"בר היה מלח הארץ. אני מרגיש כאילו איבדתי ילד שלי" בר פלח ז"ל (מימין) עם החברים אלי פיניש, רפי ימין ונוספים

רפי ימין היה אחד מחבריו הקרובים של רס"ן בר פלח ז"ל, שנהרג השבוע בהיתקלות באזור ג'נין. בראיון פרידה הוא מספר על הקשר המיוחד שנרקם, האירועים המשפחתיים בהם נכח פלח, ומציע לקרוא על שמו את הרחוב בו התגורר. "נתניה איבדה את אחד המנהיגים הגדולים שיצאו ממנה. אני מצדיע לבר"

הטרגדיה הקשה שחוותה השבוע נתניה כולה בעקבות האובדן של בן העיר וסגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, רס"ן בר פלח (30), ממשיכה לתת את אותותיה. כזכור, פלח ז"ל נהרג בלילה שבין שלישי לרביעי בהיתקלות סמוך למעבר ג'למה צפונית לג'נין.
אחד מחבריו הקרובים היה חבר המועצה לשעבר וכן מנהל אגף החופים לשעבר בעיריית נתניה, רפי ימין, שהכיר את פלח כבר בגיל צעיר, שעה שהיה אחראי על הנוער במספר שכונות, ביניהן עמידר, בה גדל פלח.
"מגיל 10-11 בר הסתובב לי כל הזמן בין הרגליים. הכנסתי אותו לקורס מד"צים (מדריכים צעירים) ובהמשך חשפתי בפניו את עולם הגלישה", משחזר ימין בשיחה עם 'נתניה נט'. "הוא הכיר שם חבר'ה חדשים וליוויתי אותו עד הצבא, כששיתף שהוא הולך לקרבי. אני ממש זוכר איך שתינו יחד בירה והוא סיפר לי שהוא הולך לקורס קצינים. התרגשתי כאילו אני זה שהולך לשם".

אנשים בנתניה - "בר היה מלח הארץ. אני מרגיש כאילו איבדתי ילד שלי"

תמונה: דובר צה"ל

ימין ממשיך ומתאר את הקשר הקרוב עם פלח ז"ל. "הוא היה בבריתות של הילדים שלי ובהמשך בבר מצווה של הבן שלי. זה לא משהו שאופייני למנהל תחום נוער. הייתי ממש כמו אח גדול בשבילו".
על האובדן הגדול הוא מוסיף: "בר היה מלח הארץ. הכי ציוני שיש וברור שמדובר בבן אדם שיכול היה להגיע הכי רחוק שרק אפשר. הוא לא גדל ברמת אביב אלא בעמידר, ושם קשה יותר לקבל את הכלים שכל ילד זוכה להם. לא האמנתי כששמעתי את הבשורה, אני עצוב, גמור ומרגיש כאילו איבדתי ילד שלי. נתניה איבדה את אחד המנהיגים הכי גדולים שיצאו ממנה. בדיוק כשאתה מדבר איתי אני מסתכל על שם הרחוב בו הוא גר – ברק בן אבינועם, ולדעתי צריך כעת לקרוא את הרחוב על שמו. הוא הטופ של הטופ במדינה ואין ראוי ממנו. אני מצדיע לבר. עבורי הוא גיבור ישראל".