דביר רוזן עם "אריות ציון" רקדן הברייקדנס שהחל את צעדיו בנתניה וכבש את ישראל דביר רוזן עם "אריות ציון" | צילום: אורנית ויטה

דביר רוזן החל כרקדן ברייקדנס ברחובות העיר והיום הוא מוביל את סצנת אמנויות הרחוב בישראל
הוא החל את דרכו כנער בן 17 כאשר נחשף לראשונה לתרבות ההיפ הופ והברייקדנס מסלון ביתו

  

דביר רוזן עם "אריות ציון" | צילום: אורנית ויטה

"ראיתי קליפ בשם "Its like that" ששודר ב-MTV בזמנו, ראו שם חבורה של בנים מול בנות עושים קרב ברייקדנס, הבנות כמובן מנצחות זה עשה לי שריטה עמוקה בראש, זה היה רגע של הארה שאני חייב לעשות את זה, הזזתי עם אמא שלי את הרהיטים בסלון ולימדתי את עצמי, הייתי בן 16-17 שזה יחסית מאוחר להתחיל קריירה של ריקוד. פשוט נתפסתי על זה הכי חזק ועצרתי אנשים ברחוב, עצרתי חבר'ה שחורים ושאלתי אם הם רוקדים ברייקדנס, כל מי שראיתי עם כובע הפוך. אז היה גל מטורף של קפוארה ואמרתי אני אתאמן על קפוארה ואחזק את הגוף שלי, התנועות דומות, למדתי קפוארה, הגעתי לאימון בעיר אחרת ופגשתי בחור מגניב שנראה כמו שודד ים. היה בינינו חיבור טוב ופתאום הוא אומר לי אנחנו עושים ברייקדנס בסנטר בת"א. עבורי זה היה כמו למצוא זהב, נפגשנו והתחלנו להתאמן ביחד והשאר זה היסטוריה".

היה בוז מטורף מהקהל

כיום דביר הוא המנכ"ל והבעלים של "בית אמנויות תרבות רחוב" ויו"ר ארגון הברייקדנס הישראלי ומזה 12 שנים הוא מוביל את פסטיבל תרבות הרחוב הבינלאומי "יש לנו את הפסטיבל השנתי למען הסצינה ובא לתת הזדמנות לדור הצעיר להתבטא. במהלך השנה הם מתאמנים ואין להם מקום להיות מוכרים בסצינה והקהילה הרחבה. במסגרת הפסטיבל מתקיימת אליפות הארץ בסקייטבורד, אופני "בי אם אקס", אליפות הארץ בפארקור, ביטוי לאלמנט הגרפיטי ובמרכז הפסטיבל את הברייקדנס שזה מוקדמות לאליפות העולם בברייקדנס לייצג את ישראל בגרמניה. השנה טסנו המשלחת הישאלית, כשהתחיל גל הטרור וכשאמרו לישראל לעלות לבמה היה בוז מטורף מהקהל. המנחה הגרמני צעק על הקהל "איך אתם עושים בוז לאנשים שבאים לעשות היפ הופ על הבמה?" בסופו של דבר עלינו עם תשואות וסיימנו עם דגל ישראל מתוח בגאווה. זה ממלא ומחזק להיות שם".

אנשים בנתניה - רקדן הברייקדנס שהחל את צעדיו בנתניה וכבש את ישראל

דביר רוזן עם "אריות ציון" | צילום: אורנית ויטה

"אנחנו מעבירים בטחון עצמי, מסר נגד אלימות, נגד סמים"

דביר מופיע גם עם הרכב הברייקדאנס "אריות ציון" שהקים לפני עשור "אריות ציון זה הרכב הברייקדנס הכי ותיק בארץ, יצגנו את ישראל באליפויות העולם בקוריאה, הולנד וגרמניה והופענו ברחבי הארץ בכל המסגרות האפשריות. הקלטנו קליפ לראש השנה עם ישיבת "אש התורה" שקיבל 3.5 מליון צפיות".

דביר שואף להגיע לכמה שיותר בני נוער ולחבר אותם לתרבות הרחוב "אנחנו מתעסקים בלהעביר לבני נוער מסר חיובי דרך אמנויות מגניבות, במקום שיתעסקו בדברים השליליים ברחוב יתעסקו בדברים החיובים ברחוב. יש לזה כ"כ הרבה ערך מוסף ברמה של ללמוד על החיים, חכמת רחוב, שעורים שאתה לא לומד בביה"ס או בכל מקום אחר. אנחנו מעבירים בטחון עצמי, מסר נגד אלימות, נגד סמים".

"כל תחילת דרכי הייתה בנתניה, התאמנתי בפארקור ברחובות נתניה"

על החיבור לעיר נתניה הוא מספר "כל תחילת דרכי הייתה בנתניה, התאמנתי בפארקור ברחובות נתניה, אחד האירועים האהובים עלי שעשינו היה ברייקדנס על המים במזרקה בנתניה בכיכר בשיתוף עירית נתניה והיכל התרבות. היתה תחרות ריקודים על המזרקה ומי שהפסיד היה צריך לקפוץ למים. המשפחה שלי עדין מתגוררת בנתניה".