קבוצת הליכה קהילתית נפתחה בנתניה קבוצת הליכה קהילתית

קבוצת הליכה חברתית-קהילתית רמת פולג עיר ימים מזמינה את תושבי כל שכונות העיר להצטרף לקבוצה וליהנות מקשרים חברתיים חדשים, מסלולים מגוונים לצד אימוני כושר וחוויה מעצימה. אחת המשתתפות, אידה סעדון: "כיף גדול לראות אנשים מאושרים ופעילים"

חשיבותה של פעילות גופנית היא לא דבר חדש, בטח עבור מי שחצה את גיל 40, אבל שיחה קצרה עם הנפשות הפועלות בקבוצת ההליכה הקהילתית-חברתית רמת פולג עיר ימים בנתניה, מלמדת שהעשייה והמשמעות עבור חבריה היא הרבה מעבר לכך.
הרצון הראשוני של המדריכה רבקה סספורטס ומנהל הקבוצה אמנון סעדון היה לתרום לקהילה לאחר תקופת הקורונה. לפני כארבעה חודשים הם הקימו את הקבוצה, המונה כ-200 איש בסך הכל מרחבי נתניה בגילאי 40-70. פעמיים בשבוע, בין השעות 19:00-20:30 בערב, הם נפגשים למסלולים מגוונים באורך של כ-7.5 ק"מ, כאשר במהלכם משלבת סספורטס אימוני כושר. לאור ההצלחה, לאחרונה העלו בקבוצה את הקצב עם מפגש הליכה נוסף מדי שבת ב-7 בבוקר, גם הוא למשך שעה וחצי.

פעילות קהילתית - קבוצת הליכה קהילתית נפתחה בנתניה

"הדגש הגדול בקבוצה הוא על הנושא החברתי", מספרת סספורטס בסיפוק. "אני מאמנת כושר במקור ואמנון מתנדב שתורם המון לקהילה. רצינו לעשות משהו עבור אלו שהתקשו לצאת מהבית אחרי תקופת הקורונה. התחלנו לעשות הליכות וקיווינו שיצטרפו. התחלנו מעשרה חברים, בהמשך עלינו ל-50 ורק המשכנו לגדול".

לקום מהספה

המטרה החברתית שהציבה סספורטס הוכתרה בהצלחה גדולה, בדמות דינמיקה קבוצתית מעוררת כבוד. החברויות שנוצרו הינן הרבה מעבר לקבוצת ההליכה וכוללות בילויים משותפים בבתי קפה והופעות, ארוחות ערב ואפילו חופשות משותפות וחגיגות ימי הולדת יחד.
אחת המשתתפות הקבועות בקבוצה היא אידה סעדון, רעייתו של אמנון, שבין הליכה להליכה משלבת 'משמרות סבתא' להנאתה. "בעקבות הקורונה נוצר צורך חברתי לאנשים שפשוט הרגישו לבד ומצאו את עצמם מול הטלוויזיה, עם עודף משקל ובלי חשק לעשות משהו מיוחד בשעות אחר הצהריים", היא אומרת. "לא היה מי שידרבן אותם וזה בדיוק מה שהקבוצה עושה. היא הפיחה בהם שמחה גדולה וגרמה להם לקום מהספה בשעות הכי משמימות ולחזור למסגרת".
מטבע הדברים, גם ברמה הבריאותית התוצאות לא איחרו להגיע, אם עבור חבר שעלה משמעותית במשקל ובעקבות הפעילות הספורטיבית שב למשקלו הטבעי, או אחר שסבל מלחץ דם גבוה ומציג כיום מדדים מצוינים.

פעילות קהילתית - קבוצת הליכה קהילתית נפתחה בנתניה

חשוב לציין שהקבוצה הנה וולנטרית לחלוטין וללא מטרות רווח, כאשר בתקופה קצרה יחסית גייסו ראשיה לא מעט ספונסרים, בהם תיווך ריפרש, מתחם הפיאנו וקפה סנשיין, בעזרתם הוכנו עבור החברים חולצות, תיקים ובקבוקים ממותגים, כאשר היעד הבא הוא סווטשרטים.
"החלום הגדול שלנו הוא שיקומו קבוצות הליכה כאלה בכל עיר בישראל והפרויקט הזה יגיע לכל הארץ", אומרת סספורטס, ואילו סעדון מסכמת בנימה אישית: "כיף גדול לראות אנשים מאושרים ופעילים, שמעריכים יותר את החיים. כל מה שאנחנו עושים למען האחר הוא קודם כל למעננו וזה מאוד משמח. בסופו של דבר כל אחד מהאנשים האיכותיים בקבוצה הרים את עצמו, חזר לעסוק בפעילות גופנית וכולנו הרווחנו מכך".

מי שמעוניין להצטרף מוזמן להתקשר לאמנון בטלפון: 054-7646700