יחידה לפסיכולוגיה שיקומית הוקמה בנתניה צילום: נתניה נט 

השירות הפסיכולוגי בנתניה מרחיב את שירותיו: הוקמה יחידה לפסיכולוגיה שיקומית. השירות מוכר על ידי משרד הבריאות להתמחות בשיקום

השירות הפסיכולוגי בנתניה יהיה מעתה בית לכלל מקצועות הפסיכולוגיה. יש בו כיום כ-75 פסיכולוגים. ביניהם מומחים מכל 6 החטיבות בתחום: פסיכולוגים חינוכיים, התפתחותיים, רפואיים, קליניים, ארגוניים וגם יחידה חדשה של פסיכולוגים שיקומיים.

היחידה לפסיכולוגיה שיקומית כוללת מומחים מכל 6 חטיבות הפסיכולוגיה. השירות קיבל החודש הכרה של משרד הבריאות כמקום התמחות לפסיכולוגים שיקומיים. עד לאחרונה ניתנה הכרה של משרד הבריאות להתמחות בפסיכולוגיה חינוכית ובפסיכולוגיה התפתחותית.

יעל גלזנר, מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי: "התפיסה החדשה של השירות הפסיכולוגי היא להיות מערך המאפשר לספק את כלל השירותים הפסיכולוגים לילדי העיר והוריהם, במערכת החינוך, ובמערכות הבלתי פורמליות. השירות הפסיכולוגי הרב תחומי הכולל את כלל מקצועות הפסיכולוגיה, מרחיב את מגוון השירותים לילדים ונוער ומאפשר התייעצויות מקצועיות אינטר דיסציפלינריות בין המומחים השונים כדי לספק מענה מדויק לצרכים שעולים, בדיוק כפי שמקובל בעולם הרפואה".

ביחידה השיקומית החדשה שנפתחה בשירות הפסיכולוגי עובדים 3 מתמחים, מומחית ו-2 מומחים חינוכיים ושיקומיים הנמצאים בשלבי הסמכה להדרכה. האחראי על ההתמחות ניר לפלר, הינו פסיכולוג חינוכי ושיקומי מומחה.
גלזנר: "פסיכולוגים שמסיימים תואר שני בפסיכולוגיה שיקומית, יוכלו מעתה להגיע לכאן להתמחות ולקבל את ההסמכה כמומחים".

הפסיכולוגים השיקומיים עובדים בדרך כלל במחלקות שונות בבתי חולים, בתי חולים פסיכיאטריים, מרכזי שיקום תעסוקתיים, מסגרות שיקומיות לדיור חוץ ביתי וכדומה. פתיחת ההתמחות החדשה ברשות המקומית והמכוונת לתת מענה ייחודי לילדים ולנוער, הינה פריצת דרך משמעותית ותאפשר להרחיב את האבחון והטיפול השיקומי גם בקהילה. המענה העירוני מיועד לילדים ולצעירים עד גיל 18 בחינוך הרגיל ועד גיל 21 בחינוך המיוחד.

ניר לפלר, פסיכולוג שיקומי, המרכז את היחידה השיקומית ואת ההתמחות: "פסיכולוגיה שיקומית היא תחום טיפולי המסייע לאדם להתמודד עם מגבלה או עם נכות סביב פגיעות פיזיות, נפשיות או פגיעות התפתחותיות (למשל מוגבלות שכליות או הפרעת תקשורת), ולסייע לו לחזור לתפקוד. המטרה של הפסיכולוג השיקומי היא לסייע לילדים עם מגבלה פיזית, רגשית או מורכבות טראומטית שמצריכה שיקום. גם המלחמה מייצרת צורך במענים שיקומיים - יש ילדים שחוו אובדן במשפחה או לחץ סביבם מהאירועים הקשים וחלקם פיתחו תסמיני אבל, דכאון או חרדה קשה, הפוגעים בתפקוד. הפסיכולוג השיקומי מסייע בהתמודדות עם המשבר והשלכותיו ומתמקד בסיוע להסתגל למצב החדש ובחזרה לתפקוד".