בטום לנטוס השתלטה על סדר היום הכללי וראש העירייה לא השאירה מקום לספק באשר לעמדתה. חברת המועצה ליאורה לוי טענה שהושפלה כשלא הורשתה להשתתף במפגש התושבים בנושא. ויש גם שיתוף ציבור שכלל האשמות בשחיתות של מהנדס העיר והתפתחויות בעניין המסתננים. עוד ישיבת מועצה לא רגועה בנתניה

 

חבר המועצה יוני שטבון וראש העיר מרים פיירברג איכר

הפעילות רחבת ההיקף של תושבי קריית השרון כנגד התכנית לבניית מגדלי מגורים בשדרות טום לנטוס, יחד עם ההד התקשורתי שליווה את הסוגיה, הפך אותה לנושא המרכזי גם בישיבת המועצה של עיריית נתניה, שנערכה ברביעי השבוע. פעילים רבים הגיעו עם לבניין העירייה לפני פתיחת הישיבה כדי להביע את עמדתם, שיתוף ציבור נערך בנושא יום קודם לכן וראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, התייחסה בצורה נרחבת לנושא והצהירה כי היא מתנגדת בתוקף למגורים עבור אוכלוסייה שדורשת בתי ספר וגני ילדים.

בדו"ח ראש העירייה, כאמור, נתנה פיירברג-איכר משקל רב לסוגיה שמדאיגה בתקופה האחרונה את תושבי האזור והפך להגדרתה לנושא ציבורי ותקשורתי. לדבריה, הרעיון הראשוני למגורים בלנטוס נולד במהלך מו"מ עם ועד השכונה הקודם של קריית השרון. "העמדה שלי הייתה ברורה - אני מתנגדת לתוספת יחידות דיור בלנטוס", אמרה ראש העיר. "שוחחנו עם מתכננת המחוז והיא הבינה היטב שאנחנו מתנגדים למגורים באזור, אבל אני כן חושבת שיכולות להיות יחידות דיור לטובת סטודנטים, זוגות צעירים או דיור מוגן – אוכלוסיות שלא דורשות מבני חינוך, גנים ובתי ספר". כמו כן הוסיפה כי ישנו רצון לפתח את אזור התעסוקה מבלי להוות מטרד לתושבי העיר. כמנהגם בתקופה האחרונה, גם הנושא הזה הפך לחזית מאבק בין פיירברג-איכר לחבר המועצה יוני שטבון. בעוד ראש העיר טענה שכחלק מהדו"ח מחובתה לעדכן בהתפתחויות, מה גם שעמדתה הובהרה הרבה קודם, טען שטבון כי נערך דיון פר אקסלנס שעסק בתכנון ובנייה במשך 20 דקות. השניים המשיכו להתווכח עד שיצא עשן לבן. "אתה חבר מועצה חדש, הצעה לסדר זה לקיים דיון", חתמה פיירברג-איכר.

תמימות דעים לצד בריונות

יום לפני ישיבת המועצה נערך שיתוף ציבור בנושא הבנייה בטום לנטוס, כאשר הנוכחים הביעו דעה אחידה כנגד המגורים באזור. האיום להפקדת התכנית להתנגדויות הוסר וישיבה עירונית מחודשת צפויה להתקיים בסוף החודש. על האווירה החיובית העיב אירוע מכוער בו תקף אחד התושבים את מהנדס העיר, אבנר אקרמן, כינה אותו מושחת והאשים אותו בקבלת שוחד. "היה שיתוף ציבור מצוין וענייני. בקהל הייתה תמימות דעים בין כל היושבים, לרבות חברי המועצה שהגיעו והביעו את עמדתם נגד בניה בלנטוס", אמרה המשנה לראש העירייה, טלי מולנר. "כמו שאלי דלל הסביר, התכנית לא תופקד ובסוף החודש תתקיים ישיבה בנושא הזה אצל ראש העיר. לצערי במהלך המפגש אחד מהתושבים תקף את מהנדס העיר באופן אישי והאשים אותו בקבלת שוחד. התביישתי לשמוע ולראות את האלימות והבריונות האגרסיבית בה נהג התושב האלים כלפי מהנדס העיר. למעט מקרה מצער זה, המפגש היה מצוין, המסר הועבר ולטעמי השורה התחתונה הובהרה וכולם יצאו שבעי רצון לעת עתה" . פיירברג-איכר התייחסה בדבריה לנושא וגיבתה את אקרמן. "לשום אזרח בעיר אין זכות לפגוע בעובדי העירייה", אמרה. "חשוב לי לחזק אותם ולומר שימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה על פי האני מאמין המקצועי שלהם".

השפלה או החלטה משותפת?

ספיח נוסף לסוגיה הטעונה בלנטוס הגיע בעקבות שאילתא שהעלתה חברת המועצה ליאורה לוי. כזכור, בסוף החודש שעבר נערך מפגש תושבים במתנ"ס קריית השרון כדי להעביר סקירה מפורטת בנושא. לוי הגיעה למקום ולטענתה לא רק שהתבקשה לצאת החוצה, אלא שהבקשה הגיעה מעובד עירייה שאמר לה כי מדובר בהנחיה של ראש העיר. על כן שאלה לוי האם מותר לראש המועצה או למי מסגניה לאסור על חברי המועצה להיכנס למתנ"ס. "עברתי השפלה מול תושבי שכונה שמכירים אותי מבית הספר ומבית הכנסת", אמרה. "יש 80-90 עדי ראייה לכך שעובד עירייה הוציא אותי יחד עם עובדת המתנ"ס ואמר שזו הנחיית ראש העיר". מנגד, בעירייה טענו בתוקף כי הוראה מסוג זה לא ניתנה ומדובר בהחלטה משותפת שהתקבלה בקרב חברי המועצה שלא להגיע לאירוע. "אני לא אסרתי מעולם על אף אחד להיכנס למתנ"ס קריית השרון ואני מבקשת שתחזרי בך", חרצה פיירברג-איכר. "יש החלטה גורפת של המתנ"ס שבתקופת בחירות לא עוסקים בנושאים פוליטיים. שמעתי על זה בדיעבד ואין לי יד ורגל בזה".

"לא הייתה הנחייה כזו של איש מהסגנים והדברים היו ברורים. ועד השכונה ביקש לקבל חדר במתנ"ס וביקשנו שבכנס לא יהיו שום מאפיינים פוליטיים", ענה ללוי מ"מ ראש העיר, אלי דלל. "ועד השכונה התחייב שלא יהיה באירוע אף חבר מועצה. הם התקשרו לכולם אחד אחד וביקשו לא להגיע. את החלטת להגיע והם לא רצו להפר את מה שהבטיחו".

ברגע נדיר שלא עסק בשדרות לנטוס, ביקש יוני שטבון לעדכן את חברי המועצה בהתפתחויות מאז ישיבת המועצה האחרונה בנושא אכיפת הדירות הבלתי חוקיות וכן פיקוח ובקרה על התשתיות הרעועות במרחב דירות השוק. על הדרך, כדרכו, עורר מיני סערה "אני שמח וגאה שדברים זזים בעקבות זה שאני מסתובב בשטח ומעלה הצעות לסדר ובעקבות כך ראש העיר והקואליציה מזיזים דברים", אמר שטבון והיסה תגובות אינסטינקטיביות של חברי הקואליציה. "תנמיכו ווליום ותירגעו. הדברים מתקדמים והכל בסדר. יש מהלכים, כינוסים ומפגשים לאכיפה מסודרת בסוגיית המסתננים". בסיום דבריו ביקש לתחום את הפעולות העתידיות בלוח זמנים מסודר על מנת "שיהיו פרקטיים ולא דברים בעלמא", כהגדרתו. אגב כך, המשיך לדאוג אישית לכך שבישיבות המועצה העירוניות לא יהיה ולו רגע אחד משעמם.