"איפה הילד" תפעל בשנה"ל הקרובה בבתי הספר בנתניה

התוכנית החדשנית של האגודה לקידום החינוך, מבוססת על מודל אמריקאי מוכח ותעניק תמיכה לבני נוער להורים גרושים בתשעה בתי ספר בעיר
בימים אלה הסתיימה הכשרתם של מורות ויועצות בנתניה להובלת קבוצות תמיכה לילדים להורים גרושים בבתי הספר במסגרת תוכנית "איפה הילד" של האגודה לקידום החינוך. התוכנית, שעד כה פעלה כפיילוט בירושלים ובמודיעין בלבד, תתרחב בשנת הלימודים הקרובה תשפ"ו גם לנתניה ותכלול 9 בתי ספר בעיר.
הרחבת התוכנית מגיעה על רקע נתונים לפיהם אחד מכל שלושה זוגות בישראל מתגרש, ומאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" המספר רק עלה. בימים אלה, כשילדים להורים גרושים חווים קשיים נוספים הקשורים למצב הביטחוני ולשינויים במשמורת, התוכנית "איפה הילד" רלוונטית מתמיד.
התוכנית מיועדת לבני ובנות נוער בגילאי חטיבה עליונה (12-18) שהם ילדים להורים גרושים. גירושין נחשבים לאירוע השני בעוצמת השפעתו על בני אדם, חוויה המייצרת טראומה הכרוכה בתחושת אובדן, שעשוי להביא להתפתחות של מצבים נפשיים קשים, ביניהם דיכאון, חרדה ומצבים נפשיים קליניים נוספים.
מייסדת ומנהלת המיזם מיה מורג, מסבירה כי התוכנית פועלת במתכונת של קבוצות תמיכה מונחות לבני נוער בבתי הספר, ומעניקה לילדים כלים להתמודדות עם הקשיים הרגשיים והחברתיים שהם חווים בעקבות גירושי הוריהם.
"איפה הילד" מבוססת על המודל האמריקאי "Rainbows for All Children" ופועלת בהצלחה במדינות רבות. האגודה לקידום החינוך חתומה על הסכם הפעלה עם הארגון האמריקאי, והתוכנית זוכה לתמיכת קרנות הביטוח הלאומי.
המפגשים מתקיימים בקבוצות גילאים מותאמות במסגרת בתי הספר, והמנחים הם אנשי חינוך שהוכשרו לכך. האגודה לקידום החינוך מציעה הכשרות וליווי למורים ולצוותים חינוכיים להנחיית קבוצות "איפה הילד", כך שהם יוכלו להעניק תמיכה וליווי לילדים בבתי הספר.
מנכ"ל האגודה לקידום החינוך, איתן מורן: "עם תחילת שנת הלימודים תשפ"ו, תוכנית "איפה הילד" תפעל בתשעה בתי ספר בנתניה, מה שיאפשר לספק תמיכה לעשרות בני נוער נוספים העוברים את התהליך הקשה של גירושי הוריהם. ההרחבה מבטאת את המחויבות של האגודה לקידום החינוך לספק מענה מקיף לצרכים הרגשיים של תלמידים במערכת החינוך".
בתי הספר בנתניה שבהם תפעל התוכנית הם: אורט יד ליבוביץ', אורט גוטמן, מרכז טכנולוגי, חיים גורי, ש"י עגנון, שובו, אולפנית בר אילן , תמר אריאל, טשרניחובסקי.