"נושמים לרווחה במרכז עוצמה וחיילים" צילום: רן אליהו

80 משפחות מנתניה השתתפו בטקס מרגש לציון סיומה של התוכנית "נושמים לרווחה"- תוכנית לשינוי והעצמה אישית ומשפחתית

עיריית נתניה קיימה ביום שני השבוע ערב הוקרה מרגש ללקוחות מנהל הרווחה והביטחון החברתי, שסיימו השתתפותם בתוכנית "נושמים לרווחה במרכז עוצמה וחיילים". מדובר בתוכנית לשינוי והעצמה בכל תחומי החיים וליצירת מוביליות אישית, משפחתית וחברתית – תוכנית חדשנית המעניקה למשפחות כלים להתמודדות עם המציאות היומיומית ומובילה את המשתתפים לחיי רווחה כלכליים ועצמאיים. התוכנית מופעלת ביוזמת משרד הרווחה והביטחון החברתי, באמצעות מנהל הרווחה והביטחון החברתי של עיריית נתניה, בשיתוף קרן רש"י ויחדיו.

במסגרת המיזם, סיימו המשפחות תוכנית אינטנסיבית בת שנתיים לשינוי ושיקום חייהם, שבמהלכה השתתפו בקורסים שונים כמו קורס מחשבים, קורס לניהול כלכלי ועוד, ולוו באופן אישי על ידי עו"סית ומלווה בתהליך. כיום, עובדות מרבית המשפחות באופן עצמאי ובלתי תלוי ברווחה ועל כן נקראת התוכנית "נושמים לרווחה".

בתוכנית השתתפו 80 תושבים שקיבלו במהלך הערב תעודות הוקרה ושי להמשך הדרך.

רותי גור: "זה המחזור הרביעי בו משפחות מסיימות תהליך של שנתיים ויוצאות לעתיד טוב יותר. אני גאה ביכולתן של המשפחות לנצל את הידע, הכוח, הליווי והמשאבים ולתעל אותם בדרך נבונה ואחראית כמו גם בצוות המקצועי והאנושי שלנו שהפכו שותפים מלאים למסע המרגש של המשפחות".

אבבץ מלקו, מנהלת "נושמים לרווחה" במרכז עוצמה ו"נושמים חיילים": "המשפחות עשו מסע ודרך משמעותית בתוכנית במהלך תקופה של שנתיים - תהליך שדרש מהם להגיע לפגישות אינטנסיביות עם העובדת הסוציאלית והמלווה ולפעול בהתאם למטרות שהם הגדירו. לשמחתנו חלק מהמשפחות הצליחו לסגור תיקים ברווחה, יצאו מתלות לעצמאות ומנעו דור נוסף לרווחה. משפחות נוספות ובודדים שלא סגרו תיקים הצליחו להסדיר את חובותיהם, מיצו את הזכויות שלהם, נכנסו למעגל העבודה, רכשו השכלה, חיזקו את הביטחון העצמי והדימוי העצמי ואת הקשרים החברתיים שלהם. כל משפחה בהתאם לקצב שלה ול"חליפה" שנתפרה עבורה . כמו כן, יש לנו בוגרים שהפכו להיות מובילים בעצמם ושותפים לבניית תוכנית העבודה".