סגן ליאור מלץ סיימה את קורס החובלים סגן ליאור מלץ

בין מסיימי קורס חובלים שהסתיים אתמול היתה גם סגן ליאור מלץ מנתניה. "מסלול שמאוד מדבר אלי ומביא את היכולות האישיות שלי לידי ביטוי" אמרה

טקס סיום קורס חובלים מחזור 146 התקיים אתמול (רביעי) בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

עם סיום הקורס, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. את הקורס סיימו 41 צוערים, מתוכן 8 צוערות.
בין המסיימים, סגן ליאור מלץ בת 22 מנתניה שצעדה על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עברה הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שמתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, ייחשפו לה דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית.

סגן ליאור מלץ סיימה את קורס החובלים במגמת אלקטרוניקה ועתידה לשרת כסגנית קצין מחלקה אלקטרוניקה בספינות המתקדמות של זרוע הים מסוג סער 6.

ליאור למדה בבית הספר תיכון "חדש" הרצליה והרחיבה מגמות כימיה וסייבר. מגיל צעיר, לקחה חלק בתנועת הנוער "צופי ים" ואף בחרה להמשיך שם לשנה נוספת, ועשתה שם את שנת השירות שלה יחד עם סרן דין קוגוט בקומונת נתניה, בתור מדריכת נוער, ביניהם גם נערים בעלי צריכים מיוחדים. על המסגרת מספרת: "צופי-ים זאת מסגרת שנותנת לך הרבה כלים. למדתי איך לעבוד בצוות, איך מבצעים משימה כמו שצריך ועל הצד הטוב ביותר".

בנוסף, מספרת ליאור כי המסגרת היא זו שחשפה אותה לראשונה לקורס החובלים ותרמה רבות לרצון להתנדב אליו: "רציתי להיות חובלת כי הגיעו לצופי הים בוגרי השבט שהם חובלים והסבירו לנו על הקורס, וכתוצאה מכך הלכתי למיונים. הקורס הזה משלב פיקוד ומנהיגות, יחד עם לוחמה – מסלול שמאוד מדבר אלי ומביא את היכולות האישיות שלי לידי ביטוי".
במהלך הקורס הצוערים עוברים הכשרה מאתגרת ולומדים על פיקוד ומנהיגות בעומק הים. "פיקוד עבורי זה דאגה ללוחמים שלי, לדעת לקחת אחריות. זה אומר לבוא ולדעת להתחייב לעשות כל מה שצריך ולצלוח את המשימה כצוות ולא כאנשים בודדים". לסיום, מספרת ליאור כי החלום הכי גדול שלה הוא לצאת ולטייל בכל רחבי העולם.

יישר כוח ובהצלחה בהמשך!