חברה בע"מ ורכב בליסינג: החיים החדשים של יואל רזבוזוב יואל רזבוזוב

שר התיירות וחבר הכנסת מסיעת 'יש עתיד' הודיע לאחרונה על התפטרותו ויוצא לדרך חדשה לאחר 15 שנים בחיים הציבוריים. בראיון נרחב הוא מספר על התכניות לעתיד, הצעות העבודה שזורמות ואיך ההרגשה לקחת ולאסוף פתאום את הבנות מבית הספר. ולא, הוא לא מתכוון לרוץ לראשות עיריית נתניה 

ליואל רזבוזוב, אחד הנציגים הבכירים של נתניה בכנסת ישראל בשנים האחרונות, היו תכניות ארוכות טווח ויעדים שהציב לעצמו עד שנת 2030 בתפקידו כשר התיירות. חרף עליית מספר המנדטים של 'יש עתיד' בבחירות האחרונות, חזרת הימין לשלטון הובילה אותו לקבל החלטה לא פשוטה ולהתפטר מתפקידו. ההתפטרות נכנסה לתוקף בשבוע שעבר, ובכך שם רזבוזוב סוף, גם אם זמני, לתקופה ארוכה בת 15 שנים בחיים הציבוריים.

"ברור שאם היינו מנצחים הייתי ממשיך בתפקידי כשר התיירות. קבעתי לא מעט יעדים כמו לבנות עוד מלונות, להוזיל את החופשות בישראל, יותר טיסות ישירות לארץ וכמובן שיפור השירות הן לישראלים והן לתיירים", פותח רזבוזוב בראיון ל'נתניה נט'. "הייתי גם שש שנים באופוזיציה, בהן עזרתי לעשרות אלפי אנשים עם המון פניות ציבור וזה תמיד הניע אותי ונתן לי דרייב להמשיך, אבל אחרי 15 שנה הרגשתי שחיקה. אריק שרון ז"ל תמיד אמר שהעיקר להישאר על הגלגל, אבל אני פחות מאמין בזה. באתי לשרת את המדינה ולהישאר עם פחות מוטיבציה על חשבון הציבור זה לא בשבילי. לכן זו ההחלטה שקיבלתי".

חובת ההוכחה

בגיל 42, הוא יוצא כעת לדרך חדשה כשפניו למגזר הפרטי. "אני פותח חברה בע"מ שתעסוק בעיקר בייעוץ השקעות, תחום שיש לי בו הרבה ניסיון, אבל נכון לעכשיו יש אפס הכנסות. לקחתי רכב בליסינג, צריך להתחיל הכל מהתחלה", מספר רזבוזוב על המציאות החדשה שלו. "הצעות עבודה מגיעות כל יום. בסופו של דבר הייתי חבר כנסת ושר פעיל ויש הערכה לעשייה שלי. אני בגיל הנכון ויש לי את כל הזמן להתפתח".

"בכל פעם מחדש אני צריך להוכיח את עצמי כשאני עם הגב לקיר, אבל אני אוהב להיות בנקודה הזו", הוא מוסיף. "זה מאוד מאתגר ואין ודאות, צריך לעבוד קשה אבל אני רגיל לזה וזה מניע אותי ונותן לי הרבה אדרנלין. בחודש האחרון שלי בעולם הציבורי לא הייתה לי מוטיבציה, אבל כעת יש לי אש בעיניים ואני רוצה להצליח".

אנשים בנתניה - חברה בע"מ ורכב בליסינג: החיים החדשים של יואל רזבוזוב

בהיבט האישי-משפחתי מספק רזבוזוב זווית מעניינת על השינוי שחל בו. "מעבר לשחיקה ולצורך בפסק זמן יש לי גם מחויבות משפחתית. היום בבוקר (הריאיון נערך ביום רביעי) לקחתי את בנותיי ניקול (14 וחצי) ואמילי (10) לבית הספר ובצהריים אני אוסף אותן. זה לא קרה מעולם לפני כן. אשתי אירנה מורה ומתחילה לעבוד מוקדם, וכך קרה שהבנות תמיד הלכו למסגרות ברגל. התחושה הייתה מוזרה וגם הן לא ממש ידעו איך לאכול את זה, אבל בסוף זה כיף וצריך להשלים פערים".

לא צריך להיות פוליטיקאי גדול כדי להבין עד כמה מאוכזבים ביש עתיד בכלל ורזבוזוב בפרט מתוצאות הבחירות, שלא לדבר על הכיוון אליו הולכת המדינה, מה שגורר בתקופה האחרונה הפגנות ענק ברחבי המדינה מדי מוצ"ש.

"ברמה האישית יש לי הרבה חברים בממשלה הנוכחית, אבל ברגע שהמניעים האישיים גוברים על אלה הציבוריים, זה אף פעם לא יכול להיות טוב. שקוף לכולם שהאינטרסים הם אישיים במטרה לכופף את המערכת", אומר רזבוזוב. "ההתנהלות הזו הורסת את היסודות עליהם נבנתה המדינה שלנו. אנשים יוצאים החוצה לרחובות כי הם מבינים את ההשלכות. אני יכול לומר בפה מלא שצריך שינויים במערכת המשפט, אבל גם איזון בין הרשות השופטת, המחוקקת והמבצעת. בצעדים דרסטיים, חד צדדיים ואגרסיביים לא נגיע לכלום. צריך לחזור לשולחן הדיונים ולפתור את הסוגיה הזו בהידברות".

"בניגוד אלינו, הם הפקירו את הכנסת", קובע רזבוזוב. "צריך להבין שעם הניצחון מגיעה גם האחריות. זה לא מספיק לנצח בבחירות, צריך להוביל את המדינה קדימה. כרגע המהלכים של הליכוד ושותפיו לוקחים אותה אחורה. אני יכול להגיד שחברי הליכוד שבויים בממשלה הזו. הם לא ייחלו לה, גם הם לא מרוצים ואני בטוח שזה לא מה שבוחרי הליכוד הצביעו בשבילו".

לאן ישראל הולכת בעידן הנוכחי?

"אני תמיד אופטימי ורוצה לקוות שהצדדים יישבו להידברות. נתניהו עצמו בהמון הקלטות והופעות התנגד לרפורמה ופגיעה בבית משפט. אם יעבירו את פסקת ההתגברות והחוקים כמו שהם, כמו שאמרתי זה יפגע במדינה וביסודות עליהם נבנתה. אנחנו נחשבים לדמוקרטיה, אבל ברגע ש-61 אנשים יקבעו כל דבר, אחד כמו מעוז יוכל להגיד לבנות שלי לשבת בבית ובית משפט לא יכול לעצור ולהגן על הערכים שלנו, ברור שזה לא מה שרצינו. אני מקווה מאוד שזה לא יקרה".

מה התוכניות שלך בטווח הקרוב והרחוק?

"לפתח את העסק ולהיות עם המשפחה, לצד פעילות ציבורית, אבל לא בפול טיים. אני רוצה לעזור לענף התיירות ולשפר אותו. מדובר בנכס לאומי, צברתי בזה המון ניסיון ובצמתים שאוכל להשפיע אעשה ככל יכולתי לסייע. יש עכשיו סוג של התנפלות, אבל אני בוחן את הדברים וצריך לעשות סינון נכון כדי שאוכל להיות יעיל ומועיל למדינה כמו שאני אוהב".

עזיבתך את הכנסת העלתה ספקולציות שאתה בדרך חזרה לתחום המוניציפלי.

"זה אולי התפרש ככה, אבל אני יכול להרגיע את כולם – אני ממש לא מתכוון לרוץ לראשות עיריית נתניה. לקחתי פסק זמן מהחיים הציבוריים וזה כולל את התחום המוניציפלי. אני בקשרי ידידות עם ההנהגה העירונית, עדיין מקבל המון פניות ואם אוכל לסייע כמובן שאשמח, אבל בסופו של דבר יש בעיר הזו אנשים טובים שימשיכו להוביל אותה קדימה בהצלחה גדולה".

נראה אותך חוזר לפוליטיקה בעתיד?

"רציתי לקחת אוויר ולהתפנות לאתגרים וקריירה בשוק הפרטי, אבל אני אוהב לשרת את המדינה ובהמשך הדרך, אחרי שאעמוד ביעדים שלי, אוכל לחזור בראש שקט ולעשות טוב לציבור בישראל. בשורה התחתונה, אני בהחלט רואה את עצמי שב בעתיד לפוליטיקה".