חומצה סליצילית – כך נעשה בה שימוש מושכל בשגרת טיפוח עור הפנים תמונה: pexels 

מוצרים לטיפוח העור מכילים כיום מגוון רחב של חומרים פעילים התורמים לעור מלא ברק, עשיר בלחות ובעל גוון ומרקם אחיד ורענן. מבין שפע התמציות הטבעיות, התרכובות המתקדמות ונוגדי החמצון שרובנו למדנו כבר להכיר בעל פה, ישנה אחת שכבר עשרות שנים לא מאבדת רלוונטיות. חומצה סליצילית היא לא עוד טרנד, מדובר ברכיב מנצח ומוכח מחקרית הטומן בחובו שלל יתרונות בולטים. לאילו ייעודים נוכל להשתמש בה וכיצד נעשה בה שימוש מיטבי? כאן נסביר את כל מה שחשוב לדעת

מעבר לפתרונות השטחיים

חומצה סליצילית היא לא עוד חומר לטיפוח העור, השפיע על השכבות העליונות ומציע מענה למראית עין בלבד. כחומצה בטא הידרוקסית המסיסה בשמן, יש לה את היכולת לחדור אל עומק רקמת העור ולספק אפקט פילינג עוצמתי. החומצה מעודדת נשירת תאי עור מתים ומנקה ביסודיות את הנקבוביות לכן, מומלץ לעשות בה שימוש כשנדרש פתרון עומק.

לקחת בחשבון את סוג העור

חומצה סליצילית היא פתרון אוניברסלי, מה שאומר שהיא תוכל לספק אפקט ניקוי ופילינג יעיל לעור שמן או מעורב, אך גם לעור יבש, רגיש ופגום. לכן, אין כל חשש לעשות בה שימוש, יהיה סוג העור אשר יהיה. כמו תמיד, כדאי לבחור בפורמולה שתוכל לספק מענה משלים לסוג העור. כך למשל, לעור יבש כדאי לוודא שאנו בוחרים במוצר המכיל גם חומצה סליצילית וגם חומרי הזנה ולחות. ביופור מציעה שפע של מוצרים עם חומרים פעילים המשלימים זה את זה לפתרון מקיף לסוג העור שלך.

סדר הפעולות הוא קריטי

היעילות של החומצה הסליצילית ממוצה עד תום כאשר היא מיושמת על הפנים לאחר ניקוי ושימוש בקרם לחות. לכן, כדאי לעשות שימוש בתכשירים המכילים את החומצה באמצע שגרת הטיפוח. לאחר השימוש בה, ניתן לעבור לסרומים או מסכות שיעניקו מענה ייעודי.

מינונים זהירים הם המדיניות הטובה ביותר

מדובר בחומר עוצמתי מאוד ולכן, חשוב למנן אותו היטב. כמות קטנה לגמרי אמורה להספיק כדי לקבל תוצאות יעילות. הדרך הטובה ביותר ללמוד את הצרכים של העור שלך היא להתחיל בכמות מינימלית ובהדרגה להוסיף, בהתאם לסבילות של העור שלך.

תופעות לוואי שכדאי להקדיש להן תשומת לב

על אף כל היתרונות שלה, כמו כל דבר בחיים – גם החומצה הסליצילית אינה מושלמת. שימוש תכוף בה עשוי להוביל לגירויים, יובש, אדמומיות וקילופים בעור. לכן, נדגיש שוב את השימוש המתון. בנוסף, מומלץ לעשות שימוש במוצרי טיפוח ייעודיים כמו biofor המכילים חומרים שממתנים את השפעות החומצה הסליצילית. לנשים בהריון או מניקות, או לבעלי בעיות עור ספציפיות, מומלץ להיוועץ ברופא עור לפני כל שימוש.
כל עוד נכיר לעומק את האתגרים והיתרונות שמציעה החומצה ונתאים אותם במדויק לצרכי העור הייחודיים שלנו, נוכל למצות באופן מיטבי את כל מה שיש לחומר הגלם הוותיק הזה להציע לנו מדי יום ביומו.