"סופר טום" חוגג יום הולדת שנה וממשיך במאבקו העיקש להחלים טום קלמן הלל

הפעוט שעבר השתלת לב בארה"ב ממשיך להיות במעקב צמוד. כשחזרה ארצה עדיין לא על הפרק, יוצאת המשפחה בסבב נוסף של גיוס כספים ומקפידה לשמור על אופטימיות: "טום מוגדר כנס רפואי. זה האתגר שלנו ונמשיך להתמודד איתו בראש זקוף ובצורה חיובית"

אם יש משהו שמתי ושלומי קלמן הלל למדו משהות משפחתית ארוכת טווח במינסוטה, ארה"ב, הוא שלא חייבים לצרוך חדשות 24/7, דבר שמאפיין מאוד את הצרכן הישראלי, קל וחומר זמן קצר לאחר הבחירות. האתגרים שהם מתמודדים עמם שונים בתכלית מהרכבת (עוד) ממשלה בשרשרת, ובמציאות שלהם מומלץ לצרוך "חדשות חמות", או אם תרצו אסקפיזם, מסוג המבשר מה צפוי להיות מזג האוויר בעוד שעה.
לפני למעלה מחצי שנה פרסמנו את סיפורם של מתי ושלומי, זוג גברים שהביאו לעולם בהליך פונדקאות את אמלי, שתחגוג יום הולדת 5 בחודש הבא, וטום, שאוטוטו יחגוג יום הולדת ראשון. ולא מדובר בעניין של מה בכך. זמן קצר לאחר לידתו סבל טום מבעיות בריאותיות והוטס ללא דיחוי לבית החולים מאיו קליניק ברוצ'סטר מינסוטה, שם עבר השתלת לב באפריל השנה.

"מבחינה קרדיולוגית קצב ההחלמה מדהים והרופאים מרוצים, אך יחד עם זאת השהייה הארוכה בבית החולים גררה עמה דברים אחרים, וטום איבד אינסטינקטים בסיסיים כמו לאכול, מה שהצריך ניתוחים נוספים כדי שנוכל להזין אותו דרך צינור", מספר מתי קלמן הלל, שנולד וגדל בנתניה, בראיון טרנס אטלנטי ל'נתניה נט'. "תקופת ההסתגלות הייתה קשוחה עם רשימת תרופות מפה ועד להודעה חדשה – משהו כמו 16 פעמים ביום".

ההמלצה לאחר הניתוח הייתה להישאר בארה"ב כשנה על מנת לבחון את קצב ההחלמה, אך בעקבות ההתפתחויות היא התארכה וכעת עומדת על בין שנה לשנתיים. ביוני שב הפעוט שזכה מזמן לכינוי 'סופר טום' הביתה לחיק משפחתו, לצד ביקורת מקיפה בת יום שלם שירדה לאחרונה מפעמיים לפעם בשבוע – בכלל זה בדיקות דם, אקו, רנטגן, ספירת מדדים, מפגש עם רופא מטעם ההשתלות ולעיתים גם ביקור אצל גסטרולוג ונפרולוג, בין השאר על מנת לעקוב אחר תפקוד הכליות, שנפגע עקב ריבוי התרופות.

בעלות אימהית

כמעט מיותר לציין ששגרת יומם של מתי ושלומי התהפכה לבלי הכר, בראש ובראשונה ביכולת לפרנס את משפחתם. מתי ממשיך לעבוד מרחוק בחברת ביטוח, בעוד שלומי, טכנאי שיניים במקצועו, לא יכול לעסוק בתחום בארה"ב.
בביתם הנוכחי שבמינסוטה הפכו השניים לאחים/רופאים לכל דבר וסועדים את בנם במסירות אין קץ. "השידה בבית הפכה לעמדת תרופות ויש לנו אספקה שלא מביישת אף קליניקה", אומר מתי. "תלינו לוח מסודר מתי טום צריך לקבל תרופות ואיזה, ואפילו מספרנו אותן. דברים שמעולם לא חשבנו שנעשה".

על התפקוד ודרך ההתמודדות של בכורתם אמלי, שבעקבות שרשרת האירועים התגברה מהר בהרבה מן המצופה, הוא מספר בהתרגשות: "אמלי וטום זה סיפור אהבה מהרגע הראשון. היא נכנסת הביתה מבית הספר ומיד רצה אליו, משחקת איתו ושרה לו. כשהוא רואה אותה הוא צוחק, מחייך, מחבק וכמובן מושך בשיער. החיבור ביניהם מדהים והיא ממש לקח עליו בעלות אימהית".
המרחק מהמשפחה ומהחברים מקשה עליהם במיוחד, בטח כשהאפשרות לביקור מצדם כלל לא קיימת במצב הנוכחי. מנגד, הוריו של שלומי צפויים להגיע בקרוב לביקור בן חודש וחצי, והם מסייעים למשפחה ככל יכולתם.

אנשים בנתניה - "סופר טום" חוגג יום הולדת שנה וממשיך במאבקו העיקש להחלים

בשל העלויות היקרות של הטיפולים הרפואיים, כמו גם החובה להישאר בארה"ב, מתכננת המשפחה סבב נוסף של גיוס כספים, כאשר רק העלויות שלא כלולות בביטוח הרפואי מוערכות בעשרות אלפי דולרים. בנוסף, אין עדיין אפשרות לדעת באשר לניתוחים עתידיים להם יזדקק סופר טום, שבשנת חייו הראשונה עבר לא פחות מ-15 כאלה.
חרף כל הקשיים, מקפידה המשפחה להביט למציאות בעיניים אוהבות ולהסתכל על חצי הכוס המלאה. "אנחנו מתחילים ליצור סוג של שגרה חדשה כאן במינסוטה, הכוללת בית וילדים לצד הפן הרפואי המורכב. בשבועות האחרונים כולנו בבית, אוכלים יחד ארוחות ערב וארוחות שבת ויוצאים לבלות בחיק הטבע עד שמזג האוויר כבר לא יאפשר. בין לבין אנחנו מאזינים לרשת ג' ומתחברים לשורשים", מסכם מתי. "בשורה התחתונה, טום יחגוג בקרוב שנה ומוגדר כנס רפואי. להגיע לגיל שנה במצבו זה לא מובן מאליו ואנחנו מקווים שהכל ימשיך להתפתח בצורה טובה וחיובית. כשהחיים נותנים לך לימונים תעשה מהם ארטיק לימון. זה האתגר ונמשיך להתמודד איתו בראש זקוף".

פרטים להעברת תרומות

ניתן לתרום בביט בלחיצה על הלינק :
https://meshulam.co.il/s/6a58bab0-2257-0b50-712b-21d45bc2624e

כרטיס אשראי:
בטלפון: 03-5777666 או ישירות באתר:
https://www.haverim.org.il/donate/funds/872/

העברה בנקאית בארץ:
על שם חברים לרפואה עבור קלמן הלל טום דוד
בנק לאומי, סניף 856 אחיעזר, ח"ן 2898379

העברה בנקאית בחו"ל:
IBAN: IL78 0108 5600 0000 2898 379
Name of the account: HAVERIM LEREFUA
SWIFT code: LUMIILITTLV

שליחת צ'ק: ע"ש "חברים עבור קלמן הלל טום דוד" לכתובת משרדי "חברים לרפואה": ת.ד. 6782 רמת-גן 52167.

**לצורך קבלת קבלה על התרומה, יש להעביר את העתק אישור ההעברה בציון פרטי התורם וכתובתו (בהעברה בנקאית - יש להעביר העתק אישור ההעברה) לכתובת האימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
או משרדי עמותת "חברים לרפואה", רח' שמואל הנביא 4 בני ברק, ת.ד. 6782 רמת-גן 52167 פקס. 03-5792223