"ראוי שיהיה בנתניה סגן או סגנית ראש עיר מהקהילה האתיופית" גדי יברקן

הפוליטיקאי גדי יברקן מארגן ערב הוקרה בנתניה לכל הפעילים שתמכו בו לאורך השנים ובכוונתו להריץ מועמד מטעם הקהילה בבחירות המוניציפליות הקרובות בנתניה. "כשאתה איש ציבור בכל רמ"ח איבריך, הפוליטיקה לא נגמרת אף פעם", הוא אומר 

יום ראשון הקרוב, 18:00 בערב, מלון כורש ברחוב הרב קוק 6 בנתניה. האירוע: כנס שכולו תודה והוקרה שמארגן הפוליטיקאי גדי יברקן לכל הפעילים שתמכו בו בהתנדבות לאורך השנים. מאות צפויים להגיע לכנס מכל רחבי הארץ.

"מגיעה תודה גדולה והוקרה לכל אלה שסייעו לי בפריימריז ובסופו של דבר שמחתי מהציבור הזה שהביא אותי לאן שהגעתי", אומר יברקן בראיון ל'נתניה נט'. "אני כרגע לא בכנסת מבחירה, ובכל זאת חשוב לי להגיד תודה כנה ואמיתית מלב אל לב למאות ולאלפים הנפלאים שצעדו איתי והאמינו בדרכי".

המועד שנקבע לכנס לא מקרי, ויברקן כבר שוקד על התארגנות רחבת היקף לקראת הבחירות המוניציפליות בסוף אוקטובר השנה. "בנתניה יש קהילה מאוד גדולה וחזקה של יוצאי אתיופיה ואין לי ספק שזה יבוא לידי ביטוי בבחירות", הוא אומר.

אתה מתכוון לסייע לקדם מועמד מסוים למועצת העיר?

"כן. ראוי שיהיה בנתניה סגן או סגנית ראש עיר מבני הקהילה האתיופית. יש הרבה מועמדים ראויים וצריך להדגיש שהצעירים בני הקהילה כבר לא מייצגים רק את עצמם או את הקהילה וביכולתם לייצג בהצלחה את כלל תושבי נתניה. בסופו של דבר פוליטיקה זה כמות, יש כמות גדולה של יוצאי אתיופיה בעיר ואני משוכנע שהם ישפיעו מאוד בבחירות".

אחד הבולטים בקרב בני הקהילה בכל הנוגע לעשייה העירונית הוא חבר המועצה הנוכחי ויו"ר דירקטוריון החברה לספורט בעיר, עו"ד אמייה טגה. "טגה הוא ספורטאי עבר שמוכיח את עצמו כחבר מועצה וכמנהיג", מפרגן יברקן. "ברור שיש לו פוטנציאל גדול להמשיך להצליח, הוא ראוי מאוד, אבל אני מניח שיהיו עוד הרבה מועמדים. בסופו של דבר ניקח את בעל הסיכויים הטובים ונדחף אותו קדימה".

תמיד בעשייה

גדי יברקן (42) כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם הליכוד ולפני כן במפלגת תל"ם שהייתה חלק מכחול לבן. עוד ברזומה שלו סגן השר לביטחון פנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה. פעיל חברתי וראש מכינה קדם צבאית. גם היום הוא מקפיד על פעילות ענפה למען בני הקהילה ובכלל, אם כי את תפקידו הבא הוא נמנע מלחשוף. "יש משהו משמעותי על הפרק ובקרוב הציבור יידע", הוא משאיר מקום לדימיון.

כמה אתה מתגעגע לפוליטיקה?

"הפוליטיקה היא תמיד חלק ממני ואני עדיין שם, גם אם מחוץ להצבעות בכנסת. כשאתה איש ציבור בכל רמ"ח איבריך והמדינה חשובה לך, זה לא משנה אם אתה בכנסת או לא, כי העשייה נמשכת גם מבחוץ ולשמחתי אני תמיד בעשייה. יש כאלה שמגיעים לפוליטיקה אחרי שסידרו את עצמם ועשו קריירה ויש כאלה שצמחו מלמטה. אני אחד מהם – איש ציבור שגדל בשטח על ברכי הציבור ולמענו, כך שהעשייה הזו ממש לא חדשה עבורי. הכנסת? גם לשם אני מאמין שעוד אחזור".

אתה מתרגש לקראת הכנס?

"כמובן. אין לזה אח ורע שמאות יגיעו לתמוך בבן אדם אחד שהוא לא ראש מפלגה. עם זאת, חשוב להדגיש שהתמיכה היא לא בי כגדי יברקן, אלא בדרך שאני מוביל. הדרך היא החשובה ולא האדם. אני עוד בן אדם, אבל אנשים, הן בקהילה והן מחוצה לה, יודעים להעריך את הדרך הארוכה שצעדתי בה באומץ ואמשיך ללכת בה עד הסוף".