האדריכל הירוק מצטרף לפעימה חדשה: "בא לעבוד, חשוב לי להשפיע" צילום: רונית לה פוזה

גל מנופלה קלה התפקד לסיעה בראשות טלי מולנר לראשות העירייה. בראיון ראשון הוא מספר על האג'נדה הירוקה, החשיבות של שוויון הזדמנויות לכולם כחבר קהילת הלהט"ב, וכלוחם במיל' מסביר למה הגיע הזמן לשינוי: "מנהיג צריך להבין שכמה שלא יהיה טוב, הוא לא יכול להיות לנצח" 

חיזוק מסקרן לסיעת פעימה חדשה בראשות טלי מולנר: גל מנופלה קלה, 33, תושב שכונת נוף השרון, סרן לוחם במיל' ואדריכל במקצועו. בראיון לאתר 'נתניה נט' הוא מגלה המון מוטיבציה לשנות ולהשפיע במישורים שונים ומגוונים בעיר.

"האמת שההצטרפות עצמה הייתה די ספונטנית ולא תכננתי שזה יהיה הצעד. הכל התחיל משיח עם טלי על איך אפשר לעזור לקדם את המפלגה, כי אני עוקב אחרי העשייה שלה עוד לפני הבחירות הקודמות ומאמין בדרך שלה ובעשייה בשטח ולא בדיבורים ופוסטים", פותח גל. "היה לי ברור שמתישהו ארצה ללכת לפוליטיקה. אני לא מבין בזה יותר מדי ולכלוכים לא מעניינים אותי. אני בא לעבוד ולעשות".

מה הכי חשוב לך לשנות למען תושבי נתניה?

"אני מגדיר עצמי כילד ירוק. אמנם בן 33, אבל עדיין ילד שגדל פה בדיונות לפני שבעיר ימים היו מגדלים. אכפת לי מכל חיפושית או נמלה ואני אפילו מתרגש מפרפרים. כאדריכל זה מתחיל בדברים הקטנים האלה, אבל העמקתי בזה יותר ואני מאמין ביצירת מרחבים אקולוגיים וסביבתיים. בנתניה יש משאבי טבע ייחודיים בקנה מידה עולמי וארצי, אבל זה לא בא לידי ביטוי וחורה לי מאוד. אם לא מחנכים לשמר את הדברים האלה הם ייעלמו".

אנשים בנתניה - האדריכל הירוק מצטרף לפעימה חדשה: "בא לעבוד, חשוב לי להשפיע"

עוד הוסיף כי "חשוב לי לקדם היבטים של עיר ירוקה, כמו להנגיש תחבורה קלה, לייצר רציפות של שבילי אופניים והליכה, צל - רצוי של עצים ולא של בניינים ויותר עמדות טעינה לרכבים חשמליים במטרה להפחית זיהום. נכון שהעיר מתפתחת, אבל צריך לזכור שבני אדם לא יכולים לחיות רק בבטון. הירוק סביבנו הוא גם לצורך של הנפש וכולם מחפשים מרחבים פתוחים. כל הזמן רק בונים ושוכחים שאפשר לעשות דברים בצורה טובה ומזמינה, זה ייטיב עם כולנו".

כחבר בקהילת הלהט"ב, מה דעתך על היחס של הנהגת העיר הנוכחית כלפי הקהילה?

"חשוב לי מאוד נושא הזכויות של אנשים בכלל, לא רק להט"בים. אני עצמי מסורתי וחשוב לי לאפשר מתן הזדמנויות שוות לכולם, זה פוגש אותי בכל מקום. בהקשר הזה, ההנהגה הנוכחית מאוד מאכזבת. ראש העיר יכולה לנאום באירועים שנוחים לה, אבל לאירועים חברתיים שמקדמים אהבה וסובלנות היא לא מגיעה, כמו מצעד הגאווה ביוני האחרון. כשאין נציגות ותמיכה, זה מאכזב ובמקום לקרב לבבות זה מרחיק".

עוד הוסיף מנופלה קלה כי "ברגע שהשלטון לא תומך ומקדם ערים של אהבה, סובלנות ואחווה, זה מחלחל למטה אם נרצה או לא ונותן לנו קנה מידה למה שקורה במדינה. בנתניה ובכלל ההנהגה צריכה להיות לטובת כל התושבים בכל תחום, לא רק כשזה משרת אינטרסים כאלה ואחרים. לפעמים צריך לעשות דברים שפחות תואמים את האני מאמין האישי, אבל מקדמים שיח חברתי ויצירת קהילה חזקה ומגובשת. כולנו בני אדם, משלמי מיסים וחלק מהעיר הזאת".

הנהגה עייפה

לגבי הסיכוי להחליף את ראש העירייה הנוכחית בבחירות הקרובות, אומר מנופלה קלה כי "ההנהגה הנוכחית מיצתה את עצמה ומורגש שהיא עייפה. יש מספיק מנהיגים אחרים שיכולים להוביל את העיר למקומות טובים יותר והגיע הזמן לתת להם את ההזדמנות. באופן אישי הייתי סרן ולוחם בקבע, ומאמין שמפקד טוב צריך לדעת להכשיר את המנהיג הבא אחריו, כי אף אחד לא יהיה פה לנצח. בצבא לא תראה קצינים באותו תפקיד יותר מ-3-4 שנים. מנהיג צריך להבין שכמה שלא יהיה טוב, הוא לא יכול להיות לנצח. זו בעיני מנהיגות טובה".

"בשורה התחתונה, טלי מולנר מובילה קבוצה של אנשי שטח איכותיים שלא באו לחרטט וכל אחד מביא מעצמו 200% עבודה ועשייה", הוא מסכם. "בכל עיר חשוב מאוד שמי שמוביל אותה יידע מה קורה בשטח. לטלי בהחלט יש את הידע הזה והיא יכולה לצאת לדרך ולעשות את המהפך הבא בנתניה".