אמנות ההגשמה על פי מסרט מנגשה מסרט מנגשה

מסרט מנגשה, מאמן אישי ומרצה להתפתחות אישית, הוציא לאחרונה ספר בכורה המפרט כיצד יכול כל אחד מאיתנו להגשים את ייעודו, רצונותיו ושאיפותיו. בראיון הוא מספר על הדרך המרתקת שעבר, תהליך החזרה בתשובה והמאבק העיקש שהוביל אותו לסיירת מטכ"ל 

אילו הייתם יודעים כיצד להגשים את חלומותיכם ולממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בכם, כיצד הייתם מרגישים עכשיו, ברגע זה? זוהי נקודת המוצא של הספר המסקרן "אמנות ההגשמה" שהוציא לאחרונה מסרט מנגשה.

"תמיד רציתי לכתוב ספר, אבל בעבר זה היה נראה לי משהו גדול ובלתי ישים", הוא פותח בראיון ל'נתניה נט'. "כשנכנסתי לעולם ההתפתחות האישית וההגשמה העצמית, הבנתי שאם תיקח כל דבר גדול ותפרק אותו לגורמים קטנים, הוא יהפוך לישים בהחלט. ראיתי את האור בקצה המנהרה, התחלתי עם כותרת ותוכן עניינים, וכשהבנתי על מה אני רוצה לדבר יצאתי למסע ארוך, שלב אחרי שלב, שבסופו נולד הספר".

מהי אמנות ההגשמה עבורך?

"אני מאמין שכל אחד מאתנו חייב להיות מאסטר בלהגשים את עצמו. בכל אחד יש כוחות אדירים ובלתי מוגבלים והתפקיד שלנו בעולם הוא להוציא אותם מהכוח אל הפועל ולהגשים אותם במציאות. ההגשמה באה מלשון גשם – משהו מוחשי שאפשר לגעת בו. מרגע שאדם רוצה משהו ועד הרגע שזה קורה בפועל והופך לגשמי. הכל מתחיל מהרצון הכי פנימי של האדם, דבר שיש לכולנו. בהמשך האדם יוצר במציאות הבלתי נראית כדי שיוכל להגשים את הרצון בצורה פיזית".

יסודות מטכ"ליים

מסרט מנגשה (32), נישא השבוע לבחירת לבו רבקה ומתגורר בשכונת אזורים בנתניה. מאמן אישי ומרצה להתפתחות אישית בבתי ספר ומכינות קדם צבאיות, ובנוסף עובד עם בני נוער בשכונת מגוריו ומכין עבורם פעילות משולבת של יהדות והתפתחות אישית. לפני כשבע שנים החל בתהליך הדרגתי של חזרה בתשובה וכיום היהדות והאמונה הן חלק בלתי נפרד ממנו.

בגיל 6 עלה עם משפחתו לישראל ולאחר כשנתיים באולפן נווה כרמל בחיפה עברה המשפחה לנתניה. כנער שיחק כדורגל במכבי נתניה, אבל פציעה חוזרת גרמה לו לשנות כיוון והשאיפה הייתה להיות לוחם. חבר שסיפר לו על סיירת מטכ"ל קנה את עולמו. "נצצו לי העיניים, עד אז לא הכרתי יחידות עילית ויחידות מיוחדות והתחלתי לחקור ולברר", הוא משחזר. "אמא שלי תמיד אמרה לי שכל מה שאני רוצה אני יכול להיות, ואני ילד טוב – מאמין לאמא. זו אמונת היסוד שלי והחלטתי שאהיה בסיירת מטכ"ל, נקודה".

אנשים בנתניה - אמנות ההגשמה על פי מסרט מנגשה

לאחר שעבר יום סיירות הגיע הזימון לגיבוש ואיתו גם המכה. "אחרי יומיים הייתי מרוסק וחולה ולא יכולתי להמשיך", הוא מתאר את מה שהוביל אותו לקבל דחייה רפואית, אבל גם בהמשך לא התקבל. "זו הייתה מכה מוראלית קשה ומטלטלת. עלו לי מחשבות שאולי אני לא טוב מספיק וקפצתי מעל הפופיק, אבל מצד שני הייתי בטוח ביכולות שלי והחלטתי להשיג עוד הזדמנות בכל מחיר".

למרות הסביבה הסקפטית, שייעצה לו לבחור בכיוונים דוגמת מגלן או דובדבן, כתב מסרט מכתב מרגש למדור הסיירות, בו סיפר את סיפורו, הדגיש שפספסו אותו וחתם במסר חד משמעי: "אני דורש עוד הזדמנות". בהיעדר ציפיות, בקשתו התקבלה, אך נאמר לו שעליו לעבור את התהליך מהתחלה. "קפצתי עד השמיים והייתי באופוריה", הוא נזכר. "בגיבוש השלישי הייתי דומיננטי ולאף אחד לא היה ספק שמקומי שם".

נסיעה ברכב כמשל

ובחזרה לספר 'אמנות ההגשמה' שלשמחתו של מנגשה זוכה עד כה לתגובות מצוינות. "זה ממש שינה לאנשים את החיים והתפישה הכללית, התגובות מפרגנות ועבורי זה פשוט מטורף שכתבתי ספר שהצליח להשפיע על אחרים ברמה כזו. זו השליחות שלי ולשם אני מכוון", הוא מספר בגאווה.

על השלבים של אמנות ההגשמה הוא מרחיב: "אמנות ההגשמה מחולקת לחמישה שלבים – רצון, מחשבה, רגש, פעולה ותוצאה. אני מדמה את זה לנסיעה ברכב. תחילה אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע ומה הכתובת, זה הרצון. המחשבה היא הג'י-פי-אס, ואילו הרגש הוא הכוח מניע – דלק. הפעולה היא הנהיגה ובסוף התוצאה היא ההגעה ליעד. איך הג'י-פי-אס יודע לאן להגיע? יש לוויין שמכוון אותו מלמעלה. אותו דבר האדם, שזוכה להכוונה אלוקית של הקדוש ברוך הוא. הוא מכוון אותנו בהתאם לרצוננו ומוביל אותנו לדרך הטובה ביותר עבורנו".

מה המטרות שלך בהמשך הדרך?

"יש לי עוד מספר ספרים בתהליך כתיבה, בתחום ההרצאות אני שואף להגיע לכמה שיותר אנשים וארגונים, וכמובן הכי חשוב – ממש עכשיו התחתנתי ואני רוצה להקים בית נאמן בישראל ובעזרת השם להוליד ילדים שהם ההמשכיות שלי. זו מטרת העל".