פרסומת באנר עליון במדור קהילה המכללה האקדמית
 סטודנטים מהמכללה האקדמית נתניה יצרו קמפיין לעידוד התחסנות סטודנטים מציגים את הקמפיין

סטודנטיות וסטודנטים לתקשורת מהמכללה האקדמית נתניה הרימו את הכפפה ויצרו קמפיין פרסומי ארצי ומשמעותי הקורא לאוכלוסייה בישראל להתחסן כנגד חצבת, שפעת ונגיף הפפילומה - על רקע התפשטות חסרת תקדים של הנגיפים בארץ 

ביום שלישי האחרון נערך במכללה אירוע מיוחד להצגת הקמפיין, שנוצר במסגרת שיתוף פעולה בין בית הספר לניהול מערכות בריאות לבית הספר למנהל עסקים ותקשורת. את הקמפיין יצרו סטודנטים מהחוג לתקשורת, בהנחיית הפרסומאי והמרצה אורי אוברוצקי, יחד עם ד"ר עדי ניב יגודה, משנה לדיקן בית הספר לניהול מערכות בריאות, החוקר את נושא ההתחסנות בישראל.
באירוע השתתפו גם ד"ר גדי רביד, דיקן בית הספר למנהל עסקים ותקשורת, ד"ר מיה מזור, מנהלת פיתוח קשרים עסקיים-קהילתיים במכללה וחברת סגל בבית הספר לתקשורת, נציגי משרד הבריאות, ואורחים נוספים מהקהילה האקדמית והרפואית.

כידוע, רק בחודש האחרון נפטרו חמישה תינוקות ממחלת החצבת, ומשרד הבריאות מעריך כי מספר הנדבקים בשבועות האחרונים חצה את רף 6,000. על רקע נתונים מדאיגים אלה, הסטודנטים ביקשו להשתמש בכוחו של הפרסום החברתי כדי להחזיר את האמון הציבורי בחיסונים בשגרה ולעורר מודעות לחשיבותם לבריאות הציבור.

במסגרת הרעיונות שיצרו הסטודנטים, נולדו קמפיינים מגוונים שפנו לקהלים שונים בשפה יצירתית ומקורית. חלק מהתוצרים התחברו לעולם הצרכנות, שפנה לציבור דרך שפת המבצעים וההטבות; אחרים שאבו השראה מעולם האסתטיקה והיופי; וקמפיין אחד בולט במיוחד פנה דווקא לאסירים ואסירות, מתוך רצון לעודד גם אותם לבחור בבריאות טובה יותר.
הקמפיין שנבחר לייצג את המהלך כולו נושא את השם "ובחרת בחיים", בהשראת הפסוק התנ״כי המוכר, והוא מזכיר שבריאות היא בראש ובראשונה בחירה - באחריות, בערבות הדדית ובחיים עצמם. הסיסמה שמובילה את הקמפיין - #תשמרו_על_עצמכם_במקסימום, משלבת אחריות אישית עם קול רענן ומקומי, ומזכירה שבריאות הציבור מתחילה בהחלטות היומיומיות של כל אחד מאיתנו.

אורי אברוצקי, מנחה הקורס בביה"ס למנהל עסקים ותקשורת במכללה האקדמית נתניה: "הסטודנטים שלנו מודעים לסביבה בה הם חיים, חשוב להם להשפיע ולייצר שינוי אמיתי. נושא ההתחסנות מעורר ויכוח ציבורי רחב, והם בחרו להתמודד איתו ביצירתיות ובאחריות. הם חקרו, ניתחו, יצרו מסרים מדויקים והרימו קמפיין שמעורר מחשבה ומעודד פעולה."
הקמפיין "ובחרת בחיים" הוא תוצר של למידה בין־תחומית המשלבת בין עולמות הבריאות, הניהול והתקשורת - ומשמש דוגמה חיה לאופן שבו יוזמה סטודנטיאלית יכולה להשפיע על השיח הציבורי בישראל.