תלמידים מנתניה, דורטמונד וגיסן דיברו על עתיד ירוק ומשותף
תמונה: עיריית נתניה
במסגרת פרויקט החינוך הבינלאומי "שיחה בין עולמות" נפגשו תלמידים מישראל וגרמניה לדיון על קיימות, ערים חכמות ואחריות סביבתית – בשיתוף עיריית נתניה והאגודה לעידוד התיירות
מפגש "זום" ייחודי בן שלוש שעות חיבר בשבוע שעבר בין תלמידי בית הספר טשרניחובסקי והאלדד מנתניה לבין תלמידי בתי הספר הייזנברג מדורטמונד וריקארדה־הוך־שולה מהעיר גיסן שבגרמניה.
המפגש נערך במסגרת פרויקט החינוך הבינלאומי Between Worlds – Chat (שיחה בין עולמות), בשיתוף עיריית נתניה והאגודה לעידוד התיירות בעיר. הפרויקט עוסק בנושא עולמי וערכי במיוחד – קיימות (Sustainability) ואג׳נדה 2030 של האו״ם, בדגש על יעד 11: ערים וקהילות מקיימות.
המפגש הראשון התמקד בהיכרות ראשונית עם עקרונות הקיימות, אחריות סביבתית וחשיבה על עתיד הערים שבהן חיים המשתתפים. הוא נערך באווירה קלילה וחווייתית, עם משחקים ופעילויות אינטראקטיביות שנועדו לבנות אמון ויחסים בין־תרבותיים בין התלמידים משלוש הערים.
האירוע התקיים בו־זמנית בשלוש נקודות – בבית הספר הייזנברג בדורטמונד, בבית הספר טשרניחובסקי בנתניה ובגיסן – באמצעות חיבור דיגיטלי ישיר בזום. מנחי התוכנית, שנכחו פיזית בדורטמונד, ניהלו את המפגש ויצרו חוויה חינוכית מרתקת של דיאלוג בין־תרבותי אמיתי.
במהלך המפגש הושם דגש על עבודת צוות, תקשורת בין־אישית והיכרות מעמיקה בין תלמידים מישראל וגרמניה. המשתתפים הביעו התרגשות וציפייה למפגשים הבאים, שבהם יעמיקו בעולמות התוכן של קיימות, קהילה וערים חכמות.
שיתוף הפעולה בין נתניה לדורטמונד וגיסן נמשך זה שנים רבות במסגרת ברית הערים התאומות. למרות האתגרים הביטחוניים והפוליטיים בשנים האחרונות, נשמר הקשר בין בתי הספר ואף התעצם, מתוך רצון הדדי לשמר את הידידות והלמידה המשותפת.
כעת, עם חידוש הפעילות הבינלאומית, מתכננים בתי הספר לקיים גם מפגשים פיזיים בין התלמידים, ופרויקט "שיחה בין עולמות" הוא הסנונית הראשונה לכך.
אולגה לוריה, מנכ״לית האגודה לעידוד התיירות וקשרי החוץ של נתניה, סיכמה: "פרויקטים חינוכיים בינלאומיים כאלה הם אבני יסוד בקשרי הערים התאומות שלנו. הם מאפשרים לדור הצעיר להכיר תרבויות אחרות, לפתח שיח פתוח ומכבד, ולגלות שבני נוער בכל העולם חולקים שאיפה אחת – ליצור עתיד טוב, ירוק וחכם יותר. זהו חיבור אמיתי בין אנשים, בין ערים ובין עולמות."