מיטל עזיז רוצה למצות את הזכויות לילדי החינוך המיוחד מיטל עזיז

זוכרים את האם היחידנית לילדה על הרצף האוטיסטי שבתה ישבה חודשיים בבית בגלל ששובצה לבית ספר מרוחק? עכשיו היא החליטה לעשות מעשה ולהצטרף לפוליטיקה במטרה לשנות את הדברים מבפנים. על הפרק: שינוי מקיף בנושא השיבוצים וההסעות, חוגים מותאמים ומערך תמיכה טלפונית להורים. "אני כאן בשביל הילדים עם הצרכים המיוחדים", היא אומרת

מיטל עזיז החליטה להצטרף לפוליטיקה ומדורגת במקום ה-7 ברשימת 'פעימה חדשה' בראשות טלי מולנר. אלא שמדובר בהרבה יותר מעוד שם ברשימה או אישה חזקה עם שאיפות פוליטיות. עבור עזיז, אם יחידנית לאמה בת ה-7 וחצי, מדובר במלחמה של ממש עבור ילדים עם צרכים מיוחדים.
לפני כשנה פרסמנו כאן את סיפורה של עזיז, שרק רצתה שבתה אמה, ילדה על הרצף האוטיסטי, תלמד עם שתי חברותיה מהגן גם בבית הספר. אלא ששיבוץ מרוחק לבית הספר 'שורשים' מנע זאת, ולטענת האם נעשה בניגוד לחוק ואף סיכן בריאותית את בתה, הסובלת מפרכוסים ובחילות. לאחר מאבק קשה, במסגרתו נאלצה אמה לשהות חודשיים תמימים בבית, זכתה עזיז לקבל את מבוקשה ואמה נכנסה בנובמבר לבית הספר 'חיים חפר' הסמוך למקום מגוריה.

כעת, כאמור, החליטה להצטרף לפוליטיקה במטרה לפעול בצורה נרחבת למען ילדי החינוך המיוחד. "לפני שנה נשבעתי שאף ילד לא יעבור מה שאמה עברה ומזל שיש לה אמא חזקה כל כך. הורה אחר עלול היה להתפרק", היא אומרת בשיחה עם 'נתניה נט'. "התכוונתי לכל מילה ועכשיו אני פה בשביל הילדים. יש כל כך הרבה כשלים בחינוך המיוחד, הוא בתחתית הרשימה בנתניה, הילדים הופכים לשקופים ואני מתכוונת לשנות את זה".

רק בשבוע האחרון, כשנחשפה הרשימה והתפרסם המצע שלי, קיבלה עזיז פניות מלמעלה מ-13 משפחות מודאגות, שעדיין לא קיבלו תשובות לגבי השיבוצים וההסעות של ילדיהם. "צריך לעזור למשפחות האלה וזה פשוט לא קורה", היא מספרת.

מה את מתכוונת לשנות בכל הנוגע לחינוך המיוחד?
"קודם כל אני מתכוונת לדאוג לכך שבכל השנה ובמיוחד בחודשי הקיץ  יהיה מערך טלפוני תומך אך ורק להורים לילדי החינוך המיוחד, כי בעיריית נתניה הם פשוט לא ניתנים להשגה, וחוויתי את זה על בשרי. חשוב להוריד את סף הלחץ של ההורים. בתחילת אוגוסט אף אחד לא יודע מה עם הילדים – יש בית ספר, אין בית ספר. לכן חשוב לדאוג שהשיבוצים יהיו לפני אוגוסט ולתת זמן להיערכות במקרה שהורים ירצו לערער למשרד החינוך. צריך שההורים והילדים יידעו מבעוד מועד לאן הם הולכים. מעבר לזה, חובה לסדר מחדש את כל מערך ההסעות, כי היום בכלל לא יודעים אם יש הסעות או אין. במילה אחת – קטסטרופה".
נושא נוסף שמיטל מתכוונת לקדם נוגע למערך הטיפולים הפרא-רפואיים עבור הילדים. "פשוט אין טיפולים פרא-רפואיים בנתניה – לא בגנים ולא בבתי הספר", היא קובלת. "בחודש שעבר שילמתי כ-1,500 שקל על טיפולים שהבת שלי אמורה לקבל בבית הספר. זה מענה שכל ילד על הספקטרום האוטיסטי צריך לקבל, ואני פשוט משתגעת. איפה כל הכסף? הרי מקבלים לזה תקציב ממשרד החינוך. הילדים גם זכאים להזנה וזה לא קורה. לאן הולכים התקציבים? יש כל כך הרבה דברים שצריך לשנות".

אנשים בנתניה - מיטל עזיז רוצה למצות את הזכויות לילדי החינוך המיוחד

עזיז לא מסתפקת בכך, ומתכוונת לבנות מערך חוגים המותאמים לילדי החינוך המיוחד ולילדים על הרצף האוטיסטי בשתי קטגוריות – ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, ובקבוצות קטנות כמתבקש. "כולם רוצים חוגים לילדים על הרצף ובנתניה פשוט אין", היא אומרת. "אני אישית עברתי משהו כמו שבעה חוגים וכל פעם קיבלתי תשובה שלילית כי הילדה על הספקטרום. כל הזמן אני שומעת על הורים שמחפשים חוגים לילדים שלהם. לאחים שלהם יש ולא ברור למה ילדי החינוך המיוחד צריכים להיות שונים. אני אשנה את זה".
"אני לא פה בשביל הפוליטיקה", מסכמת עזיז בנחרצות. "אני פה אך ורק כדי למצות עד תום את הזכויות של ילדי החינוך המיוחד, נקודה!".

למיטל ולמולנר יש תכנית שלמה ומפורטת כיצד לשפר ולהעצים את השירות העירוני לילדי החינוך המיוחד. "מוזמנים להיכנס לאתר של פעימה חדשה לקרוא. נשמח להערות, בקשות וכל שאלה והצעה בתחום תתקבל בברכה. מה שחשוב שפעם ראשונה שהנושא יהיה בראש סדר היום הציבורי".