יואל רזבוזוב: "התיירים חזרו ותעשיית התיירות חזרה לחייך" שר התיירות יואל רזבוזוב

שר התיירות שבע רצון מתחום אחריותו בעידן שאחרי משבר הקורונה. בשיחה פתוחה הוא מספר על שיא התיירים האמריקאים שנשבר, הקמפיין שהוביל למחירים שפויים יותר, המחסור במלונות ובחדרי אירוח והתוכנית ארוכת הטווח שהוא מקדם. וכן, אי אפשר גם בלי הבחירות שבפתח. "אשרת את המדינה בכל תפקיד שאדרש", אומר רזבוזוב. ראיון חגיגי

אחד הענפים שספגו את הפגיעה הקשה מכולם בשל משבר הקורונה הוא ענף התיירות. שמיים סגורים, מעבר בין סגר אחד לאחר, הגבלות בלתי נגמרות ובתי מלון ריקים היו מנת חלקנו. כעת, בעיצומם של חגי תשרי, המצב אמנם עדיין לא אופטימלי, אבל ראשי הענף בהחלט יכולים להרים ראש.

האחראי המרכזי לכך הוא שר התיירות (יש עתיד) ותושב נתניה, יואל רזבוזוב, שעמל רבות במסגרת תפקידו על מנת לשנות את התמונה הקודרת ולסייע לפרנסי הענף. "סוף סוף הגענו לעידן שאחרי הקורונה. התיירים חזרו וענף התיירות חזר לחייך", פותח רזבוזוב בראיון חג לאתר 'נתניה נט'. "ביולי האחרון שברנו שיא משנת 2019 בכמות התיירים האמריקאים שהגיעו לישראל, וכידוע התייר האמריקאי נשאר הכי הרבה זמן ומשאיר הכי הרבה כסף. אני שמח שהענף מתאושש מהר יותר ממה שציפו ומהתחזיות של האוצר, ומעריך שבמהלך השנה הבאה נחזור למספרים שהכרנו".

פעלת בנושא לא מעט גם בעיר מגוריך, נתניה. אתה מתרשם שהעסקים בכלל ועסקי התיירות בפרט בעיר התאוששו וחזרו לעצמם?
"בהחלט כן, אנחנו רואים ומרגישים את התיירים בנתניה. שוב, זה עדיין לא במספרים שהכרנו בעבר, אבל הענף בעיר בהחלט בהתאוששות, כאשר במקביל התמתנו מאוד הפניות שאנחנו מקבלים לסיוע".

היעד: 10 מיליון תיירים

מעבר לסיוע המקומי, הוביל רזבוזוב החלטת ממשלה ייעודית לסייע לענף במאות מיליוני שקלים, אם זה לבעלי המלונות, מארגני התיירות ומורי הדרך ברחבי הארץ. "יש הרבה הזמנות לחופשות וזה בהחלט מבורך", אומר שר התיירות. "במקביל, אני בונה תכנית ארוכת טווח לשנת 2030, כשהמטרה היא להגיע לכ-10 מיליון תיירים. יש עוד הרבה עבודה ודרושים שינויי חקיקה, שיפור השירות וכמובן לבנות עוד הרבה מלונות. להערכתי, חסרים לנו כ-40 אלף חדרים על מנת לתת מענה ראוי בנושא".

מה הצעדים הבאים שאתה מתכנן לשדרוג ושיפור המצב מבחינה תיירותית?
"זה לא תיירות בלבד, אלא גם שדה תעופה נוסף ופתרונות תחבורתיים. אם תייר משלם הרבה כסף בארץ, לפחות שיקבל תמורה הולמת. אני גאה בכך ששיפרנו אלמנטים של ניקיון, שירות ומחיר, ואחרי הרבה שנים הצלחתי לאשר את הבאתם ארצה של כ-1,800 עובדים זרים, בין השאר מהפיליפינים ומירדן. זה בהחלט הוביל לתוצאות חיוביות".

אי אפשר בלי להתייחס לבחירות שבפתח. מה הסיכוי שתמשיך בתפקידך גם בכנסת הבאה וכמה מנדטים להערכתך יהיו לסיעת יש עתיד?
"אנחנו במגמה טובה. על פי הסקרים המפלגה עומדת על 25 מנדטים ואני מעריך שיהיו לנו יותר. אנשים מתרשמים מראש הממשלה, יאיר לפיד, שמנהל את המדינה בקור רוח בהיבט הביטחוני, וכן בנושאי מדיניות חוץ ויוקר המחייה. יש כאן ממשלה מתפקדת עם אנשים שמייצגים את כל שכבות האוכלוסייה. הם נאמנים למלגה שלהם, חרוצים ועובדים קשה, ואת זה אומרים גם ראשי ערים מהליכוד. אנחנו מפלגת שלטון וצריכים לתת לנו אפשרות ליישם את הרפורמות שהתחלנו. ככל שנגדל, יהיה לנו קל להקים ממשלה יציבה שתעבוד קשה ותדאג לציבור".

ברמה האישית, מהן התכניות שלך להמשך הדרך?
"אני מקבל הרבה פניות מהמגזר הפרטי עם תנאים הרבה הרבה יותר טובים מהעולם הפוליטי, אבל כאן מדובר בשליחות עבורי. כל עוד יש לי את היכולת, הרצון והמוטיבציה לבוא ולתרום למדינה, לעשות טוב למדינה ולאנשים - זה הדלק שמניע אותי. אני עושה את עבודתי מכל הלב, עובד 24/7 ובטוח שיש עתיד תביא עתיד טוב יותר לילדים שלנו. מבחינה אישית, אני אוהב המשכיות ורוצה למנוע ממשלה חשוכה וקיצונית שתגרור את המדינה שלנו אחורה במקום לקדם אותה. עדיין מוקדם לדבר על תפקידים ואני רוצה שקודם כל ננצח בבחירות, אבל אין לי ספק שאשרת את המדינה בכל תפקיד שאדרש".