קרם עיניים: הקסמים שמחיים את אזור העיניים תמונה: freepik

כחלק משגרת טיפוח העור בפנים, אנחנו צריכות לתת תשומת לב גם לעור הרגיש והדק מסביב לעיניים, ולהעניק לו חומרים מזינים כדי לשמור על מראה מוצק וזוהר. כיצד קרם פנים עוזר לשמור על העור שלנו, מה צריך להביא בחשבון כשבוחרות קרם עיניים ואילו חומרים הוא צריך להכיל? לפניכן המדריך המלא בנושא

למה כדאי להשתמש בקרם עיניים?

בעולם המודרני שאנחנו חיות בו, אנחנו חשופות לגורמים רבים העלולים לפגוע בעור שלנו – השמש, זיהום אוויר וזיהומים חיצוניים, תהליכי הזדקנות טבעיים של הגוף ועוד. לשם כך עלינו לפתח שגרת טיפוח מלאה ויסודית לעור הפנים, ואחד הדגשים שבה היא טיפול נכון בעור שמסביב העיניים. העור באזור הזה דק, עדין ורגיש יותר, ולכן חברות רבות מייצרות קרם המיועד בדיוק לאזור העיניים, המכיל חומרים שעוזרים לטפל בקמטים, בכוויות, בעיגולים שחורים ובעוד תופעות שאנחנו רוצות להעלים.

מדוע מופיעים עיגולים מתחת לעיניים?

הסיפור הידוע הוא שעיגולים שחורים מתחת לעיניים מופיעים כי אנחנו לא ישנות כמות מספקת של שעות בלילה. בעוד שהעיגולים האלו בהחלט מופיעים כאשר השינה שלנו לא מאוזנת, יש עוד כמה סיבות שבגללן אנחנו מגלות את הסימנים האלו על הפנים:
עייפות – מחסור חמור בשינה או שינה רבה מדי מחווירים את העור, ובעקבות ההחוורה השכבות הכהות שמתחת לאפידרמיס נהיות בולטות יותר. מצבי עייפות קיצוניים עלולים להפוך את התופעה הזאת לכרונית, ואז יהיה קשה יותר להחזיר צבע מאוזן לעור הפנים.
גיל – עם הזמן וההתבגרות שלנו העור בעיניים נעשה דק יותר ויותר, וכלי הדם הופכים לבולטים יותר ונראים כמו כתמים כהים מתחת לעיניים. גם נסיגה של העור ואובדן הנפח שלו עלולים ליצור מראה של עיניים שקועות המוקפות בעיגולים כהים.
גנטיקה – יש אנשים שיש להם נטייה גנטית לפיתוח עיגולים מסביב לעיניים היא גנטית. כמו כן, מבנה פנים שבו העיניים שקועות בהן עלול ליצור מראה של צל וכהות מסביב לעיניים.
מאמץ של העיניים – כאשר אנו מאמצות את העיניים שלנו זמן רב ובאופן קבוע, כלי הדם מסביב לעיניים מתרחבים והם נראים כהים יותר.
חשיפה מרובה לשמש – חשיפה לזמן רב בשמש עלולה ליצור פיגמנטציה (כתמים) בעור, שיכולה להופיע גם ככתמים כהים באזור העיניים.

איך בוחרים קרם עיניים?

לפניכן כמה שיקולים שיש להביא בחשבון בעת בחירת קרם העיניים שתכניסו לשגרת הטיפוח שלכן:
מטרת השימוש
כל קרם עיניים מיועד למטרה אחרת – יש קרמים המיועדים לטיפול באדמומיות או בכוויות, להענקת לחות, להעלמת קמטים, להבהרת העור ועוד. בחרו קרם עיניים לפי המטרה שלשמה אתן רוכשות אותו כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר מהשימוש.
לבחור מוצר היפואלרגני
העור סביב העיניים הוא רגיש, ויש נשים שהעור שלהן רגיש יותר משל אחרות, ולכן כדאי לבדוק אם המוצר שאתן מתכננות לרכוש הוא היפואלרגני, כדי להימנע ככל האפשר מגירויים ומתגובות אלרגייה.
לבחון רגישות בעיניים
יש מותגים המספקים דוגמיות של קרם עיניים, כך שתוכלו להשתמש בו פעם אחת ולראות כיצד העור שלכן מגיב אליו. לאחר שבדקתן את הקרם וגיליתן שהעור לא מגורה או מגיב בצורה שלילית אליו, תוכלו לדעת שהמוצר בטוח לשימוש עבורכן.
צורך במקדם הגנה
השמש הישראלית היא חמה, קורנת ודי שכיחה, ואנחנו ממליצים לנשים הנמצאות זמן רב בשמש לבחור קרם עיניים שיש בו מקדם הגנה גבוה. המטרה של מקדם ההגנה היא להגן על העור מהקרינה עצמה ומבעיות עור העלולות להופיע מחשיפה ממושכת לשמש כמו כוויות, פיגמנטציה וגידולים.
גיל
העור שלנו מזדקן יחד איתנו, ועם הזמן הוא מאבד מהגמישות שלו ומתכונות חיוניות אחרות. יש קרמים המכילים חומרי אנטי אייג'ינג להחזרת המראה הצעיר לעור, או תוספת של חומרים כמו קולגן ואלסטין שיעזרו להחזיר לעור את הגמישות והרעננות שלו.
רישיון משרד הבריאות
כל מוצרי הקוסמטיקה שאתן משתמשות בהם צריכים לעמוד בתקנים של משרד הבריאות. בחירה במוצרים של חברה שאין לה רישיון מתאים ממשרד הבריאות עלולה לסכן את עור הפנים שלכן, וכדאי מאוד להתרחק מחברות כאלו. למזלנו, יש היום הרבה מאוד מותגים וחברות מהארץ ומהעולם העומדים בכל הסטנדרטים של משרד הבריאות.
מרכיבים
חשוב לבדוק את המרכיבים הנמצאים בקרם העיניים שאתן בוחנות, כדי להימנע ממוצרים שיש בהם חומרים שאתן אלרגיות אליהם, או חומרים שצריך להימנע מהם מסביב לעיניים כמו רטינול או חומצות חזקות.

מהי הייחודיות של קרם עיניים של אייקוניקס?

אייקוניקס היא חברת טיפוח הפועלת זה 20 שנה כדי לייצר מוצרי טיפוח לעור המכילים חומרים איכותיים וחשובים שהעור שלנו צריך כדי לשמור על רעננות ומראה מוצק וצעיר. בקרם העיניים של החברה יש פורמולה שפותחה במשך שנים רבות, והיא מכילה כמה מרכיבים חשובים להעלמת קמטים, שקיות וכהויות ולשמירה על העור מסביב לעיניים:
קומפלקס אצות ים
בתוך הקרם יש קומפלקס של אצת ים חומה ואצת ים אדומה. האצות האלו מחזקות את כלי הדם באזור העיניים ומחזקות את העור. האצות הן פתרון ממוקד לאדמומיות, להופעת נימים בולטים, לעיגולים כהים ולשקיות, והן מגינות על העור מגורמי חמצון, עוזרות למנוע גירוי של העור ומווסתות גורמי דלקת.
בלנד עץ המשי הפרסי וסגיזבקיה
קרם העיניים של אייקוניקס מכיל תמהיל צמחי מרפא של עץ המשי הפרסי והעשב הקדוש, שתפקידו הוא להדק את העור באזור העפעפיים, להפחית נפיחות סביב העיניים ולחזק את כלי הדם העדינים סביב העיניים כדי להבהיר עיגולים כהים. הבלנד ממריץ את הייצור המוגבר של קולגן ואלסטין לטיפול בקמטים ולמניעתם.
תמצית פרח הארניקה
עוד מרכיב חשוב בקרם העיניים של אייקוניקס הוא תמצית מרוכזת של פרח המרפא ארניקה מונטנה (Arnica Montana). תמצית זו ממריצה את פעילות תאי הדם הלבנים, ועוזרת לטפל בשקיות נפוחות ובעיגולים כהים סביב העין ולמנוע אותם. התמצית האנטי דלקתית והאנטי בקטריאלית עוזרת לשקם את העור במקרים של כוויות או פריחות.
שמן זרעי קפה ערביקה
שמן זרעי קפה מסוג ערביקה מעניק לעור העדין שבאזור העיניים אנרגייה מחודשת כדי להפחית את הנפיחות והעיגולים כהים. השמן תורם לגמישות העור, ממצק אותו ומשמר את הלחות שבו.

איך מורחים קרם עיניים?

לכאורה המשימה של מריחת קרם עיניים נראית די ברורה מאליה, אך כדאי בכל זאת שתקראו את הטיפים שלנו למריחה נכונה:
קודם כול, נקו את הפנים – פנים נקיות סופגות בקלות יותר את החומרים המזינים בתכשירי הטיפוח שלנו, וזה נכון גם לעור מסביב לעיניים. נקו היטב את הפנים באמצעות סבון ייעודי לפנים, ויבשו היטב את העור.
לא צריך הרבה קרם – כפי שכבר ציינו, העור סביב העיניים הוא דק ורגיש, ולכן אין צורך להשתמש בהרבה קרם כדי להעניק לו את ההזנה שהוא צריך. השתדלו שלא להשתמש בכמות קרם גדולה מגודל של גרגיר אפונה.
קרם עיניים מיועד לעור מסביב לעיניים – בעת מריחת הקרם, אל תתקרבו לעיניים עצמן. המוצרים נועדו לטיפוח העור, ועל אף השם שלו אינו מיועד לשימוש בעיניים.
השתדלו לשמור על הקרם סטרילי – מומלץ שלא להכניס אצבעות לתוך הקרם עצמו, אלא להשתמש בכפית קטנה כדי להוציא את כמות הקרם שאתן צריכות.
לסיכום
העור מסביב לעיניים שלנו קצת שונה משאר העור שבפנים, ולכן כדאי לבחון היטב את היצע הקרמים המיועדים לשימוש בעור שמסביב לעיניים. בקרם העיניים של אייקוניקס תמצאו חומרים בטוחים לשימוש שמטרתם לחזק את העור שלכן, להעלים כתמים ואדמומיות ולהעניק לו נפח ומראה צעיר.