100 שנים לפטירתו של אליעזר בן יהודה  100 שנים לפטירתו של אליעזר בן יהודה 

ההסתדרות הציונית העולמית ומועצת אבן יהודה מציינות 100 שנים לפטירתו של אליעזר בן יהודה 

ההסתדרות הציונית העולמית ציינה בשבוע שעבר 100 שנים לפטירתו של אליעזר בן יהודה, באירוע רב משתתפים שהתקיים בשיתוף המועצה המקומית אבן יהודה באודיטוריום התרבות ביישוב. ההסתדרות הציונית העולמית בחרה לציין את האירוע באופן סמלי באבן יהודה, הקרויה ע"ש של בן יהודה, ועושה רבות לקידום השפה העברית ולהעלאת קרנה במערכת החינוך ביישוב.

באירוע נשאו דברים יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, ראשת המחלקה לתרבות ועברית בהסתדרות הציונית העולמית, יפעת עובדיה-לוסקי, וראש המועצה המקומית אבן יהודה, מר אבי הררי. עוד לקחו חלק בערב חברי ההנהלה הציונית, חברי ועובדי מועצת אבן יהודה ותושבים רבים מהקהילה המקומית, שנהנו גם מהופעה מאת גיל חובב, נינו של אליעזר בן יהודה, בשם "אליעזר בן יהודה בנעלי בית".

יפעת עובדיה לוסקי, ראשת המחלקה לעברית בהסתדרות הציונית העולמית: "הקשר בין האומה והעברית והשפה העברית הוא קשר היסטורי בלתי ניתן להפרדה. העברית מבטיחה את קיומנו כעם אחד: היא נושמת בתוכנו, ומזכירה לנו כל הזמן - שיש לנו מקום משלנו, זהות וסיפור משותף, שמחברים את כולנו יחדיו."

אבי הררי, ראש המועצה המקומית אבן יהודה: "יש לנו הזכות להמשיך את פועלו של אליעזר בן יהודה, והערכים שהביא עמו הם אלו המובילים אותנו במושבה, חלק מאבני היסוד שמיושמים במערכת החינוך שלנו - בבתי הספר, בגני הילדים ובקהילה כולה. זוהי האחריות שלנו כיישוב היחיד בישראל הנושא את שמו של מחיה השפה העברית. כל זאת בשיתוף פעולה מלא עם ההסתדרות הציונית העולמית שבטוחני וימשיך גם בעתיד."

מר יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "אליעזר בן יהודה שהצליח להניע את השיבה אל העברית, מצטרף לשורה ארוכה של מנהיגי הציונית, הוא המקשר בין עבר להווה לבין עתיד, מסורת, זהות וחידוש. באירועים מאה שנים לפטירתו אנו חוגגים דווקא את חיותו, ואת המשך תחייתה של השפה העברית כמורשת נצח מהר סיני ועד ימינו אנו. נסיים בדבריו: עברים דברו עברית".