התאומות שייצרו עבורכם חיים בריאים יותר שיר ואור נצח

שני עשורים של מאבקים בדיאטות גרמו לשיר ואור נצח להבין שלא משנה מה הן אוכלות, אלא למה. כתוצאה מכך הן הקימו את דאבל אנרג'י, חברה המספקת סדנאות והרצאות לארגונים ומעניקה כלים חיוניים ומדויקים לחיים בהתאם לצרכים. או כמו שהן מגדירות בפשטות: "הכל עניין של אנרגיה" 

אם הייתם שואלים את הילדות אור ושיר נצח מה הן רוצות להיות כשיהיו גדולות, אין ספק שהתשובה הייתה נוגעת לעולמות האכילה והתזונה. ככה זה כשהרצון הבסיסי הוא לרדת במשקל והעיסוק הבלתי פוסק סובב סביב סוגים שונים ומשונים של דיאטות.

עד שנפל להן האסימון. "עשרים שנה של עיסוק בדיאטות הוביל אותנו לחוות את עצמנו בצורה שונה ובסופו של דבר הבנו שנוכל לרדת במשקל בלי להתעסק במה אנחנו אוכלות, אלא למה", הן מספרות בראיון זוגי וסופר אנרגטי לאתר 'נתניה נט'.

התוצאות לא איחרו להגיע. במקביל לגזרה הדקיקה, הקימו השתיים את החברה בעלת הטייטל הייחודי 'דאבל אנרג'י', המעניקה קורסים וסדנאות לארגונים ומגלה – תוך דיוק הצרכים של כל ארגון וארגון – איך לשנות את האנרגיה שלנו. "האנרגיה תלויה בהזנה שאינה פיזית, אלא מורכבת ממחשבות, רגשות והרבה דברים שאנחנו צורכים מהסביבה שלנו", מספרת אור. "ההזנה היא משהו כללי שאנחנו מדייקות אותו".

"חיפשנו טייטל שיהיה ייחודי לנו ויאפשר לנו להעביר הלאה את כל נושא האנרגיה", מצטרפת שיר. "הגענו ממקום של קושי וכאב כשרצינו לרדת במשקל, וככל שעברנו את התהליך וליווינו אנשים, גילינו שהחלק הפיזי הוא מינורי ויש צורך בעבודה מנטלית ונפשית עמוקה, וכדי ליצור תהליך של שינוי יש להסיר הרבה מאוד שכבות".

בין רגש למודעות

התאומות שיר ואור נצח הן מאמנות אנרגיה, מרצות כשנה וחצי בתחום וכבר עבדו בין השאר עם איגוד הספורט העממי, מחלקת הנוער לחינוך בלתי פורמלי בעיריית נתניה, מכון וינגייט, החברה למתנ"סים בנתניה ומכון וקסלר בירושלים. שתיהן מאמנות כושר גופני ומאמנות בטיפול אכילה רגשית CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי, וכן מאבחנות ומשקמות תנועה ופציעות. בנוסף, אור הנה יועצת בריאות ותזונה בשילוב NLP.

קורס של דאבל אנרג'י כולל 12 מפגשים, כאשר סדנה הנה יום חוויתי אחד בן מספר שעות. כל ארגון מקבל שאלון מקדים על מנת שהתאומות יוכלו לחקור ולדייק את צרכיו. בנוסף, ההבנה של הצורך היומיומי בשינוי אנרגיה הובילה אותן לפתח קורס נוסף בן 3 מפגשים בזום עבור הקהל הפרטי, המתמקד בתנועה, הזנה וניהול לחצים.

בריאות - התאומות שייצרו עבורכם חיים בריאים יותר

את היכולת לשינוי אנרגיה הן מסבירות באמצעות דוגמה מחיי היומיום. "תדמיין מצב בו אתה ממהר ועומד בתור לדואר ומישהי עקפה אותך מכל מיני סיבות. אתה כועס ובעצם לא מבין למה", ממחישה אור. "אבל אם תלך קצת אחורה תבין שסיטואציה קטנה שקרתה במציאות האובייקטיבית שינתה לך את האנרגיה הסובייקטיבית. חשוב לנו ללמד איך אפשר לגשת לסיטואציה ממקום של להיות בתוך בועה או לשים עליך גלימה כך שהדברים פחות יגעו בנו. כשנדע מהם הגורמים שמשפיעים עלינו להיות הן בקיפאון והן בעשייה נוכל לפתח חוסן מנטלי. באמצעות תהליך חוויתי נבין איך אנרגיה תקועה במקום X ושונה במקום Y".

מטבע הדברים, לא מעט נוגע גם לנושא הטעון עבור רבים – אכילה. "אנחנו מלמדות איך להפוך אכילה רגשית לאכילה מודעת ולהבין את המנגנונים של רעב ושובע. רובנו הרי צורכים אוכל ברמת החוויה החברתית – אם בשולחן שישי או העמסת צלחת תוך צפייה בטלוויזיה", מרחיבה שיר. "אנחנו מראות איך לפנות לאוכל בדרך הנכונה ולשים דגש על אכילה מודעת. צריך להבין את הצרכים של הגוף והאם מדובר ברצון הגוף או בתאווה. הכלים שאנחנו מעניקות מאפשרות לפתח את המודעות לרמה גבוהה יותר, להאיר את האוכל מנקודות אחרות, להקשיב לגוף ולא לטרנדים חולפים כמו דיאטות משתנות ולהיות כל הזמן במקום של תנועה ולא של תקיעות, אחרת לא נוכל להתקדם".

אילו תגובות אתן מקבלות?

"אנשים מתבאסים כשהקורס נגמר ויש הרגשה, צורך ורצון להמשיך כל הזמן בתהליך. הסביבה יוצרת עבורנו מעטפת ונותנת לנו כוח, וברגע שיוצאים לעולם האמיתי יש הרגשה שחסרים חיזוקים. הרגל לוקח זמן ושינוי הוא דרך, כך שהמטרה היא ליצור כל הזמן סביבה תומכת כדי להמשיך בדרך הזו. מקבלים אצלנו עוגנים משמעותיים, כלים חשובים לחיים וזה בעיקר גורם לאיזון, תוך שימוש במדי אנרגיה בהם יכול כל אחד לזהות איפה הוא נמצא במהלך היום. כמו גלגל הצלה בתחילת לימודי שחייה – בהמשך אתה מתחיל לשחות ולא צריך אותו".

מה השאיפות לעתיד?

"אנחנו רוצות לעזור באמצעות האנרגיה לכמה שיותר אנשים, וחשוב שכולנו נבין שהכל קיים בתוכנו וחשוב שנקשיב לעצמנו. ההבנה היא שהבסיס הוא מה שיש לי כאן ועכשיו ואלה הכלים הכי טובים להתפתח. החזון שלנו הוא ליצור חיי יומיום בריאים יותר עבור אנשים, על ידי יצירת אנרגיה מחודשת מהדברים הבסיסיים הקיימים לידינו. או בקיצור: בסוף הכל עניין של אנרגיה".