הבניינים שצפוים להבנות בשד' טופ לנטוס 1,200 יחידות דיור צפויות להיבנות בשדרות טום לנטוס הבניינים שצפוים להבנות בשד' טופ לנטוס

תכנית המתאר הגובלת בשכונות קריית רבין וקריית השרון יועדה לתעסוקה עד שהתושבים גילו לחרדתם ששונתה באורח פלא למגורים. המשמעות: במקום חנויות, גורדי שחקים ואלפי תושבים נוספים. ועדי השכונות התאחדו במטרה לשנות את רוע הגזירה. גיא שחר, חבר ועד קריית השרון: "זו התאבדות. במקום למצוא פתרונות העירייה רק מגדילה את הבעיה". העירייה: "הצרכים השונים יילקחו בחשבון"

 

הבניינים שצפוים להבנות בשד' טופ לנטוס

תושבי קריית השרון וקריית רבין איחדו לאחרונה כוחות כדי לנסות ולמנוע ניסיון לא מכובד של עיריית נתניה, כך לטענתם, להכפיל ואף למעלה מכך את כמות התושבים בשכונות, שגם כך סובלות מצפיפות ובעיות תחבורה ובוודאי שאינן ערוכות לקלוט את התוספת המתוכננת מבחינת התשתיות. תחילת הפרשה לפני כשנה וחצי. בשכונות האמורות ידעו כי ישנה רצועה בשדרות טום לנטוס המיועדת לתעסוקה, ושני מגרשים במקום אף נקנו על ידי חברת 'חצי חינם'. אלא שאז, לטענת התושבים, החל מהלך של שינוי הייעוד של אותה התכנית למגורים. עוד נטען כי שיתוף ציבור שנקבע על ידי העירייה בוטל באורח פלא ומבלי לעדכן את התושבים, המשיכה העירייה לקדם את אותה תכנית במסגרת תכנית בנייה גדולה יותר. במסגרת התכנית צפויות להיבנות במקום 1,200 יח"ד שייפרסו על פני מספר גורדי שחקים עד 40 קומות. כעת, נמצאת אותה תכנית בשלבים מתקדמים ובמהלך חודש אפריל צפויה להיות מופקדת להתנגדויות.

התושבים, שגילו רק בחודשים האחרונים על "השינוי הקל" בתכנית, רתחו מכעס. לפני כחודש שיגר גיא שחר, חבר ועד שכונת קריית השרון, מכתב חריף בנושא לוועדה המחוזית וכן לעיריית נתניה. מהאחרונה לא קיבל כל תגובה. "המשמעות של התכנית היא שהולכים לחרב לנו את השכונה", קובע שחר. "מבקשים להוסיף 1,200 יח"ד בבניינים עד 40 קומות, רק שוכחים שגם כך מדובר ברצועה צרה וצפופה שלא תוכננה לדירות האלה. אין שום אפשרות להוסיף תשתיות, כבישים או בתי ספר וזו פשוט התאבדות. במקום למצוא פתרונות עיריית נתניה רק מגדילה את הבעיה".

כוח ופלה

אופיר יובל, תושב קריית השרון העוסק במקרקעין, עיין בתכנית וגילה מיד את הבעייתיות. "פתאום אני רואה שהתכנית מחולקת למתחמים, שניים מהם בציר לנטוס ויש בהם זכויות ל-1,200 יח"ד", הוא משחזר. "כמובן שחטפתי הלם כי השכונה לא מסוגלת להכיל את מה שיש היום, מה גם שאינה בנויה במלואה. לבנות עוד בנייני מגורים כשאנחנו זקוקים לתעסוקה זה לא בא בחשבון". בתגובה הקים יובל בשיתוף ועד השכונה את "ופלה" – ועד פעולה לתכנית לנטוס קריית השרון. בראשון הבא, ה-31/3, בשעה 20:00 במתנ"ס קריית השרון, הוזמנו תושבי השכונות לכנס שיכלול סקירה מעמיקה על התכנית במטרה להביא לידיעתם את גודל הבעיה וההתנגדות במידת הצורך. בקריאה לתושבים בפייסבוק הם התבקשו "לשתף עם אכפת לכם מאיכות חיים עם תשתיות מתאימות". חשוב לציין כי לדברי שחר מופעלים על התושבים לא מעט לחצים על מנת לבטל את הכנס, אך אין להם כל כוונה להרים ידיים והאירוע יתקיים כמתוכנן. "ההתנהלות הזו לא מכבדת את העירייה", אמר שחר.

צלע נוספת במאבק היא שכונת קריית רבין/עמליה שצפויה גם היא להיפגע בעקבות התכנית ותושביה הצטרפו ללא היסוס להתנגדות משותפת. "מדובר בתכנית שאמורה לכלול שטח מסחרי ובשום מקום לא דובר על כך שהיא מיועדת למגורים. המשמעות היא שהשכונה למעשה תיחנק", קובלת ג'וליאנה בן אברהם, יו"ר ועד שכונת קריית רבין. "כמובן שהצטרפנו להתנגדות כי יש כאן דברים לא סבירים ולא הגיוניים. הופתענו מאוד, כי גם כך הכל פקוק ובתי הספר והגנים מלאים עד אפס מקום, אז להוסיף עומס לשכונה? דינה של כל מזרח נתניה תלוי ביחידות הדיור האלה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר בתכנית מתאר המשרטטת בקווים כלליים את יעדי התכנית. יצוין כי בתכניות המפורטות אותן תקדם העירייה, יילקחו בחשבון הצרכים השונים ויינתנו מענים בכל הסוגיות המתבקשות, לרבות בתחום התחבורתי. כמו כן תקפיד העירייה לשמור על מרקם הבנייה בשכונה וכן על צביונה".