עו"ד אלעד כהן מצטרף לסיעת 'פעימה חדשה' עו"ד אלעד כהן

בראיון מספר עו"ד אלעד כהן על החשיבות של פתיחת העיר בסופי שבוע וחיזוק הביטחון האישי, מוחה על הביקורות מעצם היותו מזוהה עם הימין ויודע בדיוק מה יקרה בסוף אוקטובר: "לא יכול לשבת בצד. אני נכנס בכל הכוח ורוצה לשנות"

סיעת 'פעימה חדשה' בראשות טלי מולנר ממשיכה להתחזק לקראת הבחירות הקרובות. לאחרונה הצטרף לרשימה עו"ד אלעד כהן כמספר 3 אחרי מולנר וציפי קפל. "לפני חמש שנים ישבתי עם טלי מולנר ודיברנו על הצרכים של נתניה וכמה אנחנו רוצים להשפיע על העיר. טלי אמרה אז שהיא מאוד רוצה לעלות רמה בפעילות הציבורית והרצנו את פעימה חדשה" למועצה, הוא מספר בראיון ל'נתניה נט'.
"בזמנו לא רציתי להיות מועמד. הייתי בשיא הפעילות לקראת ההקמה של בית הספר 'חיים גורי' במטרה לוודא שגם אחרי שבית הספר קם דואגים לילדים והכיוון הוא נכון. במקביל הבאנו שני מנדטים ובחמש השנים האחרונות הפעילות הצדיקה את הריצה שלנו עם עבודה יפהפייה של טלי וציפי".

אז מה השתנה?
"עכשיו, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, אני כבר לא יכול לשבת בצד. האמת היא שאין לי ברירה. נולדתי וגדלתי בנתניה, אני יודע איך היא הייתה ויודע איך אני רוצה שהיא תהיה עבור הילדות שלי. לא עזבתי את העיר הזו ולא אעזוב לעולם. יש המון מה לתקן בנתניה, ולשבת בצד ולהתלונן זה לא האופי שלי. אני נכנס בכל הכוח עם כל האנרגיות ורוצה לשנות יחד עם טלי מן המסד ועד הטפחות".

מה הכי חשוב לך לקדם עבור התושבים?
"יש מבחינתי ארבעה תחומים עיקריים שבהם צריך להתמקד. קודם כל נתניה צריכה לחזור להיות פתוחה בשבתות בחלק מהשכונות שם יש ביקוש לתרבות בסופש. זה מעולם לא הפריע לשכנים והחברים הדתיים שלי שיש פעילות, להפך. כולם כיבדו את כולם וכך גידלו אותי. נתניה תמיד הצטיינה בסינרגיה בין כל האוכלוסיות בעיר, אבל בשנים האחרונות אין פעילות לצעירים ומשפחות וזה מפריע לי" העיר הזאת צריכה ויכולה להציע הרבה יותר לתושבים גם בסופי השבוע והמצב כיום שהעיר כולה סגורה ושוממת ובלתי ניתן לצרוך תרבות פנאי בסופי השבוע הוא מצב לא תקין ואת זה בכוונתי לתקן.

נושא נוסף הוא הביטחון האישי, בו יש הדרדרות נוראית בשנים האחרונות עם מקרי אונס, הטרדות של ילדות ונערים, ונדליזם ואלימות. הדברים לא מקובלים עלי ויש המון מה לעשות כדי לטפל בזה, אם באמצעות נקודות משטרה שכונתיות, רשת מצלמות שיידעו לנתר פשע בזמן אמת, הוצאה מהעיר של שב"חים והטלת קנסות על מעסיקיהם.

אנשים בנתניה - עו"ד אלעד כהן מצטרף לסיעת 'פעימה חדשה'

עוד הוסיף כהן, כי "עניין קריטי לעיר נוגע לתכנון העתידי של הבנייה. יש המון שכונות שצפויות לעבור פינוי-בינוי, וראינו שב-20 שנה האחרונות, לצד בנייה מאסיבית שמרים דחפה, הייתה מעט מאוד התחשבות בשמירה על שטחים ירוקים פתוחים. צריך לזכור גם את ההשלכות בבנייה של מגדלים חדשים איפה שפעם עמד בניין של שכונה ענייה - הדיירים אמנם מקבלים דירה חדשה, אבל ללא שום יכולת כלכלית לחיות בה. המשרד שלי מתמחה בליווי דיירים בהליך של פינוי-בינוי, אני מכיר את התחום ואעשה הכל לשנות את המדיניות, לצד הדאגה לדיור מוזל עבור זוגות צעירים".
נושא נוסף שחשוב מאוד עבור כהן נוגע לספורט. "נתניה חייבת לעשות קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע למתקנים ולתשתיות", הוא אומר. "יש מגרשים, אבל לא מספיק. צריך שיהיו מגרשים בשכונות על שטחים של העירייה. כמו כן, צריך לתעדף ספורטאים מצטיינים. יש בנתניה אלופי עולם ואלופי אירופה, אבל אלו דברים שכרוכים במימון הוצאות של אימונים ותחרויות בחו"ל, אחרת הספורטאי יפסיד, כמו גם העיר והמדינה. העירייה צריכה לתת כתף ולבנות קריטריונים מדויקים על מנת לסייע לספורטאים מצטיינים".

את כל התחומים הללו מאגד עו"ד כהן תחת הדבר החשוב לו מכל – חינוך. "אנחנו רוצים שהילדים שלנו יקבלו את החינוך הכי טוב בארץ. כולנו ב'פעימה חדשה' מגיעים מתוך עזרה ומעורבות בחינוך ואנחנו נצליח לעשות את השינוי המתבקש עבור דור העתיד בנתניה".

חילוני, מאמין, ליברל

עו"ד אלעד כהן, 51, מתגורר ברמת פולג. נשוי ללירון ואב לשלוש בנות. בעל משרד עורכי דין בעיר. כיהן כיו"ר הנהגת ההורים ב'חיים גורי', חבר הנהגת הורים ב'בגין' וכן חבר בהנהגת ההורים העירונית. כמו כן שימש
בעבר כיועץ המשפטי של חברת 'דרך ארץ', המפעילה את כביש 6. חבר האסיפה הכללית של העמותה לחינוך בלתי פורמלי וכן חבר בוועדת המכרזים של העמותה, לצד פעילות בעמותת צדקה העוסקות בעיקר במתן בסתר.
עם הצטרפותו לסיעת 'פעימה חדשה' עלתה ביקורת על כך שהוא מזוהה לכאורה עם הימין והציונות הדתית, והוא מבקש לעשות סדר בדברים. "הציונות הדתית לה הצבעתי בעבר מחברת בתוכה לצערי כמה מפלגות אשר לחלקן איני מתחבר כלל", אולם חשוב לציין כי בסיעת פעימה חדשה אנחנו מקבלים לשורותינו אנשי עשייה מכל הקשת הפוליטית ולא לפי הצבעתם בבחירות הארציות,כולם הוכיחו את עצמם עם קבלות של עשייה רבת שנים למען העיר ואין זה חשוב מה הצביעו חברי הרשימה בבחירות הארציות אלא העובדה כי כולנו מחוייבים לאגנדה המאוד ליברלית של פעימה חדשה שמתחייבת ,כמו שנהגה כל השנים,לדאוג לכולם ולכל המיגזרים.

אז על מה בעצם הביקורת?
"כנראה שמחפשים לתקוף אותנו בכל דרך כי מבינים שהסיעה החזקה המנוסה ובעלת קבלות מוכחות על עשייה למען כולם היא פעימה חדשה וטלי מולנר והלחץ גורם למס אנשים קיצונים בדיעותיהם להכפיש אותי רק משום שהצבעתי בארצי לציונות הדתית,אנשים קיצוניים הלוקחים מונופול על המילה ליברלי,אנשים קיצוניים הצועקים על הבמה מידי שבת במחאה דמוקרטיה ומתיימרים להציג עצמם ליברלים פוסלים אדם אחר ומנסים להפוך אותו ללא ליברלי רק כי הצביע למפלגת ימין, זאת צביעות הרי.
צריך לבחון אדם לפי אמונותיו ואיך שהוא חי את חייו. אני חילוני, וליברל. לדעתי שוויון זכויות זה דבר חשוב, גם הקהילה הגאה חשובה וחושב שהדרת נשים היא דבר מתועב. אני דוגל מאוד בחופש הבחירה ומאמין שכל תושב צריך לחיות על פי דרכו ואמנותו.

לסיום, איפה נראה אותך בסוף אוקטובר?
"אהיה חבר מועצה יחד עם חברים נוספים. טלי מולנר תהיה ראש העיר ואיתה תקווה ודרך חדשה לנתניה שתהיה יותר שווה ושיוויונית".