הלב של רס"ן דור זימל ז"ל מאבן יהודה ממשיך לפעום מימין: ד״ר בן בן אברהם, מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך הקרדיולוגי בבילינסון משמאל : ד״ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון והמושתל: מרסלו גוטהלף

השתלת לב מרגשת בזכות התרומה של משפחת זימל, לאחר שרס"ן במילואים דור זימל ז"ל שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בערב אל עראמשה, נפטר מפצעיו. מרסלו, בן ה-56 זכה לחיים חדשים

ליבו של דור זימל ז"ל הושתל בבית החולים בילינסון מקבוצת כללית, במרסלו בן ה-56. מרסלו נולד עם מום במסתמי הלב. את ניתוח הלב הראשון שלו עבר כשהיה בן 12 עוד בארגנטינה. מאז עלה ארצה ועבר עוד שלושה ניתוחים.
מצבו של מרסלו החמיר לפני כשנה וחצי, הוא סבל מאי ספיקת לב קשה ונזקק להשתלת לב שתציל אותו. בשבועות האחרונים הוא אושפז במחלקת פנימית ה' בניהולה של ד"ר נעה אליקים רז, שם נאבקו על חייו.
מרסלו: "אני שמח על הניתוח ועל החיים החדשים שאקבל, אבל כבר לפני הניתוח, התחלתי לחבר אחד ועוד אחד, ראיתי שהחייל נפטר מפצעיו, קשה לי עם זה שהיה חייל שנפטר, והודות למשפחה שלו קיבלתי חיים חדשים. אני רוצה להגיד לכם מכאן תודה ענקית, ומה שבטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם. אני חלק מכם, אני המשפחה שלכם כמו שאתם המשפחה שלי עכשיו."

בהשתלה בבילינסון השתתפו צוותים רבים: מנצילים, קרדיולוגים, מתאמת השתלות, אחים ואחיות חדר ניתוח, רופאות מרדימות, טכנאי הרדמה, סניטרים, אנשי מעבדה ובנק הדם, מפעילי מכונת לב ריאה, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה.
במושתל הלב טיפלו ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון וד"ר בן בן אברהם, מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך הקרדיולוגי. את השתלת הלב לפנות בוקר ביצעו פרופ' דן ערבות - מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון וד"ר ענבל ברוך רופאה בכירה במערך ניתוחי לב וחזה. ההשתלה עברה בהצלחה ומרסלו כעת מתאושש מהניתוח המורכב.

פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון: "שעות ספורות לפני ליל הסדר ואחרי שמדינה שלמה התפללה לשלומו של רס"ן דור זימל בציפייה לנס, לצערנו הרב הוא נפטר, אבל השאיר אחריו את המתנה הכי מרגשת שיש – תרומת לב. מתוך הכאב העצום של המשפחה הם העניקו חירות וחיים לאדם אחר. זו אותה ערבות הדדית שמאפיינת אותנו הישראלים ושאותה הרגשנו בדיוק לפני שנה כשהשתלנו בחג הפסח בבילינסון את הלב של לוסי די ז"ל שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן. לצד הטרגדיה והכאב במשפחה אחת מיוחדת ומרגשת, משפחה אחרת קיבלה תקווה ואור וכולנו מודים להם על כך מכל הלב".

ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון: "כבר חצי שנה שכולנו נמצאים בסערת רגשות שמהולה בצער ואבל עמוק על אובדן חיי האדם וחרדה לשלום החטופים. תרומת הלב של דור זימל שהגיעה מתוך אצילות עילאית כדי להציל חיים של חולה עם אי ספיקת לב קשה, היא קרן אור מרגשת בתוך התקופה המאתגרת. לקבל לב של לוחם שנתן את גופו פעמיים, גם בהגנה עלינו וגם בתרומה, זה אירוע מטלטל ולא נתפס ואנחנו מצדיעים בהתרגשות למשפחה".

*ד"ר בן בן אברהם מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך הקרדיולוגי בבילינסון: "אנחנו חיים במציאות מאד מורכבת, שבה ההורים שלנו, האחים שלנו, הילדים שלנו ואנחנו מגויסים לשדה הקרב כדי להגן על החיים ועל השגרה שלנו. דור הציל את החיים פעמיים, גם כשהגן בגופו וגם כשמשפחתו תרמה את איבריו כדי להציל חיים של אחרים."