ועדת הבריאות של הכנסת סיירה בבי"ח לניאדו בית חולים לניאדו

הועדה קיבלה סקירה מקיפה על פעילות בית החולים בשגרה ועל היערכות להדרדרות המצב בצפון. חברי והעדה סיירו במחלקה לרפואה דחופה, פגשו אנשי ונשות צוות, מטופלים ומטופלות ומשפחות מלוות 

חברי ועדת הבריאות של הכנסת בראשותו של ח"כ יוני משריקי, הגיעו הבוקר לסיור בבי"ח לניאדו. לסיור הגיעו גם ח"כ הרב משה שמעון רוט, ח"כ אושר שקלים, ח"כ יאסר חוג'יראת, ח"כ טטיאנה מזרסקי, ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ לימור סון-הר מלך, ח"כ צאגה מלקו וכן נציגות של צוות מקצועי ממשרד הבריאות. את פני חברי הועדה קיבלו חברי הנהלת בית החולים: המנכ"ל מר נדב חן, המנהל הרפואי פרופ' צבי שמעוני, האחות הראשית גב' שמרית רוני, החשב מר איציק וייס, מנהל משאבי אנוש הרב מאיר בעלז ומנהל התפעול הרב זאב דייטש.

חברי הועדה קיבלו סקירה מקיפה ממנכ"ל בת החולים על תכנית ההבראה אותה סיים בית החולים בהצלחה רבה בחודש יוני האחרון, על הגידול הדרמטי בפעילות הקלינית בכל הדיסצפלינות ודגש מיוחד על היערכות בית החולים להידרדרות המצב בצפון לכדי מלחמה. בפני חברי הועדה הוצג פרוייקט מיגון של 45 מיטות אשפוז, אותו נדרש לתקצב באופן מידי בסכום של כ-5 מלש"ח. התקצוב יאפשר להשלים את פרוייקט המיגון בטווח זמן של כחודש. כמו כן, הוצג בפני חברי הועדה פרוייקט הדגל של בית החולים בשנים הקרובות – בניית מתחם ממוגן למחלקה לרפואה דחופה, לצד 3 קומות חניון שישמשו כבית חולים בחירום. מדובר בפרוייקט בהיקף של 4000 מ"ר ובעלות של 125 מלש"ח.

לאחר הצגת הנושאים השונים, קיימה הועדה דיון קצר. ח"כ יוני משריקי פתח את הדיון ואמר "זה יהיה אסון למדינת ישראל, אם הקיצוץ שמתוכנן על מערכת הבריאות יצא לפועל, במיוחד בתקופת מלחמה. אנחנו בועדה נלחם כדי לא לאפשר את הקיצוץ הזה"

ח"כ לימור סון הר – מלך תיארה בהתרגשות מקרה רפואי של חברתה שטופלה בבית החלים ואמרה "הגיעה לפה חברה שלי, במצב רפואי מאד מורכב. הצוות פה, בכל רגע במהלך האשפוז, עשה הכל כדי לתת לה תחושה טובה בכל המובנים. אני באה מהשומרון, בית החולים הזה מהווה מקום של רפואה עבור תושבי האיזור. נעמוד לימינכם כדי שהסכום של 5 מלש"ח לטובת השלמת מיגון של 45 מיטות אשפוז יעבור בהקדם"

ח"כ אושר שקלים אמר בדיון " מבחינתי בתי החולים הם כמו יחידות של הצבא ומערכת הבטחון. ראינו את זה בקורונה ואנחנו רואים את זה עכשיו. לא נאפשר את הקיצוץ המתוכנן. אתם עושים עבודה מאד טובה שהיא מצילה חיים ומשפרת איכות חיים"

ח"כ יאסר חוג'יראת אמר בדיון "מערכת הבריאות היא מקום של שיתופי פעולה בין החברה היהודית לחברה הערבית. אני שמח שזה המצב פה בבית החולים"

ח"כ טטיאנה מזרסקי אמרה בדיון " צריך להזכיר שהיום זה יום הרופא ! אנחנו מלאי הערכה לצוות הרפואי פה בבי"ח לניאדו ולצוותים הרפואיים בכל מערכת הבריאות. אני רואה חשיבות רבה בקידום פרוייקט הדגל של בית החולים – בניית מתחם ממוגן למחלקה רפאוה דחופה וקומות חניון עבור בי"ח חירום"

ח"כ צאגה מלקו אמרה בדיון "בי"ח לניאדו ממוקם בנתניה, עיר שרבים מבני העדה האתיופית מתגוררים בה. אני שמחה לראות שהמקום הזה מהווה כתובת אמיתית עבורם לכל טיפול רפואי. חייבים לקדם את השלמת מיגון 45 המיטות, זה הכרחי ומידי. ודבר אחד קטן אבל חשוב - אני לא מבינה למה ברשיון בית החולים קיים מכשיר MRI יחיד ? בית החולים משרת אוכלוסיה רחבה מאד, מהעיר נתניה ואיזור השרון, מכשיר אחד לא מספיק !"

ח"כ הרב משה שמעון רוט אמר בדיון "זה לא סוד, שאני נציג קהילת צאנז בכנסת. מייסד בית החולים הינו האדמו"ר הקודם מצאנז זכר צדיק וקדוש לברכה. מבנה הציבור הראשון שאותו הקים האדמו"ר זצ"ל היה בית החולים, לפני שהקים תלמודי תורה, כוללים וישיבות ! אני חושב שצריך להגיד את האמת בהקשר של המחלקה לרפואה דחופה פה בבי"ח לניאדו : זו בושה למדינת ישראל שמלר"ד שנבנה לפני כ-40 שנה ומעניק שירות למעל 85 אלף איש בשנה נראה כמו שהוא נראה. הגיע הזמן שאנחנו , כחברי ועדה , נעשה את כל מה שאנו יכולים כדי שלעיר נתניה ולאיזור השרון תהיה מחלקה לרפואה דחופה ממוגנת בהיקף הנדרש. מחלקה שתוכל לתת מענה במצב חירום. זה בלתי מתקבל על הדעת שהמצב הנוכחי ימשך"

עו"ד פיראס חאיק , אחראי מערך אירועים מיוחדים באגף רפואה כללית במשרד הבריאות אמר בדיון "מיד לאחר ה7/10 התקשרתי לפרופ' צבי שמעוני , בהקשר של קבלת מטופלים מאיזור הצפון – מטופלים גריאטריים וכרוניים שהיה ועדיין נדרש לפנות מבתי החולים בצפון, שעסוקים בלקבל פצועים. לא ראיתי שיתוף פעולה כזה ! פרופ' שמעוני אמר: שערי בית החולים פתוחים, תביאו את כל שמי שצריך להעביר ונעשה את כל מה שאפשר כדי לשמור על רצף טיפולי"

יו"ר הועדה ח"כ יוני משריקי סיכם את הדיון ואמר "תכנית ההבראה שבית החולים סיים לפני מספר חודשים, היא דוגמא לתכנית שמצד אחד מצמצמת הוצאות ומצד שני , ולא פחות חשוב מכך, מגדילה פעילות והכנסות. בית החולים עשה זאת בהצלחה רבה ! אני רואה בפרוייקט הדגל של בית החולים – הקמת מתחם ממוגן למחלקה לרפואה דחופה – אתגר ומבחן עבורנו כחברי ועדת בריאות. זהו פרוייקט בעל חשיבות לאומית, שיתן מענה לכחצי מליון מטופלים מנתניה ואיזור השרון. מודה לחברי הנהלת בית החולים על העבודה המסורה שמבצעים פה, ניכר שזו עבודת קודש עם מאור פנים ורגישות יוצאי דופן"

מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו הוביל את הסיור של חברי הועדה במחלקה לרפואה דחופה ואמר לחברי הכנסת "ב7/10 ובימים שאחריו קיבלנו פה במחלקה כ-70 פצועים מהאירועים בדרום – בעיקר ממסיבת הטבע ברעים. אנחנו מקבלים פה, במחלקה הצפופה הזו, מעל ל-85 אלף איש בשנה. זה עומס גדול מאד. המחלקה לא ממוגנת. אנחנו נעשה כל מה שדרוש כדי לגייס משאבים ברחבי העולם עבור בניית המחלקה החדשה. אבל, לא נוכל לעשות זאת לבד. המדינה צריכה להכניס את היד לכיס ולתקצב את הפרוייקט באופן משמעותי"