בני כהן זקוק להשתלת מח עצם בנימין כהן

בנימין כהן, שלחם בקרב החווה הסינית ונפצע במלחמת יום הכיפורים, זקוק כעת בדחיפות להשתלת מח עצם כדי להציל את חייו. המשפחה פתחה במבצע התרמה רחב היקף ומתפללת למציאת תורם מתאים. בתו, מורן כהן רוזנצוויג: "הכי חשוב לנו להמשיך ולקיים את חיי המשפחה. אבא הוא עמוד התווך שלנו וכולנו תקווה שיימצא תורם" 

במשפחת כהן מנתניה עסוקים בחודשיים האחרונים רק בדבר אחד: למצוא תורם מתאים שיוכל להציל את חייו של אבי המשפחה, בנימין, שזקוק בדחיפות להשתלת מח עצם.

כהן, 70, תושב קריית השרון, נשוי לאיילה, אב לארבעה ילדים וסב לשבעה נכדים, הוא אחד מגיבורי קרב החווה הסינית, מהקשים והמפורסמים בתולדות צה"ל, במהלכו גם נפצע במלחמת יום הכיפורים. בעשור האחרון הקדיש את חייו להקמת אנדרטה לזכר הנופלים במלחמה מיחידה 890 של הצנחנים.

אנשים בנתניה - בני כהן זקוק להשתלת מח עצם

בשנים האחרונות הוא סובל ממחלת MDS, טרום לוקמיה, כאשר מאחוז מסוים של תאים סרטניים בדם היא הופכת לחריפה. "בחודשיים האחרונים חלה הדרדרות של ממש במצבו של אבא ואמרו לנו בפירוש שנדרשת באופן מיידי השתלת מח עצם כדי להציל את חייו, אחרת הוא לא ישרוד", מספרת בתו של בנימין, מורן כהן רוזנצוויג. "בינתיים הוא עובר טיפול ביולוגי וחי כרגע ממנות דם, דבר לא בריא כשלעצמו ואף מפחית את הסיכויים של הצלחת ההשתלה".

להציל חיים ב-30 שניות

במשפחת כהן פתחו כאמור במבצע התרמה רחב היקף תחת הכותרת 'הזדמנות נדירה להציל חיים ב-30 שניות מבלי לצאת מהבית'. בפוסט שפרסמו נכתב בין השאר כי "כל מי שעומד/ת בקריטריונים ובמיוחד ממוצא טוניסאי (כולל ג׳רבה) מוזמנ/ת למסור דגימה שתכנס למאגר הארצי של עזר מציון. תהליך הדגימה הוא מאוד פשוט ולוקח כ- 30 שניות. הדגימה נלקחת על ידי שפשוף מטוש בפנים הלחי והיא מתבצעת עצמאית.

הקריטריונים הם:

1. נעשתה בדיקה שלא מופיעים כבר במאגר בקישור הבא:

https://www.ami.org.il/bone-marrow-registry/check

גילאי 18-35 ששירתו בצבא יש לבדוק גם באמצעות מספר אישי.

2. יכולים להצטרף: גילאים 18-45

3. אנשים בריאים לחלוטין

4. עדיפות למוצא טוניסאי/ג׳רבה/צפון אפריקה. 
ניתן להזמין ערכה לבית בטלפון 039277772.

לתרומה לעזר מציון לצורך ביצוע הבדיקות https://www.ami.org.il/contribution/ 

"בבית החולים תל השומר חיפשו בכל המאגרים בארץ, כולל עזר מציון, ונמצא תורם אחד שלהבנתנו מסרב ועוד שניים שלא מתאימים בריאותית", מעדכנת כהן רוזנצוויג. "כרגע פונים לחפש במאגרים בחו"ל והמטרה שלנו היא להרחיב את מעגל החיפושים אחר תורמים פוטנציאליים. העדיפות היא ליוצאי טוניס, לוב וצפון אפריקה, כי אלה מי שנמצאו מתאימים עד עכשיו".

עטוף באהבה

על אביה והמציאות הצבאית שעל ברכיה גדלה מספרת מורן: "אבא לחם ביום כיפור בקרב הכי קשה בתולדות צה"ל בחווה בסינית, הציל חיי אדם ונפצע בעצמו. הוא הולך עם זה כל השנים ובעשור האחרון רצה להקים אתר הנצחה לנופלים הרבים. יחד עם חברים הוקמה האנדרטה בהר העגול כיוזמה פרטית. מאז הוא ייחד את כל מרצו ושעות הפנאי שלו לזה, ומביא לשם תלמידי בתי ספר, מרצה בפני חיילים, מזמין משפחות שכולות, מקיים מעגלי שיח והוא וחבריו אף הכינו ספרים לזכר הנופלים".

מה מצבו כעת?

"הוא נמצא בבית ומתקשר איתנו, אבל בטיפולים כמעט יומיומיים עם זריקות מנות דם רבות וטיפול ביולוגי עם הרבה תופעות לוואי. אבא הוא אדם חזק, עמוד התווך שלנו ואין דבר שהוא לא יכול לעשות, פיזית ונפשית. קשה לנו לראות אותו נחלש פתאום ואנחנו בתוך סוג של מערבולת. יחד עם זאת, כולנו – המשפחה המורחבת והחברים מהצבא, עוטפים אותו מכל הכיוונים בהמון אהבה. לאחרונה הגיעו כ-20 חבר'ה מהסיירת שעשו לו ארוחה חגיגית, עודדו אותו ותמכו בו. גם מאז פרסום הפוסט קיבלנו המון פניות של אנשים שמוכנים לתרום ורוצים לנסות לעזור ולהציל אותו. זה מחמם את הלב. הוא מוקף באהבה ותמיכה מכל מקום, כל המשפחה התגייסה, אנחנו לגמרי איתו בסיטואציה הקשה וכולנו תקווה שיימצא תורם מתאים".

מה היית הכי רוצה לעשות עם אבא בתקווה שיחלים?

"הכי חשוב לנו להמשיך ולקיים את חיי המשפחה המגובשים שלנו – שישי-שבת ביחד וחופשות משותפות. אני רוצה שאבא ייהנה מהנכדים והם ממנו. לעשות את הדברים הפשוטים ופשוט לחיות בחיק המשפחה. זה מה שעושה אותנו הכי מאושרים".